Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

paspoort ophalen na interview?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Lousj
Amerika-ontdekker

paspoort ophalen na interview?

Bericht door Lousj »

Hallo allemaal,
Ik heb inmiddels een K1 interview datum en heb mijn medical a.s. vrijdag.
Beetje zenuwachtig maar naar mijn weten ben ik gewoon gezond dus dat moet geen problemen geven :)
Stom eigenlijk dat je dan toch zenuwachtig bent maar dat zal wel komen omdat 'er zoveel vanaf hangt'.

Ik had nog een vraagje over het interview;
weet iemand of het mogelijk is om je paspoort met visa de volgende dag zelf op te halen bij de Ambassade? Of moet dit perse per post?
Ik had namelijk een vakantie naar mijn verloofde geboekt een dikke week na de interview datum, nog voordat ik wist dat ik het visa dan waarschijnlijk al zou hebben. Toen ik boekte was ik nog in de veronderstelling dat het nog een paar maanden zou duren voordat we uberhaupt iets zouden horen en onze NOA 2 zouden krijgen. Maar dit ging allemaal wat sneller dan gedacht en ik hoop dat mijn paspoort na een week toch wel weer in huis heb... Weet iemand hoe lang dit ongeveer duurt normaal gesproken?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: paspoort ophalen na interview?

Bericht door kastelke »

Moet je navragen. Soms hoor je dat het kan, en soms hoor je dat dat niet kan.
Wat ik het meeste gelezen heb: ze sturen het je op. En je ontvangt het binnen de week.
Maar best dus even navragen ter plaatse, en je situatie uitleggen.

Het is logisch hoor dat je toch wel spanning voor voo zo'n dingen. Er hangt dan ook zoveel van af. Maar probeer vooral rustig te blijven (straks wordt je nog afgekeurd omwille van hoge bloeddruk of hartslag, hahaha).
Zorg dat je je papieren mooi op orde bij hebt, en dat je weet hoe je moet betalen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Lousj schreef:Hallo allemaal,
Ik heb inmiddels een K1 interview datum en heb mijn medical a.s. vrijdag.
Beetje zenuwachtig maar naar mijn weten ben ik gewoon gezond dus dat moet geen problemen geven :)
Stom eigenlijk dat je dan toch zenuwachtig bent maar dat zal wel komen omdat 'er zoveel vanaf hangt'.

Ik had nog een vraagje over het interview;
weet iemand of het mogelijk is om je paspoort met visa de volgende dag zelf op te halen bij de Ambassade? Of moet dit perse per post?
Ik had namelijk een vakantie naar mijn verloofde geboekt een dikke week na de interview datum, nog voordat ik wist dat ik het visa dan waarschijnlijk al zou hebben. Toen ik boekte was ik nog in de veronderstelling dat het nog een paar maanden zou duren voordat we uberhaupt iets zouden horen en onze NOA 2 zouden krijgen. Maar dit ging allemaal wat sneller dan gedacht en ik hoop dat mijn paspoort na een week toch wel weer in huis heb... Weet iemand hoe lang dit ongeveer duurt normaal gesproken?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties :)
Mijn vermoeden is dat je erop zult moeten wachten tot het met de post arriveert (duurt nog geen week voordat je hem hebt, aangetekend wordt ie verstuurd.. bij mij was het vrijdags inleveren en op de woensdag erna had ik hem terug).

Je kan het verhaal uitleggen wanneer je voor het interview opkomt. Als ze denken dat je het niet op tijd zult hebben kunnen ze wellicht besluiten dat je het paspoort later in komt leveren of per post op stuurt (gebeurde bij mij omdat ik niet gelijk goedgekeurd werd ivm een stom akkefietje uit het verleden). Dit maakt voor hun blijkbaar weinig uit (gezien dat ze het bij mij ook deden, al dan wel voor een andere reden, maar toch).

De redenen dat ik denk dat je op je paspoort moet wachten tot het per post terugkomt is omdat ik er zelf ook om gevraagd had toen ik mijn paspoort later inleverde en te horen kreeg dat het niet kon (wellicht dat ze het bij jou wel doen, ik weet het niet) en omdat het meerdere keren in alle formulieren beschreven staat geen reizen te boeken of iets dergelijks omdat je het niet zeker kunt weten of je het visum wel of niet krijgt.

Succes met het interview :)
tony
Amerika-ontdekker

Bericht door tony »

Hoi,

Ik heb "direct consular filing" gedaan in de ambassade in brussel. En bij mij wilden ze zelfs mijn paspoort en documenten niet opsturen. Ik moest het 2 dagen later zelf gaan ophalen in brussel.
Ze keken me zelfs raar aan toe ik vroeg om ze op te sturen. Ze wilden dit wel doen maar dit was dan op mijn risico.
Zij vonden het te gevaarlijk om zo een delicate documenten op te sturen met de post.
Een meisje voor mij dat voor een K1 visum ging mocht er zelfs op wachten omdat ze de volgende dag moest vertrekken

groetjes,

tony
Lousj
Amerika-ontdekker

Bericht door Lousj »

Bedankt voor jullie reacties,
ik zal het wel even vragen dan bij het consulaat.
Ik hoop dat het dan op tijd is als het opgestuurd moet worden.
Ik had die ticket dus al geboekt voordat ik wist dat mijn zaak in behandeling werd genomen, gewoon voor vakantie.
Maar het zou wel fijn zijn als ik dat ticket gewoon kan gebruiken :)
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

tony schreef:Zij vonden het te gevaarlijk om zo een delicate documenten op te sturen met de post.
Dat vind ik eigenlijk ook maar in Amsterdam stuurden ze het alleen per aangetekende post op.. althans bij mij en velen andere mensen was dit zo.. in andere landen is het juist weer dat mensen er op kunnen blijven wachten of hem een paar dagen later kunnen ophalen.

Dit doet me trouwens denken aan de dag dat ik mijn paspoort terug zou krijgen...

Ik werkte op het moment dat ze mijn paspoort terug kwamen brengen, dus ik kreeg een brief in de brievenbus dat ik een aangetekende envelop op het postkantoor moest gaan ophalen. Ik sta de dag erop dus in het postkantoor en de envelop moest er al zijn volgens het papier, dus ik geef het papiertje af en de medewerkster van het postkantoor gaat tussen de pakketten en enveloppen kijken en komt terug met de mededeling dat het er niet is.. ik schrok me rot en was een beetje pissig aan het worden ook want ik was als de dood dat het kwijt was. Ze zei me dat het wellicht nog in de wagen van de postbode zat en dat het mogelijk kwam wanneer de postbode weer op het postkantoor kwam later die dag.

Ik dus terug in de avond, gaf het formulier en een ander persoon ging kijken.. ik keek deze keer een beetje mee en zag een bruine envelop, eentje waarvan ik eigenlijk verwachtte dat die voor mij zou zijn. De medewerkster kijkt erna, en legde de envelop weer terug... ze ging het hele rijtje opnieuw af en ook die envelop weer in haar handen, ze legt hem terug en kijkt nog wat rond en meldde me toen dat het er niet was. Ik was dus behoorlijk over de zeik aan het raken om het maar zachtjes te zeggen want ik wist op dat moment bijna zeker dat het mijn envelop was die ik daar zag staan, ik kon zowat mijn naam erop lezen. Ik vroeg die vrouw dus die envelop te pakken en hem naar me toe te brengen want hij leek verdacht veel op de envelop die ik moest krijgen.. ze pakt hem, kijkt er naar en zegt "goh, dit is dus toch jouw envelop".. ik ontplofte bijna.. ik kon me gelukkig inhouden maar zei wel dat ik echt niet blij was hoe men hier keek naar de enveloppen, ik legde uit wat erin zat en dat het voor mij heel erg belangrijk was, het was tenslotte mijn paspoort met trouwvisum.

Excuses konden er niet echt van af maar ach, ik was blij die envelop in mijn handen te hebben dus ik was niet helemaal getreurd.

Maar ja, wat als ik mijn paspoort wel kwijt was geweest.. dan had ik eerst een onderzoek moeten laten instellen door de TPG, dat duurt een aantal weken of maanden, daarna kan je aangifte bij de politie doen en een nieuw paspoort aanvragen.. daarna kan je proberen om een nieuw visum te krijgen maar ja, al je documenten die je aan hun hebt gegeven zitten ook in die envelop. Alles wat Amerika nodig heeft in het verdere visum proces, dus je kan wel nagaan dat je alles opnieuw kan gaan invullen, opzoeken en dergelijke.

Lekker riskant is het.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik had mijn paspoort binnen een paar dagen weer thuis. Ik weet natuurlijk niet waar je naartoe gaat met vakantie, maar als het binnen de Schengen-zone is, kun je misschien voor die tijd een Europese ID kaart aanvragen? Dat is iets van €30 als ik me niet vergis en dat is ergens wel zonde, maar aan de andere kant ben je van deze kopzorg af. Het is maar een idee.
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Nee, volgens mij lees ik dat de topicstarter naar haar verloofd toegaat, en dat zou in de VS zijn, vermoed ik?

Je kan, als je eenmaal in bezit bent van een fiance visum toch ook niet zomeer even op en neer reizen, meen ik? Je moet dan toch op je visum naar binnen, en dan kom je volgens mij meteen in die hele ambtelijke molen terecht, en kan je niet zomaar eventjes op en neer reizen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Oh ja, je hebt gelijk. Erover heen gelezen, sorry!
"Keep Georgia On Your Mind"
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik kon m'n pasport persoonlijk ophalen in Frankfurt. Was ook wel nodig want anders had ik niet mee kunnen verhuizen. Manlief werkt voor de Army en dan kan je de spoedprocedure volgen als je moet PCSen maar bij ons ging er (natuurlijk) wat mis en duurde het nogal lang.

Op de dag dat de verhuizers ons huis in Stuttgart leeghaalden ben ik met de trein naar Frankfurt gereisd om m'n pasport op te halen. Was wel een leuk uitje voor m'n dochter :)
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Mijn afspraak was op een dinsdag en donderdag van diezelfde week mocht ik mijn papieren ophalen. Deze worden niet opgestuurd en dat vind ik maar logisch ook. Het gaat hier over jouw internationaal paspoort en een verzegelde A4 enveloppe.

Ik had niet echt gepland om nog een extra dag verlof te nemen dus ben ik die donderdag niet langsgeweest. Een aantal weken nadien moest ik dan toevallig in Brussel zijn en ben ik even in de Ambassade in Brussel binnengesprongen (zonder afspraak) en het papierwerk opgehaald. Dat ging zonder problemen. Volgens mij staat er geen limiet op de periode wanneer je jouw papieren moet komen halen, zolang het binnen de 6 maanden is natuurlijk :)
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

DixieChick schreef:Je kan, als je eenmaal in bezit bent van een fiance visum toch ook niet zomeer even op en neer reizen, meen ik? Je moet dan toch op je visum naar binnen, en dan kom je volgens mij meteen in die hele ambtelijke molen terecht, en kan je niet zomaar eventjes op en neer reizen.
Of het waar is, weet ik niet, maar van wat ik heb gehoord ben je niet verplicht het visum direct te gebruiken. Je kan dus er voor kiezen alleen op VWP binnen te komen. Het ligt er ook een beetje aan in welke rij je gaat staan denk ik.. new immigrants, of de visitors rij.

Maar nogmaals, ik weet dit niet 100% zeker.. wellicht dat de OP dat beter op het consulaat kan navragen en ons hier antwoord kan geven op een later tijdstip (dit zodat toekomstige bezoekers het ook kunnen lezen :) ).
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik zat net wat reviews te lezen op een andere website, en dit is een stukje wat iemand schreef over zijn paspoort en K1 interview:
I received my appointment letter 3 weeks before the interview and saw they had scheduled it just 2 days before my scheduled departure to the US. Even though the papers were clear about the processing time (up to 5 bussiness days) and warn people not to make any planes for travelling they were willing to work with me to make it happen. They preponed my interview date with just 1 day and allowed me to pick it up the next day.
Ik verwacht dus eigenlijk dat je hetzelfde zal kunnen doen en dat het geen bezwaar zal zijn :)
Lousj
Amerika-ontdekker

Bericht door Lousj »

Oh ja dat ga ik daar dan wel even vragen...
Of zou ik dan even moeten bellen van te voren?
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Lousj schreef:Oh ja dat ga ik daar dan wel even vragen...
Of zou ik dan even moeten bellen van te voren?
Kun je doen, dan ben je helemaal zeker. Het zijn hartstikke aardige mensen daar vind ik zelf dus wie weet :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer