Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fotoboek gezocht over canyons en valleys in Utah en Arizona

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Fotoboek gezocht over canyons en valleys in Utah en Arizona

Bericht door hekkie »

Karinita schreef:Ik had gedacht dat je die boeken al zou hebben Marjan :wink:
Ik heb al zoveel boeken van dat gebied, maar ik kan het nog steeds niet laten om nog meer bij te kopen.... :wink:
Datzelfde heb ik met landkaarten, ik kan er uren op kijken en mijn kasten puilen uit.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Karinita schreef: Noemt Henriette ze niet altijd haar 'bijbel'?
Klopt helemaal :wink: Het eerste exemplaar (zuid-Utah) heb ik een jaar of drie geleden gekocht en het is inmiddels zo ver versleten dat ik datzelfde boek nóg een keer besteld heb! Tijdens onze laatste reis ben ik nog met een Amerikaans gezin in gesprek geraakt, we liepen een wat minder bekende trail in Sedona (die ik dus dankzij dat boek van Laurent Martres had ontdekt), en het gezin liep net voor ons met dat boek in hun handen! We hadden meteen een prima gespreksonderwerp, welke plekken uit dat boek we al gezien hadden.
En inderdaad, in ons reisverslag noem ik het 'onze bijbel'...
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb ze net alledrie besteld, kon het niet laten. :dance:

En wat verleidelijk, bij Amazon.com, die boeken bij "Customers who bought this book als bought ..." Daar word ik vreselijk hebberig van. Maar ik heb me voorlopig weten te beheersen.

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

hekkie schreef:Ik heb zojuist alle drie boeken (Vol. 1, 2 en 3) "Photographing the Southwest" besteld bij amazon.com. Er was een aanbieding en tezamen kosten ze slechts $ 49,91.

En nu maar hopen dat ze nog voor onze vakantie (14 april) binnenkomen.
Ik kreeg zojuist een mail van Amazon.com dat er 1 boek inmiddels is afgestuurd. De andere 2 moet ik iets langer op wachten..... :cry:

Wel hoef ik maar 1 keer shippingskosten te betalen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

komt wel goed!! je bent toch nog niet weg :wink:
Jochen79
Amerika-ontdekker

Bericht door Jochen79 »

Marianne,

Ik heb het boek op hetzelfde moment als u besteld. Is hij al binnengekomen bij u?
Bij mij staat hier te leveren voor 21 april (!)

grtjs,
Jochen.
Iwan & Evelien
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Iwan & Evelien »

Hi Jochen,

Ze geven altijd de uiterste leverdatum aan, om zich niet in de vingers te snijden met klagende klanten. Maar ga er maar vanuit dat je ze binnen enkele dagen in huis hebt.

Alvast veel leesplezier, en ik ben benieuwd of jullie net zo enthousiast zijn als ik.

Groetjes,
Iwan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jochen,
Ik krijg ze, net als Marjan, in twee shippings. Een deel heb ik inmiddels ontvangen, ik geloof dat het dinsdag was, ik weet het niet precies meer omdat ik een aantal dagen weg was. Maar het gaat dus heel snel, ik had 1 april als estimated shipping date.

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Martin & Marianne schreef:Jochen,
Ik krijg ze, net als Marjan, in twee shippings. Een deel heb ik inmiddels ontvangen,
Kijk, dat vind ik nou weer niet eerlijk, ik heb nog niets ontvangen..... :D

Volgens mij had ik ze een fractie eerder besteld, maar bij mij staat shippingdate 6 april voor dat ene boek. De rest moet ik nog maar afwachten.

Ik hoop in elk geval voor onze vakantie van 14 april.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jij had ze inderdaad eerder besteld dan ik, gek is dat. Misschien ben je niet zo'n goede klant als ik. :lol:
Mocht je ze nog niet hebben voor de 14e en ik wel, dan mag je de mijne wel meenemen! Maar je hebt nog even de tijd.

Marianne
nienieminie
Amerika-ontdekker

Bericht door nienieminie »

Iwan & Evelien schreef: ... Ik ben op zoek naar een heel mooi fotoboek over de vele canyons, valleys en andere mooie plekjes in Utah en Arizona. Het gaat me daarbij vooral om een verzamelwerk waarin foto's van (bijna) alle mooie plekken in de regio staan...

Ook ik heb Volume 1 and 2 van Photographing the Southwest besteld via Amazon; 8 mrt besteld, de 12e al binnen :!:

Het zijn prachtige boeken, maar vooral echte ''gebruik-boeken'' met veel nuttige tips over de beste plekken om te fotograferen. Ook veel ''off the beaten track'' routes, deze worden vrij gedetailleerd beschreven.

Het boek begint met een introductie en vervolgens een hoofdstuk met fotografische adviezen. In totaal zo'n 50-60 blz's. Dit eerste deel komt overigens in beide boeken vrijwel volledig overeen.
Daarna komen de National Parks aan bod. In Volume 1 bijvoorbeeld Around Zion, Around Bryce Canyon, Along Scenic Byway 12 enzovoorts. Deze hoofdstukken zijn weer verder onderverdeeld in (voor de fotograaf interessante) routes /viewpoints / hikes / enz. Over het algemeen bespreekt de auteur steeds Photo Advice, Getting There, Time Required and Nearby Locations. Het beste moment om foto's te nemen, evenals positie en lichtinval komen aan bod. Tevens geeft Martres adviezen over welke lenzen en filters het best te kiezen. Hij beschrijft gedetailleerd hoe ergens te komen, soms maakt hij hierbij gebruik van GPS-coordinaten.
Gemiddeld bevat elke pagina een (kleine) foto van het onderwerp. Volume 1 omvat in totaal 320 pagina's, Volume 2 272.

Overigens: verwacht geen tips over accommodaties, restaurants enz.

Ben je op zoek naar een ''coffee table'' boek met vnl foto's en weinig tot geen tekst (een ''kijk-boek dus), dan is dit niet het meest geschikte boek. Wél bestellen als je de regio op een net ff andere manier wilt zien/fotograferen, als je houdt van originele en minder toeristische plekjes en routes en als je een fervent verzamelaar bent van boeken van dit gebied!

Succes én veel lees/kijk plezier!

:doublethumb:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Vanmiddag is het eerste boek bezorgd, Colorado en New Mexico.
De andere 2 zijn een uur later verzonden, eigenlijk verwacht ik die morgen.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ha Annie, hier hetzelfde. Vandaag Colorado/New Mexico gekregen. De andere twee delen (Arizona en Utah) kreeg ik 4 uur later bericht van via de mail dat ze verzonden waren. Maar de verwachte datum van aankomst ligt 4 dagen later volgens die mail.
Ben benieuwd.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Straks halen jullie mij nog in ...

Ik vind de beschrijving van nienieminie heel goed! Het zijn inderdaad geen koffietafelboeken. En ik moet bekennen dat ik zelfs wel een beetje genoeg kreeg van de overkill aan lang-belichte watervallen en riviertjes.
Leuk vond ik dat hij de AAA-kaart Indian Country zo prijst, ik vind dat ook een mooie kaart, en voor de ANWB-leden onder ons helemaal gratis te krijgen bij een AAA-kantoor. En voor de noiet-leden ook niet onoverkomelijk duur.

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb inmiddels mijn 2e Indian Country kaart al versleten. Ik vond deze altijd al geweldig en zeer gedetailleerd. Ik heb ze steeds gekocht in een of ander Visitor Center van een National Park. Daar kom ik ze vaak tegen. Deze kaart niet niet erg duur inderdaad en beslist de moeite waard als je de hoek Utah/Arizona bezoekt.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jochen79
Amerika-ontdekker

Bericht door Jochen79 »

Ik heb mijn boeken besteld op 2 maart. Ze zijn geshipt op 10 maart, maar voorlopig nog niets ontvangen. Wel balen, als ik hoor dat anderen die reeds na 4 dagen binnen gekregen hebben. Ben wel van België, maar dat kan toch geen 2 weken schelen, hé. Estimated time of arrival is 21 april. Moet wel zeggen dat ik ze volgens de standaardzending besteld heb...
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Gisteren dus 1 boek ontvangen en de andere 2 zouden 7 april bezorgt worden.
Iwan & Evelien
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Iwan & Evelien »

nienieminie schreef:Ben je op zoek naar een ''coffee table'' boek met vnl foto's en weinig tot geen tekst (een ''kijk-boek dus), dan is dit niet het meest geschikte boek.
Hi Nienieminie,

MIjn originele vraag had ook het "coffee table book" als uitgangspunt, maar helaas is dat nog nooit aan bod gekomen. Weet jij (of andere lezers) wellicht een leuke suggestie voor een boek uit deze categorie ?

Verder moet ik zeggen dat ik erg blij ben dat de "Photographing the Southwest" boeken in dit onderwerp ter sprake zijn gekomen, want zonder de gemaakte suggesties had ik ze waarschijnlijk niet blind gekocht. Mijn twee exemplaren gaan in iedergeval mee op reis ! Zou het niet leuk zijn als de schrijver ook zo'n boek over Californië zou maken ?!

Groetjes,
Iwan
nienieminie
Amerika-ontdekker

Bericht door nienieminie »

Iwan & Evelien schreef: Zou het niet leuk zijn als de schrijver ook zo'n boek over Californië zou maken ?!
Precies mijn gedachte Iwan :lol: !!
Heb gisterenavond nog op Amazon gezocht of ik niet iets soortgelijks kon vinden van California. Zou bijvoorbeeld graag Yosemite / Kings Canyon / Sequoia / Death Valley eens door de ogen van Laurent willen zien!
Tot nu toe nog niets gevonden wat een gelijke indruk maakt als Photographing the Southwest... helaas...
Ik kan je trouwens niet helpen aan een mooi foto-kijk-boek. Er zit denk ik niets anders op dan zelf een mooi boek te maken!

Jochen:
Wat jammer dat je je bestelling nog niet binnen hebt :(
Ook ik heb beide boeken met een standard shipping besteld. Was echt reuze verrast toen ik 4 dagen later thuis kwam uit mn werk en de bestelling binnen was! :dance:
(bestelling is trouwens ook op 10 mrt verzonden zie ik net op de invoice)

Gr Nikki
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Wat ik ook een mooi boek(je) vind is USA Südwest: Wonderland of Rocks van Isabel en Steffen Synnatschke. Verschenen in de Panorama reeks van Reise Knowhow Verlag. De tekst is in het Duits, maar het gaat vooral om de vele prachtige foto's die erin staan. Ik heb het boek vorig jaar besteld bij Amazon.de.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer