Ik begrijp dat je liever met de camper gaat, dat is voor iedereen persoonlijk. Maar een aantal argumenten begrijp ik niet helemaal.Mantoinette schreef:Onze keuze valt ook op de camper... (persoonlijk)
Ik moet er niet aan denken om iedere dag de koffer in te pakken, toiletten onderweg te moeten zoeken, iedere dag nieuw motel te moeten zoeken, voor ieder kopje koffie naar een restaurant/bar te moeten gaan.....(en alle dingen die we onderweg kwijt zouden raken, op de diverse badkamers waar we onze toiletspullen vergeten, onder de bedden, schoenen die blijven staan.... misschien zijn we te ongeordend om van motel naar motel te kunnen reizen...)
Daarnaast geniet ik er zo van om op de mooie plekken waar we komen, gewoon de camper neer te kunnen zetten, een kleinigheid te eten en lekker alles bij de hand te hebben. Wij reizen trouwens als gezin. (2 volw. 2 pubers)
Waarom zou je elke dag je koffer in moeten pakken, die pak je toch niet uit? Wij halen er alleen uit wat we op de hotelkamer nodig hebben, zoals de toilettas. Dat is in twee minuten weer in de koffer gedaan 's morgens. In een camper moet je toch ook een aantal spullen in de kastjes doen voordat je 's morgens vertrekt. Je zult toch je ontbijtspullen op moeten ruimen, de bordjes af moeten wassen, de douche droog moeten maken en je bed op moeten maken. In een hotel hoeft dat niet, je hoeft niet af te wassen en de handdoeken en het beddengoed laat je gewoon zo liggen. Ik denk dat je in een motel minder werk hebt 's morgens dan in een camper.
En natuurlijk moeten we iedere dag een motel zoeken maar jullie moeten toch ook iedere dag een camping zien te vinden?
Een motel kun je bovendien, net als een kampeerplek van te voren reserveren.
Toiletten kun je op heel veel pekken vinden onderweg, ik neem aan dat je je camper ook niet zomaar op de weg kunt stoppen als je nodig moet?
Op die mooie plekken komen wij ook hoor, ik denk zelfs dat we met de auto op meer mooie plekken kunnen komen dan met de camper, zelfs de hele kleine weggetjes kunnen wij in met de 4x4. Waar jij je camper neerzet, zetten wij gewoon de auto neer. Als we een hapje willen eten stoppen we bij een plekje waar een picknicktafel staat (die zijn overal te vinden), pakken de koelbox en eten een hapje.
Ik denk dat er in een hoop dingen niet echt veel verschil is tussen camper en auto.
Marjon