Maar entree dus, volgens de buurvrouw heet het zo omdat entree "main" betekent. Volgens mij betekent entree zoiets als binnenkomst dus het zou een betere naam voor het voorgerecht zijn toch?
Note mod Petra: Titel aangepast voor de duidelijkheid
Het grappige is dat Beaufort in North Carolina op een andere manier wordt uitgesproken (BO-furt) dan de naam Beaufort in South Carolina.Petra/VS schreef: Beaufort, SC - spreek uit "Bjoefort"
Waren waren aantal jaar geleden in Coeur d'Alene, ik kreeg hoe de localen het uitspreken echt niet uit mijn strot: kɔr dəˈlein.Petra/VS schreef: Een aantal voorbeelden van het genre "je moet het maar net weten":
Notre Dame (universiteit) - spreek uit "Noder Deem"
Pierre (hoofdstad van South Dakota) - spreek uit "Pier"
Montpelier (landgoed van James Madison en hoofdstad van Vermont, volgens mij hetzelfde uitgesproken) - spreek uit "Montpieljer"
Baton Rouge, Louisiana - spreek uit "Betten Rouge"
Beaufort, SC - spreek uit "Bjoefort"
Chantilly (hier in Virginia) - spreek uit "Sjentilly"
Zoals het geschreven is: Reenierkastelke schreef:Toen wij het vorig jaar over "Mount Rainier" hadden (waarbij je het uitspreekt op zijn Frans, als 'rijnjee'), toen reageerden zowel onze Amerikaanse vrienden als de eigenaar van de B&B dat we dat toch wel helemaal fout uitspraken. LOL (en ik weet al niet meer hoe het dan wel moet)