Iwan & Evelien schreef: ... Ik ben op zoek naar een heel mooi fotoboek over de vele canyons, valleys en andere mooie plekjes in Utah en Arizona. Het gaat me daarbij vooral om een verzamelwerk waarin foto's van (bijna) alle mooie plekken in de regio staan...
Ook ik heb Volume 1 and 2 van Photographing the Southwest besteld via Amazon; 8 mrt besteld, de 12e al binnen
Het zijn prachtige boeken, maar vooral echte ''gebruik-boeken'' met veel nuttige tips over de beste plekken om te fotograferen. Ook veel ''off the beaten track'' routes, deze worden vrij gedetailleerd beschreven.
Het boek begint met een introductie en vervolgens een hoofdstuk met fotografische adviezen. In totaal zo'n 50-60 blz's. Dit eerste deel komt overigens in beide boeken vrijwel volledig overeen.
Daarna komen de National Parks aan bod. In Volume 1 bijvoorbeeld
Around Zion, Around Bryce Canyon, Along Scenic Byway 12 enzovoorts. Deze hoofdstukken zijn weer verder onderverdeeld in (voor de fotograaf interessante) routes /viewpoints / hikes / enz. Over het algemeen bespreekt de auteur steeds
Photo Advice, Getting There, Time Required and Nearby Locations. Het beste moment om foto's te nemen, evenals positie en lichtinval komen aan bod. Tevens geeft Martres adviezen over welke lenzen en filters het best te kiezen. Hij beschrijft gedetailleerd hoe ergens te komen, soms maakt hij hierbij gebruik van GPS-coordinaten.
Gemiddeld bevat elke pagina een (kleine) foto van het onderwerp. Volume 1 omvat in totaal 320 pagina's, Volume 2 272.
Overigens: verwacht geen tips over accommodaties, restaurants enz.
Ben je op zoek naar een ''coffee table'' boek met vnl foto's en weinig tot geen tekst (een ''kijk-boek dus), dan is dit niet het meest geschikte boek. Wél bestellen als je de regio op een net ff andere manier wilt zien/fotograferen, als je houdt van originele en minder toeristische plekjes en routes en als je een fervent verzamelaar bent van boeken van dit gebied!
Succes én veel lees/kijk plezier!
:doublethumb: