Wij zijn in zes Amerikareizen met KLM nog nooit één koffer kwijtgeraakt.
Alleen de laatste keer gaven onze vrienden in Denver hun handbagage af om in te laten checken, al in het vliegtuig, ondanks onze waarschuwingen dat niet te doen. Puur naïef, ik riep nog dat ze die pas in Amsterdam zouden terugzien. Zelfs de laptop zat erin, maar hun slechte Engels deed hen denken dat ze dat moesten afgeven.
Albert en ik zagen de twee trolleys voorbij komen (wij zaten verder voorin) en het luik in gaan. Zucht, wij waren al bang dat we maar net onze overstap in Detroit konden halen en daar zouden ze dan staan zonder schone onderbroek

Maar vooruit, wij haalden nipt de overstap, de koffertjes dus niet.
Die kwamen later in Amsterdam aan (drie dagen later thuis bezorgd) én een ervan zag eruit of het ding achter het vliegtuig had gehangen in plaats van erin had gezeten, volledig in de vernieling. Daar zat dus ook nog die laptop in, zo'n miniding, wat het wonder boven wonder overleefd had. Het heeft mij een nieuw koffertje opgeleverd, want het werd vergoed en het was mijn koffertje wat ik uitgeleend had.
Goed geregeld verder dus door KLM/Delta, maar zoals gezegd: wij zijn nog nooit bagage kwijt geraakt bij KLM verder. En over vertragingen: een keer omgeboekt op een andere vlucht, verder nog nooit vertraging gehad ook.