Petra/VS schreef:Sorry, Hans, maar mijn huid gaat kruipen bij je berichtje. De swastika is verboden in Europa, niet hier, want vrijheid van meningsuiting is hier onbeperkt. Hoeveel films zijn er niet over de Tweede Wereldoorlog, waarin die wordt nagespeeld, de Civil War enactments zijn van hetzelfde caliber. De Confederate vlag staat voor slavernij en mensen, die die vlag nu hebben, weten dat dondersgoed. Misschien zijn de slaven niet in gaskamers massaal ter dood gebracht, maar je kunt toch wel stellen, dat hele volkstammen mensonterend behandeld zijn! Ik sta echt versteld van je argumenten hier. Heb je je wel in de Burgeroorlog en wat daaraan voorafging verdiept? Ik weet gewoon niet wat te zeggen. De Confederate flag is op geen manier te vergelijken met de vlag van een land. Amerika is helemaal niet raar op dat gebied, net als de swastika is de confederate flag een statement van racisme. Punt uit! .
Misschien ben ik niet goed ingelicht, maar als je even Googled waar de vlag voor staat zul je veel verschillende meningen zien, wat ik ook probeerde uit te leggen. Waarom kan je het niet vergelijken met de vlag van een land, was toch min of meer een vlag van een land. Aan veel vlaggen kleeft bloed, denk aan wat er met de Indianen is gebeurt of aboriginals.
Net dit gevonden over gebruik van de vlag
http://en.wikipedia.org/wiki/Flags_of_t ... of_America