Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Marjan en Jan (hekkie en Jhek)'s trip 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Marjan en Jan (hekkie en Jhek)'s trip 2009

Bericht door Coyote »

Jouw vraag beantwoordde ik ook, zie mijn eerste 2 zinnen. De rest was 'extra' om aan te geven dat je niets met eventueel geprinte ESTA-formulieren kunt. :wink:

Je hebt dus niets fout gedaan. Het invulscherm heeft simpelweg niet een 'printknop'.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Karinita schreef:..... Red Lake / Tonolea hebben we de weg naar Blue Canyon genomen. Na het bezoek aan Blue Canyon zijn we dezelfde weg weer teruggereden naar de 160 en daarna naar Tuba City gereden, de 264 genomen en Coalmine Canyon bezocht.
Hoi Karin,

Ik heb dit stukje van jou even gekopieerd omdat ik er zelf ook nog een vraag over heb. Ik weet dat je bij Red Lake moet afslaan, maar als ik kijk op Google Earth (met map overlay) zie ik vanaf die kant toch een behoorlijk aantal weggetjes lopen. Het is dus de kunst om de juiste te nemen begrijp ik?

In jouw verslag lees ik dat je de aanwijzingen van Carin hebt gevolgd. Haar verslag heb ik er uiteraard ook op nageslagen, maar daar werd ik niet zoveel wijzer van. Dus als een van jullie mij nog wat aanwijzingen zou kunnen geven, zou ik daar blij mee zijn.

De route vanaf de zuidkant is mij wel bekend. We hebben al twee keer de zijweg naar BC gezien maar voorbij gereden. In onze komende trip komt het echter beter uit BC vanaf de noordkant te benaderen.

Nog een vraagje. Hoe slecht is die weg eigenlijk aan de noordkant? Kun je het ergens mee vergelijken?
Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Marjan,

Ik heb heel duidelijke foto's van Carin gekregen welke weg je precies moet nemen. Het kan eigenlijk niet missen.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik heb gezegd dat de weg vanaf de 160 slecht begaanbaar is. Toen wij er waren was het heel goed te rijden. Je krijgt alleen aan het einde een wash en als het geregend heeft zou dat een probleem kunnen zijn.
Als je me je e-mailadres geeft, zal ik de beschrijving met foto's die ik heb doormailen.

Gr. Karin
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Karin, ik heb je een pb gestuurd.... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Hallo Karin en Marjan,

in het verslag van Carin staat dat de weg niet zo best was, en dat het met een camper echt niet te doen is, vandaar dat Mirjam meegenomen werd.
Ik neem aan dat dit nog steeds opgaat? We hebben hem daarom nu niet opgenomen in onze planning en dat gaat me wel een beetje aan het hart.

Thuul

En we mogen de Canyon inmiddels noemen zoals hij echt heet?
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

thuul schreef:En we mogen de Canyon inmiddels noemen zoals hij echt heet?

Het is inmiddels niet echt een geheim meer dat de echte naam "Blue Canyon" is.... Wat kan zoiets snel veranderen, toen wij vorig jaar naar de juiste naam en juiste locatie op zoek waren, was dat allemaal nog gehuld in een waas van geheimzinnigheid. Ook over de permits bestond veel onduidelijkheid, volgens de een hadden we die persé wel nodig, terwijl we ook in contact kwamen met iemand die zei dat je gerust zonder permit hier naar toe mocht rijden. Wij hebben toen - met héél veel moeite - een permit bemachtigd. Het was wel een prachtige ervaring hoor, die hele zoektocht naar de naam, de locatie en de plek waar we een permit konden krijgen. We vinden het toch wel heel erg leuk dat wij het nog op deze manier hebben moeten doen :wink:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Chesler Park is een hele mooie wandeling en je hebt daar een prachtig uitzicht op de Maze. Als je rustig aandoet kan je hem zeker in 7 uur lopen. Wat ik er zwaar aanvondt was de warmte. Je loopt in een canyon vol in de zon beschut dus geen wind.
Dat was wel half september. De Fishertowers kan je zo heen rijden, die zijn vooral mooi bij zonsondergang. De wandeling zelf vond ik niet zo bijzonder. De Horseshoecanyon wandeling in Canyonlands is wel heel bijzonder. Niet speciaal de wandeling maar vanwege de rotstekeningen van duizenden jaren oud. Echt een aanrader, die zou ik wel in een weekend doen omdat er dan vrijwilligers zijn die uitleg geven en je dichtbij de tekeningen laten komen. Absoluut de moeite waard.
Ik heb hem op een zondagmiddag gelopen en ik kwam 5 man tegen meer was het niet.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Nou Henriëtte , dat kan ik me voorstellen, 'k vond het ontdekken hoe het heet en waar het lag al een hele gebeurtenis, zoals je misschien nog wel weet.
Anderen profiteren toch nu van je ervaring!
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Karinita schreef:Marjan,

Ik heb heel duidelijke foto's van Carin gekregen welke weg je precies moet nemen. Het kan eigenlijk niet missen.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik heb gezegd dat de weg vanaf de 160 slecht begaanbaar is. Toen wij er waren was het heel goed te rijden. Je krijgt alleen aan het einde een wash en als het geregend heeft zou dat een probleem kunnen zijn.
Als je me je e-mailadres geeft, zal ik de beschrijving met foto's die ik heb doormailen.

Gr. Karin
Ahhh, mystery opgelost.
Ik had de info over de slechte weg dus toch van een Karin/Carin gekregen, maar had de verkeerde Karin/Carin voor ogen. :wink: Ik ben zo slecht in gezichten in combinatie met namen onthouden :oops: :banghead:
Karin zou je mij ook de foto's met beschrijving willen sturen? Ik stuur mijn e-mailadres wel via een pb'tje.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

en ik lees straks toch wel hoe mooi het daar is/was tochm, als schrale troost?! :wink:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bart40 schreef:Chesler Park is een hele mooie wandeling en je hebt daar een prachtig uitzicht op de Maze.

.... De Horseshoecanyon wandeling in Canyonlands is wel heel bijzonder. Niet speciaal de wandeling maar vanwege de rotstekeningen van duizenden jaren oud. Echt een aanrader, die zou ik wel in een weekend doen omdat er dan vrijwilligers zijn die uitleg geven en je dichtbij de tekeningen laten komen. Absoluut de moeite waard.
Ik heb hem op een zondagmiddag gelopen en ik kwam 5 man tegen meer was het niet.
Bedankt Bart voor je info. Chesler Park is op ons lijstje gezet en we gaan een poging wagen.... :wink:

Wat betreft Horseshoecanyon kan ik me goed herinneren dat jij dit een paar jaar geleden ook al aanbevolen had. Het was nog in mijn hoofd blijven hangen. We zijn komende trip weer in de buurt en ik heb nog maar eens alle info daarover gelezen en de kaart bekeken. Als we in het weekend daar uitkomen zullen we het zeker in overweging nemen. Je moet daar dan op zaterdag- of zondagmorgen zijn, heb ik begrepen.

Het is best nog wel een eindje rijden vanaf de 24 over de Hans Flat dirtroad, zo'n 30 mijl. Ik las ook dat je vanaf Green River Horseshoe Canyon kunt bereiken via een andere dirtroad (airportroad). De hike is plm 7 mile, klopt dat? Ik zag ook dat daar nog een campground is op de mesa, wellicht is dat ook een optie voor ons.

We laten het op ons afkomen en zien wel hoe het loopt... :wink:

Weet jij ook nog iets over Mozes en Zeus in Canyonlands? Is dat echt de moeite om daar heen te gaan en eventueel te overnachten?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Is er iemand die ervaring heeft met Up The Creek Campground in Moab?

Deze camping is maar 1 block van de Mainstreet verwijderd en dus dichtbij en op loopafstand van bijv. restaurants en het centrum van Moab evenals Canyonlands RV park. Aan de noordkant van Moab hebben we in het verleden ook al diverse campgrounds gehad evenals de KOA aan de zuidkant, maar een campground op loopafstand van het centrum vinden we toch erg prettig, mede omdat we ook deze keer weer ongeveer een week in Moab willen verblijven.

"Canyonlands" waren we in 2007 ook al een aantal nachten en is ons goed bevallen, maar "Up the Creek" lijkt ons ook wel wat. We houden er wel van telkens iets nieuws uit te proberen. Er is geen prijsverschil tussen beide campgrounds en ik ben nieuwsgierig naar ervaringen van mensen die hier eventueel eerder geweest zijn.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ziet er mooi uit, jammer dat het een tent-only campground is.
Voor tenters prachtig natuurlijk, het is wel walk-in dus kan je niet met de auto naast je tent staan denk ik.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Als dat zo is, dan gaan we daar niet staan. Onze auto is ons "huis" tijdens de vakantie en het tentje is alleen maar om te slapen.

We gaan ter plekke wel eens kijken hoe het daar geregeld is en of het ons aanstaat en anders gaan we gewoon naar Canyonlands RV Park. We hebben daar goede (en gezellige) herinneringen aan.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Nog een paar dagen en dan gaan we weer naar Amerika. We vertrekken 2e Paasdag per auto richting Brussel waar we een overnachting geboekt hebben in het Best Western Axis te Erps Kwerps 9 km van de luchthaven van Zaventhem voor de prijs van € 95.

Wellicht interessant te weten voor degenen die ook vanaf Brussel richting Amerika vertrekken, dat je de auto gratis kan parkeren bij dit hotel. Voor ons is dat 4 weken en dat loont de moeite. Gisteren heb ik telefonisch een taxi besteld voor zowel de heen- als de terugrit van het hotel naar de luchthaven. De kosten van dit retourtje bedragen € 56 voor 2 personen. Een klein bedrag in verhouding met de parking op de luchthaven. Je kan de taxi ook reserveren via internet. De prijs is gelijk aan een telefonische reservering.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Marjan, geniet van jullie vakantie. Houd je een blog(je) bij?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra
Amerikafan

Bericht door Petra »

Marjan en Jan, ik wens jullie een hele fijne tijd toe en veel moois om te zien en te beleven!!!
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Marjan en Jan, ook wij wensen jullie een hele mooie reis toe. Misschien lopen we elkaar nog wel ergens op een of ander mooie plek tegen het lijf :D
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Een hele fijne vakantie gewenst! Geniet ervan! Ik ga jullie zeker volgen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Nogmaals heel veel plezier gewenst Marjan en Jan.
Geniet er maar lekker van.

Marjon en Ger
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer