Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Op heenreis 1, op terugweg 2 koffers weg

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Op heenreis 1, op terugweg 2 koffers weg

Bericht door K&N »

Onze camper reis http://www.mijntioga.nl/knobbesgoingusa door ZuidWest USA is voorbij :( . We zijn op 9 juni gestart in Las Vegas. De start was niet zo geweldig :x . Een van de koffers was weg. Toch met goede moed begonnen.

Zo slecht we begonnen zo goed is de camper reis geweest. De terugreis werd echter nog beroerder dan de start. Op Schiphol waren nu beide koffers weg :( :x . We hadden net een nieuwe gekocht en maar afwachten of ze terug komen. Hoop dat ze dan de vuile kleren gewassen hebben :wink: dan krijgen we toch wat terug van de geleden ergernis. We hebben ook bericht gekregen dat waarschijnlijk de eerste koffer toch gevonden is. Ze sturen deze naar ons huis adres, eerst zien dan geloven.

Dus de kleding etc verdelen over beide koffers is ook geen optie meer. Misschien dat we bij de volgende reis de koffers vooruit sturen en als we bericht hebben dat ze er zijn dan pas vertrekken :mrgreen:
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Op heenreis 1, op terugweg 2 koffers weg

Bericht door Gypsygirl1 »

Hallo, 3 van onze 4 koffers waren ook zoek toen we op Schiphol aankwamen vanuit Chicago, afgelopen woensdag 1 juli.
Intussen is er 1 gisteren bezorgd, 1 vandaag en zojuist kreeg ik een telefoontje van Servisair dat de laatste grote koffer ook is gelokaliseerd en morgenmiddag (op zondag) wordt bezorgd!
Wees dus niet ongerust als ze er na 24 uur nog niet zijn! Meestal komt het goed.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Welke maatschappij vlogen jullie?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Wij vlogen met United Airlines.
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

Even nieuwsgierig en off-topic: zijn jullie op woensdagochtend 1 juli 2009 met vluchtnummer UA 908 op Schiphol aangekomen? In dat geval zaten jullie in hetzelfde vliegtuig als waar mijn broer mee uit Chicago is gekomen. Hij woont de US en is voor werk 2,5 week in Nederland.
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Ingrid67
Amerikafan

Bericht door Ingrid67 »

Om deze reden vliegen wij dit jaar wederom met KLM. Minder kans dat het fout gaat.
Wij zijn 3 keer met of United of Delta gevlogen en alle 3 de keren heen en terug geen koffers.(vertragingen of aansluitvluchten gemist) Gelukkig bleven we de eerste dagen op de locatie van de luchthaven en konden we elke dag even langs rijden . We hebben de koffers alle keren netjes thuis gekregen maar 1 keer pas een week later.......

Ingrid
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

K&N schreef: Een van de koffers was weg. Toch met goede moed begonnen.
In die tien jaar dat ik naar de States ben gegaan zijn mijn koffers gelukkig allemaal mooi meegekomen.

Ik lees in jullie verslag dat jullie maar 25 dollar hebben gekregen om nieuwe dingen te kopen ???
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Vlucht van 9 juni van Dallas naar Las Vegas vlogen we met American Airlines. Koffer bijna 4 weken weg, lijkt er op dat deze getraceerd is en als het goed is sturen ze af en hebben wij hem eind volgende week. Was "gelukkig" de koffer van mijn vrouw. Ze droeg nu mijn kleren, korte broek, T-shirts etc. Had mooi gezicht geweest als het andersom was geweest :lol: :lol: We mochten voor 25 $ aan toilet artikelen kopen maar het geld hebben we nog niet. Zal wel een hele strijd worden om dat binnen te krijgen. Willen we regelen (claimen) het via onze reisverzekering beginnen we zelf niet aan.

Op 3 juli vlogen we terug met North West naar Minneapolis en toen met Delta naar Schiphol. Via de de website van KLM gezien dat de koffers op Schiphol staan, afwachten wanneer we ze thuis bezorgt krijgen :!:

Zoals uit jullie reacties ook wel blijkt komt het meestal wel goed maar het is wel vervelend en je hebt er heel veel werk van.
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ingrid67 schreef:Om deze reden vliegen wij dit jaar wederom met KLM. Minder kans dat het fout gaat.
Ingrid
Laat de KLM nou een maaatschappij zijn die de meeste koffers kwijt raakt. :)
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

mofraweert schreef:Even nieuwsgierig en off-topic: zijn jullie op woensdagochtend 1 juli 2009 met vluchtnummer UA 908 op Schiphol aangekomen? In dat geval zaten jullie in hetzelfde vliegtuig als waar mijn broer mee uit Chicago is gekomen. Hij woont de US en is voor werk 2,5 week in Nederland.
Ja dat klopt!! :) Hij heeft vast 2 hijgende mensen het vliegtuig in zien komen op het laatste nippertje in Chicago! We hadden een overstap van 10 minuten vanuit Denver...
Ingrid67
Amerikafan

Bericht door Ingrid67 »

Rob schreef:
Ingrid67 schreef:Om deze reden vliegen wij dit jaar wederom met KLM. Minder kans dat het fout gaat.
Ingrid
Je zal best gelijk hebben, maar na onze ervaringen (3x) met een kapot vliegtuig, vertraging en te lange wachtrijen bij de immigrations waardoor je je aansluitende vlucht mist en je koffer dus zowiezo niet mee gaat op de vlucht waar je zelf mee mee gaat, hebben wij na 1 keer KLM ( S.F) en 1 keer Martiniar(Orlando) waarbij we rechtstreeks vlogen geen problemen gehad. Hoe minder handelingen met je koffer, hoe minder kans dan het fout gaat lijkt me.

Ingrid
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

K&N schreef: Misschien dat we bij de volgende reis de koffers vooruit sturen en als we bericht hebben dat ze er zijn dan pas vertrekken :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

Gypsygirl1 schreef:
mofraweert schreef:Even nieuwsgierig en off-topic: zijn jullie op woensdagochtend 1 juli 2009 met vluchtnummer UA 908 op Schiphol aangekomen? In dat geval zaten jullie in hetzelfde vliegtuig als waar mijn broer mee uit Chicago is gekomen. Hij woont de US en is voor werk 2,5 week in Nederland.
Ja dat klopt!! :) Hij heeft vast 2 hijgende mensen het vliegtuig in zien komen op het laatste nippertje in Chicago! We hadden een overstap van 10 minuten vanuit Denver...
Ik zal het hem vragen als ik hem een dezer dagen spreek :lol: . De vraag is of hij jullie gezien kan hebben want hij vliegt business class vanwege zijn werk. Hoe klein de wereld toch kan zijn.... :D
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Rob schreef:
Ingrid
Air France en Britisch Airways scoren nog slechter. Vooral BA vliegt veel op de VS, maar had al gelezen dat dit kwam door heatrow, daar raken de meeste koffers zoek.
Ik weet niet hoe het met de Amerikaanse bedrijven zit, was namelijk een europees onderzoek.

Daarbij is KLM wel de maatschappij met de best punctualiteit! Er is slechts 1 maatschappij die minder vaak te laat is. Dus das dan wel weer een voordeel.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Blijkbaar moet je tegenwoordig 10 adresstickers op je koffer plakken, ook aan de binnenkant voor de zekerheid :?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn in zes Amerikareizen met KLM nog nooit één koffer kwijtgeraakt.

Alleen de laatste keer gaven onze vrienden in Denver hun handbagage af om in te laten checken, al in het vliegtuig, ondanks onze waarschuwingen dat niet te doen. Puur naïef, ik riep nog dat ze die pas in Amsterdam zouden terugzien. Zelfs de laptop zat erin, maar hun slechte Engels deed hen denken dat ze dat moesten afgeven.

Albert en ik zagen de twee trolleys voorbij komen (wij zaten verder voorin) en het luik in gaan. Zucht, wij waren al bang dat we maar net onze overstap in Detroit konden halen en daar zouden ze dan staan zonder schone onderbroek :shock: Maar vooruit, wij haalden nipt de overstap, de koffertjes dus niet.

Die kwamen later in Amsterdam aan (drie dagen later thuis bezorgd) én een ervan zag eruit of het ding achter het vliegtuig had gehangen in plaats van erin had gezeten, volledig in de vernieling. Daar zat dus ook nog die laptop in, zo'n miniding, wat het wonder boven wonder overleefd had. Het heeft mij een nieuw koffertje opgeleverd, want het werd vergoed en het was mijn koffertje wat ik uitgeleend had.

Goed geregeld verder dus door KLM/Delta, maar zoals gezegd: wij zijn nog nooit bagage kwijt geraakt bij KLM verder. En over vertragingen: een keer omgeboekt op een andere vlucht, verder nog nooit vertraging gehad ook.
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

We hebben 1x KLM gevlogen: rechtstreeks naar San Francisco.

Dan denk je wat er kan misgaan... 3 dagen moeten wachten voor mijn koffer was aangekomen.

Met Delta en United (tot hiertoe) nog geen problemen gehad.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Wij zijn nog nooit wat kwijt geraakt, maar KLM vind ik de slechtste maatschappij om mee te vliegen, ze hebben een goede naam, maar geef mij maar Continental ofzo.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

op de terugweg rechtstreekse vlucht van LAX naar AMS zijn ook onze koffers kwijt geraakt door KLM. ze waren doorgelabeld naar de treinvlucht. Na 2,5 uur zijn ze gevonden...... was wel ff klote na zo lang wakker te zijn en gevlogen te hebben geen enkele koffer van de 4 zien aankomen op de band :(
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

trapson schreef: ze waren doorgelabeld naar de treinvlucht.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?, een trein met vleugels? :mrgreen: :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer