Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Starbucks

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Starbucks is niet aan mij besteed, geen enkele Amerikaanse koffie shop eigenlijk. Thuis maak ik nog wel espresso, en op het werk soms gewone koffie en iedereen klaagt dan :mrgreen: dat koffie is om te drinken niet om te eten...

Ik prefereer de zuid-Europese koffie, zoals deze, kort maar krachtig :

Afbeelding

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

boeffie schreef:Waarom noemen wij die dingen trouwens "pads" en in de USA "pods"? :?:
krijg ik ook gelijk hele andere associaties mee.. iPOD enzo..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Njit schreef:
boeffie schreef:Waarom noemen wij die dingen trouwens "pads" en in de USA "pods"? :?:
krijg ik ook gelijk hele andere associaties mee.. iPOD enzo..
iPODs: muziek in je koffie :?:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Zwarte sterke koffie

Bericht door nieuwenoord »

Thuis maak ik nog wel espresso, en op het werk soms gewone koffie en iedereen klaagt dan dat koffie is om te drinken niet om te eten...
Met jou kan ik koffie drinken :P
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hey nieuwenoord ik drink ook alleen maar "zwarte koffie" dat is dan ook de reden waarom ik helemaal niet weg ben van starbucks of wat voor koffiehuis dan ook!

Het enige andere dat ik soms drink is een french vanilla en dat is meer om me wakker te houden als we weer eens een aantal uren op de weg zitten en ik de suiker nodig denk te hebben 8)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Suiker

Bericht door nieuwenoord »

Tja, ik heb de suiker met regelmaat nodig vanwege mijn diabetes. Maar dan ken ik toch echt dingen die ik lekkerder vind dan koffie :P
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

boeffie schreef:Ik zag op de Amerikaanse Senseo site dat daar pads verkrijgbaar zijn in de smaak "Paris: a mild vanilla flavored coffee blend, with a hint of caramel". Die lijkt mij wel lekker, maar is (natuurlijk weer niet) hier in NL verkrijgbaar. Weer iets voor op ons "what to bring" lijstje...
Bedankt voor de tip Monique, dat kan natuurlijk ook Amerikaanse senseo pads meenemen. De "Paris: mild vanilla flavored with a hint of caramel" klinkt heerlijk. En ook leuk om als souvenir mee te nemen naar Nederland..
Sandy
VermontGirl
Amerikafan

Bericht door VermontGirl »

Sandy schreef:
boeffie schreef:Ik zag op de Amerikaanse Senseo site dat daar pads verkrijgbaar zijn in de smaak "Paris: a mild vanilla flavored coffee blend, with a hint of caramel". Die lijkt mij wel lekker, maar is (natuurlijk weer niet) hier in NL verkrijgbaar. Weer iets voor op ons "what to bring" lijstje...
Bedankt voor de tip Monique, dat kan natuurlijk ook Amerikaanse senseo pads meenemen. De "Paris: mild vanilla flavored with a hint of caramel" klinkt heerlijk. En ook leuk om als souvenir mee te nemen naar Nederland..
Die Paris versie is idd heel erg lekker. Ik wist trouwens niet dat ze die in NL niet hebben. Het enige nadeel is wel dat hier de pods heeel veel duurder zijn dan in NL. Bij Wal Mart betaal je voor een zak normale pods voor de senseo al meer dan $4.00. Ik weet dat de smaakjes duurder zijn maar ik heb ze nog niet in de winkel gezien hier (ik heb samples toegestuurd gekregen, dus ik heb hem al wel op).
Dus reken op een hoge prijs!!
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

VermontGirl schreef: Die Paris versie is idd heel erg lekker. Ik wist trouwens niet dat ze die in NL niet hebben. Het enige nadeel is wel dat hier de pods heeel veel duurder zijn dan in NL. Bij Wal Mart betaal je voor een zak normale pods voor de senseo al meer dan $4.00. Ik weet dat de smaakjes duurder zijn maar ik heb ze nog niet in de winkel gezien hier (ik heb samples toegestuurd gekregen, dus ik heb hem al wel op).
Dus reken op een hoge prijs!!
Dat is inderdaad duur ... maar aan de andere kant geef je op vakantie wel makkelijker geld uit : ))

Even een zijweggetje.. Wat betreft Wal Mart of K Mart.. wat is het verschil tussen die twee en wat moet ik me daarbij voorstellen... Een gigantische Zeeman of Wibra? Of is het wel leuk goedkoop shoppen daar?
Sandy
VermontGirl
Amerikafan

Sandy schreef: Dat is inderdaad duur ... maar op vakantie geef je wel makkelijker geld uit : ))

Even een zijweggetje.. Wat betreft Wal Mart of K Mart.. wat is het verschil tussen die twee en wat moet ik me daarbij voorstellen... Een gigantische Zeeman of Wibra? Of is het wel leuk goedkoop shoppen daar?

Ja op vakantie geef je idd meer geld uit, en ja je moet het toch proberen he die Paris versie!! :D

Ja, Kmart en Wal Mart. Ik ga liever naar Wal Mart dan Kmart, maar dat is waarschijnlijk omdat de Kmart hier in de buurt ontiegelijk oud is.
Bij Wal Mart hebben ze alles. van kleding tot zeep en speelgoed. De kleding bij Wal Mart is goedkoop en is vast ook goedkoop in kwaliteit. Wat ik altijd haal bij Wal Mart is wasmiddel, body wash enz (het is gewoon het goedkoopst daar).
Ook spullen voor het huis zijn er een stuk goedkoper (koffiezet apparaat, handdoeken, glazen ect.).
De prijzen van electrische appartatuur (DVD spelers, MP3 spelers, CD's en DVD's) zijn over het algemeen hetzelfde als bij grote electronica zaken zoals Circuit City en Best Buy.

Over het algemeen hebben ze echt alles bij Wal Mart. Ik kan even niet bedenken wat ze niet verkopen!
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

VermontGirl schreef: De kleding bij Wal Mart is goedkoop en is vast ook goedkoop in kwaliteit. Wat ik altijd haal bij Wal Mart is wasmiddel, body wash enz (het is gewoon het goedkoopst daar).
Ook spullen voor het huis zijn er een stuk goedkoper (koffiezet apparaat, handdoeken, glazen ect.).
De prijzen van electrische appartatuur (DVD spelers, MP3 spelers, CD's en DVD's) zijn over het algemeen hetzelfde als bij grote electronica zaken zoals Circuit City en Best Buy.

Over het algemeen hebben ze echt alles bij Wal Mart. Ik kan even niet bedenken wat ze niet verkopen!
Ah bedankt, ik hoop dat ik er één tegenkom volgende maand, heb wel zin om even te neuzen : ))
Mijn meiden willen van die rose popperige schoentjes die ze in Amerika hebben. (wat dat betreft vind ik de jurkjes en schoentjes daar soms heel popperig voor meiden). Ik heb geen zin om veel aan dat soort schoentjes uit te geven.. dus wie weet vind bij Walmart wel wat...
Laatst gewijzigd door Sandy op 12 aug 2005, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ik zie dat Vermontgirl al antwoord heeft gegeven, Sandy. Ik lag nog onder mijn bureau van schrik dat je nog nooit bij Wal-Mart bent geweest ;) (het merendeel van de spullen die wij mee naar Nederland nemen worden nl. bij Wal-Mart aangeschaft)
KMart was vroeger een leuke winkel, de laatste jaren vond ik er niets meer aan. Sears heeft KMart nu gekocht, of andersom, misschien dat het nu veranderd.

Voor wat betreft de kwaliteit van de kleding ben ik het niet met VG eens. Wij kopen daar altijd ondergoed, sokken, spijkerbroeken voor mij (van Just My Size) en voor mijn man (Wranglers alhoewel hij ook eens het huismerk kocht van Wal-Mart), t-shirts en verder wat er leuk uitziet.
Ik zit niet zo goed in de kinderkleding (geen kinderen he) maar wat ik er wel koop is kleding van Mary-Kate en Ashley Olsen voor de dochter van mijn dierenarts (die weer op de katten past).

Maar goed, we gaan nu wel erg :offtopic:
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Aïda schreef: Ik zie dat Vermontgirl al antwoord heeft gegeven, Sandy. Ik lag nog onder mijn bureau van schrik dat je nog nooit bij Wal-Mart bent geweest ;)
LOL is het zo erg? - Ik ga er direct één zoeken in de buurt van ons hotel ;)
Vorig jaar waren we best veel geld kwijt aan speelgoed, T Shirts en boekjes voor de kids. Volgens mij kunnen we goed slagen bij Walmart ..

Wat betreft koffie....
Sandy
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Heb even gezocht op zipcode van je hotel: http://tinyurl.com/d9jub

Ruim er wel wat tijd voor in, ik kan er met gemak een dag doorbrengen!
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik ben eigenlijk meer een Target fan dan Wal of Kmart. Target is net ietsje classier dan de anderen, maar meestal ook niet zo groot. Ik hou altijd de sales van de drie in de gaten en koop dus voornamelijk make-up, cosmetica, haarproducten en medicijnen bij deze ketens.

Sandy, je gaat genoeg geld besparen nu om de koffie pads te kunnen kopen.

Over pods vs pads gesproken, misschien is het wel omdat maandverband ook pads genoemd worden en men geen associatie daarmee wilde.

Terugkomend op Starbucks, wat je hier een aantal keren hebt gehoord, dat veel betalen voor een kop koffie niet de moeite waard is, en de voorliefde voor gewone zwarte koffie, is waarom er overal in Europa en de rest van de wereld Starbucks winkels zijn, maar niet in NL. volgens mij gaat de gemiddelde NLer hier niet voor. (niet dat jullie dat zijn hoor, volgens mij juist niet)

doreen
SEEING IS BELIEVING
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sandy schreef: p.s. Wat ben je vroeg op Petra.. (of laat : ))
:offtopic: Jee, jij let goed op ;). Dat schreef ik vanochtend heeeeeeel vroeg net voor we in de taxi naar het vliegveld stapten en nu zit ik dit te typen met zicht op de zonsondergang in Aruba!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

doreennicole schreef:Terugkomend op Starbucks, wat je hier een aantal keren hebt gehoord, dat veel betalen voor een kop koffie niet de moeite waard is, en de voorliefde voor gewone zwarte koffie, is waarom er overal in Europa en de rest van de wereld Starbucks winkels zijn, maar niet in NL. volgens mij gaat de gemiddelde NLer hier niet voor. (niet dat jullie dat zijn hoor, volgens mij juist niet)
Ik heb hier over nagedacht en dat heeft volgens mij inderdaad met geld te maken maar nog veel sterker met lifestyle. Nederlanders ontbijten met de familie thuis, kop koffie, krant erbij en dan naar het werk. Meestal is de commute ook relatief kort.

Hier in de VS is het veel meer een start "on the go". Enorm vroeg op, Starbucks of Dunking Donuts in de morgen, grote kop in de cupholder in de auto en dan een uur koersen naar het werk. Het "past" gewoon veel beter.

Ik heb er geen betrouwbare informatie over maar mijn subjectief gevoel zegt me dat zeker 60% van alle Starbucks business tussen 7 en 9 plaatsvindt. Dat zou het "lifestyle" argument ook ondersteunen.
VermontGirl
Amerikafan

Jan Visser schreef: Ik heb hier over nagedacht en dat heeft volgens mij inderdaad met geld te maken maar nog veel sterker met lifestyle. Nederlanders ontbijten met de familie thuis, kop koffie, krant erbij en dan naar het werk. Meestal is de commute ook relatief kort.

Hier in de VS is het veel meer een start "on the go". Enorm vroeg op, Starbucks of Dunking Donuts in de morgen, grote kop in de cupholder in de auto en dan een uur koersen naar het werk. Het "past" gewoon veel beter.
Het is wel zo dat hier idd veel Amerikanen op weg naar het werk een bak koffie ophalen bij deze of gene (ik vind het altijd komisch de lang rij te zien voor de drive up window bij de lokale Dunkin Donuts in de morgen :D ). In NL beginnen heel veel mensen de weg naar het werk ook op de fiets (ten minste waar ik vandaan kom).

En wat betreft de korte commute in Amerika versus de lange commute in NL. Dat is bij mij het omgekeerde. Ik moest altijd meer dan een uur reizen met de trein om in Rotterdam te komen. Nu dat ik in Vermont woon zit ik binnen 10-15 min. achter mijn bureau op het werk :D Dat is een stuk beter!!

Oh en als ik dan bij Starbucks kom dan neem ik een gewone zwarte koffie. Ik denk altijd te veel na over de suiker, calorieen en vet die in die andere creaties zitten...
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

VermontGirl schreef:[En wat betreft de korte commute in Amerika versus de lange commute in NL. Dat is bij mij het omgekeerde. Ik moest altijd meer dan een uur reizen met de trein om in Rotterdam te komen. Nu dat ik in Vermont woon zit ik binnen 10-15 min. achter mijn bureau op het werk :D Dat is een stuk beter!!
Ik heb dat genoegen nu ook. Sinds kort heb ik een kantoor in downtown Chicago. In de morgen duurt het iets langer omdat ik mijn zoon naar school breng maar aan het eind van de dag...vroem, 5 minuten en ik ben thuis!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mijn man Rick aan de andere kant is weer zo iemand, die Jan eerder beschreef. Hij houdt officieel niet eens van koffie :shock: . Maar hij haalt iedere ochtend (niet supervroeg, want hij ontbijt wel met ons, hoor ;)) een Starbucks, want zijn commute is al gauw een uur tot anderhalf uur (voor 45 km). Zijn keuze? In het holiday season een pumpkin spice latte of gingerbread latte, maar gewoonlijk een sugarfree hazelnut non fat latte (hij is op dieet ;)). Starbucks heeft dus zelfs een niet koffie drinker overgehaald om erheen te gaan!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer