Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerst naar London?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Truckman
Amerikafan

Eerst naar London?

Bericht door Truckman »

Wij spelen met de volgende gedachte:
Tickets naar Phoenix te boeken vanaf Heathrow, London...is aanmerkelijk goedkoper dan vanaf schiphol!
en van Nederland naar london vliegen is goedkoper dan het treinkaartje naar schiphol! :lol:

Mogen wij jullie ideeen daarover?
The USA...what else?
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Eerst naar London?

Bericht door sweatbox »

Dan moet je in Londen vluchten boeken van en naar hetzelfde vliegveld.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Truckman schreef: en van Nederland naar london vliegen is goedkoper dan het treinkaartje naar schiphol! :lol:
Als ik naar London vlieg heb ik nog altijd dat treinkaartje naar Schiphol nodig.

Ik heb een aantal weken terug gekeken maar schoot er qua prijs nauwelijks wat mee op.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Aangezien de vluchten apart geboekt worden is het wel zaak om op tijd te zijn, zorg dus voor veel uren overstap, er kan altijd een vliegtuig uitvallen of vertraging hebben, als je de aansluiting mist kun je een nieuw ticket kopen, ook zal je je koffer op moeten halen, en weer opnieuw in moeten checken in Londen.

Wij hebben het met een overstap in de VS regelmatig gedaan, de vlucht van en naar Nederland geboekt met mijlen bij KLM, en dan op de terugweg vanaf Las Vegas met een Amerikaanse maatschappij gevlogen naar LA of SFO of Chicago, maar wees je bewust dat je een risico loopt, en uiteindelijk een kleine kans loopt erg duur uit te zijn.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hou er wel rekening mee dat je vanaf Amerika naar Londen twee koffers p. p. mag meenemen, maar van Londen naar Nederland nog maar één p.p.
Dus ga niet teveel shoppen in de VS.

Neem ook voldoende tijd tussen je vluchten want als je vlucht vanuit Amerika vertraging heeft en je je aansluiting naar Nederland mist heb je geen recht op een gratis nieuwe vlucht.

Marjon
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Dit hebben wij vorig jaar gedaan. Eerst naar Londen en vanuit daar een vlucht naar Minneapolis om vervolgs daarna naar eindbestemming San Diego te vliegen. Erg vermoeiend! Ik zou het zelf alleen maar doen als je vanaf Londen een rechtstreekse vlucht hebt. Al dat wachten was echt vreselijk. That being said, we betaalden onder de 400 euro voor een hoogseizoen vliegticket. Dat is natuurlijk het voordeel ;) Check ook of je wel in dezelfde terminal aankomt als je vertrekt. Hou er rekening mee dat je voldoende tijd hebt om over te stappen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat scheelt het uiteindelijk,als het minder is dan 200 euro, zou ik het alle extra ellende en gereis en gesleep met tassen absoluut niet waard vinden.
Als het meer is eigenlijk ook niet,als ik erover denk.

Hoewel ik me wel kan voorstellen dat je met een gezin van 5 personen dan al snel heel veel bespaard, maar ja, ik reis alleen of samen, dus is het eigenlijk nooit de moeite,dat soort constructies.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij gaan komende zomer met een gezin van zes personen naar Denver via Londen. De tickets Brussel-Londen en Londen-Denver hebben we afzonderlijk geboekt, omdat we op die manier de vlucht van Londen naar Denver (en terug) in britse ponden konden afrekenen (koers van de pond was ten tijde van de boeking één euro). Dat scheelde een paar honderd euro per ticket. Wel beide tickets bij British Airways geboekt.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Als je met dezelfde maatschappij vliegt, KAN je proberen om één van de volgende dingen te doen:
1) bellen met de maatschappij en vragen of ze de PRN's (Personal Record Number, ook wel confirmation number) kunnen mergen (het samenvoegen van de twee verschillende boekingen).
2) bij het inchecken op Schiphol (of Brussel ;)) vragen of ze je bagage kunnen doorlabelen, aan de hand van je andere boeking.

Beide gevallen hangt het compleet af van de persoon met wie je spreekt. Op Flyertalk lees ik er vaak zeer gemengde ervaringen over.

Persoonlijk zou ik die constructie van zelf 2 (of 3) aparte vluchten boeken niet doen, ik heb al vaak genoeg mee gemaakt dat er op Schiphol iets mis ging, waardoor ik moest rennen naar mijn volgende vlucht. Als je dan weet dat wanneer je het niet haalt, je het geld kwijt bent, nee niet mijn ding. Ik moet straks 2 keer overstappen (AMS-LHR-DFW-MCI), die stress van mijn geld kwijt zijn als er *IETS* mis gaat, is niet iets dat ik er óók nog bij wil :P
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
johnvoorn
Amerika-ontdekker

Bericht door johnvoorn »

Wij hebben ook met BA van Amsterdam via Londen naar Phoenix geboekt, gewoon on line bij BA rechtstreeks (was het goedkoopst). De kosten Amsterdam Londen zitten er eigenlijk bijna gratis bij. Je vliegt van Londen rechtstreeks op Phoenix en dat lijkt mij ook een groot voordeel. Ik kan over een paar maanden pas zeggen hoe het beviel.
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Héél hartelijk dank voor jullie reaktie 's, en, zoals gezegd, het was slechts spelen met het idee, maar ik denk dat we toch maar gewoon rechtstreeks (of met overstap)vanaf schiphol richting USA gaan...
The USA...what else?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

johnvoorn schreef:Wij hebben ook met BA van Amsterdam via Londen naar Phoenix geboekt, gewoon on line bij BA rechtstreeks (was het goedkoopst). De kosten Amsterdam Londen zitten er eigenlijk bijna gratis bij. Je vliegt van Londen rechtstreeks op Phoenix en dat lijkt mij ook een groot voordeel. Ik kan over een paar maanden pas zeggen hoe het beviel.
Tja,dat vind ik persoonlijk wat onzinnig,of je nou in Londen of ergens in Amerika zelf overstapt maakt niks uit.

Nogmaals,als je met 6 man gaat en het scheelt 100 euro per ticket heb je wel gelijk natuurlijk.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Nogmaals,als je met 6 man gaat en het scheelt 100 euro per ticket heb je wel gelijk natuurlijk.
Het scheelde zelfs ruim tweehonderd euro per ticket (eind december geboekt). We hebben wel geaarzeld, maar deze gok genomen. We hebben wel een royale overstaptijd van bijna 5 uur in Londen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

1200 euro verdienen met 5 uur wachten, wanneer kan ik beginnen? :wink:
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door iverson »

Wij hebben ook onze 2 vluchten apart geboekt door het opmerkelijk prijsverschil...

Eerst vliegen we van Brussel naar Heathrow, daar hebben we 2u45min de tijd om te wisselen van terminal (1-5) en waarschijnlijk ook onze bagage op te halen...
Is dit haalbaar? of is het ongelofelijk veel rennen? :P

We gaa natuurlijk eerst iemand proberen te overtuigen in Zaventem om onze bagage onmiddellijk door te labelen naar LA :wink:

grts
iverson
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Alle BA vluchten van BRU komen aan in terminal 5 (en die naar LAX vertrekt ook uit 5), dus waarom moet je van terminal wisselen?

2:45 is erg krap, zeker als je bagage niet doorgelabeld kan worden. Er hoeft maar een kleine vertraging te zijn en je hebt een groot probleem. Als ik jou was zou ik BA nu even bellen en vragen of ze de twee boekingen samen willen voegen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
iverson
Amerikafan

Bericht door iverson »

Als ik jou was zou ik BA nu even bellen en vragen of ze de twee boekingen samen willen voegen.
Het probleem is, wat ik vergeten zeggen ben, dat we naar Londen vliegen met BMI en in Londen overstappen op BA... dus moeten we wel van terminal wisselen...
Heb het er al met verschillende mensen over gehad en de meningen verschillen... Is er nu nog iets wat ik er aan kan doen?

iverson
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

In dit geval kan je het vrijwel zeker vergeten dat je bagage wordt doorgelabeld. BMI en BA zijn geen partners en beide partijen zijn erg strict wat hun bagage interline agreements.
In dit geval moet je dus vanuit je BMI vlucht je bagage ophalen, door immigratie, door douane, met je koffers met een bus naar terminal 5, daar inchecken, dan door security en naar je gate. Ik vrees dat dat héél krap wordt in 2:45.
Clint's Thoughts
iverson
Amerikafan

Bericht door iverson »

In dit geval moet je dus vanuit je BMI vlucht je bagage ophalen, door immigratie, door douane, met je koffers met een bus naar terminal 5, daar inchecken, dan door security en naar je gate. Ik vrees dat dat héél krap wordt in 2:45.
Ow, dat is wel minder :?
Dus eigenlijk zou alles moeten meezitten?
Heb al gezien dat je met de Heathrow express op 5min in terminal 5 staat dus daar zullen we niet veel tijd verliezen denk ik, inchecken doen wel al via internet dus dat zal ook niet te lang duren denk ik, mja ik weet niet echt wat ik nu kan doen...

Gewoon afwachten of toch ies ondernemen?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Online inchecken, ok, maar je moet toch nog in de rij aansluiten om je bagage af te geven..

Tja, je zou met BMI kunnen bellen of je op een eerdere vlucht gezet kan worden? Uiteindelijk zit je liever twee uur een kopje koffie oid te drinken in T5, dan dat je je vlucht mist en je geld kwijt bent, niet waar?
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer