Ik prefereer de zuid-Europese koffie, zoals deze, kort maar krachtig :

/PeeJay

krijg ik ook gelijk hele andere associaties mee.. iPOD enzo..boeffie schreef:Waarom noemen wij die dingen trouwens "pads" en in de USA "pods"?
iPODs: muziek in je koffieNjit schreef:krijg ik ook gelijk hele andere associaties mee.. iPOD enzo..boeffie schreef:Waarom noemen wij die dingen trouwens "pads" en in de USA "pods"?
Met jou kan ik koffie drinkenThuis maak ik nog wel espresso, en op het werk soms gewone koffie en iedereen klaagt dan dat koffie is om te drinken niet om te eten...
Bedankt voor de tip Monique, dat kan natuurlijk ook Amerikaanse senseo pads meenemen. De "Paris: mild vanilla flavored with a hint of caramel" klinkt heerlijk. En ook leuk om als souvenir mee te nemen naar Nederland..boeffie schreef:Ik zag op de Amerikaanse Senseo site dat daar pads verkrijgbaar zijn in de smaak "Paris: a mild vanilla flavored coffee blend, with a hint of caramel". Die lijkt mij wel lekker, maar is (natuurlijk weer niet) hier in NL verkrijgbaar. Weer iets voor op ons "what to bring" lijstje...
Die Paris versie is idd heel erg lekker. Ik wist trouwens niet dat ze die in NL niet hebben. Het enige nadeel is wel dat hier de pods heeel veel duurder zijn dan in NL. Bij Wal Mart betaal je voor een zak normale pods voor de senseo al meer dan $4.00. Ik weet dat de smaakjes duurder zijn maar ik heb ze nog niet in de winkel gezien hier (ik heb samples toegestuurd gekregen, dus ik heb hem al wel op).Sandy schreef:Bedankt voor de tip Monique, dat kan natuurlijk ook Amerikaanse senseo pads meenemen. De "Paris: mild vanilla flavored with a hint of caramel" klinkt heerlijk. En ook leuk om als souvenir mee te nemen naar Nederland..boeffie schreef:Ik zag op de Amerikaanse Senseo site dat daar pads verkrijgbaar zijn in de smaak "Paris: a mild vanilla flavored coffee blend, with a hint of caramel". Die lijkt mij wel lekker, maar is (natuurlijk weer niet) hier in NL verkrijgbaar. Weer iets voor op ons "what to bring" lijstje...
Dat is inderdaad duur ... maar aan de andere kant geef je op vakantie wel makkelijker geld uit : ))VermontGirl schreef: Die Paris versie is idd heel erg lekker. Ik wist trouwens niet dat ze die in NL niet hebben. Het enige nadeel is wel dat hier de pods heeel veel duurder zijn dan in NL. Bij Wal Mart betaal je voor een zak normale pods voor de senseo al meer dan $4.00. Ik weet dat de smaakjes duurder zijn maar ik heb ze nog niet in de winkel gezien hier (ik heb samples toegestuurd gekregen, dus ik heb hem al wel op).
Dus reken op een hoge prijs!!
Sandy schreef: Dat is inderdaad duur ... maar op vakantie geef je wel makkelijker geld uit : ))
Even een zijweggetje.. Wat betreft Wal Mart of K Mart.. wat is het verschil tussen die twee en wat moet ik me daarbij voorstellen... Een gigantische Zeeman of Wibra? Of is het wel leuk goedkoop shoppen daar?
Ah bedankt, ik hoop dat ik er één tegenkom volgende maand, heb wel zin om even te neuzen : ))VermontGirl schreef: De kleding bij Wal Mart is goedkoop en is vast ook goedkoop in kwaliteit. Wat ik altijd haal bij Wal Mart is wasmiddel, body wash enz (het is gewoon het goedkoopst daar).
Ook spullen voor het huis zijn er een stuk goedkoper (koffiezet apparaat, handdoeken, glazen ect.).
De prijzen van electrische appartatuur (DVD spelers, MP3 spelers, CD's en DVD's) zijn over het algemeen hetzelfde als bij grote electronica zaken zoals Circuit City en Best Buy.
Over het algemeen hebben ze echt alles bij Wal Mart. Ik kan even niet bedenken wat ze niet verkopen!
LOL is het zo erg? - Ik ga er direct één zoeken in de buurt van ons hotelAïda schreef: Ik zie dat Vermontgirl al antwoord heeft gegeven, Sandy. Ik lag nog onder mijn bureau van schrik dat je nog nooit bij Wal-Mart bent geweest![]()
Sandy schreef: p.s. Wat ben je vroeg op Petra.. (of laat : ))
Ik heb hier over nagedacht en dat heeft volgens mij inderdaad met geld te maken maar nog veel sterker met lifestyle. Nederlanders ontbijten met de familie thuis, kop koffie, krant erbij en dan naar het werk. Meestal is de commute ook relatief kort.doreennicole schreef:Terugkomend op Starbucks, wat je hier een aantal keren hebt gehoord, dat veel betalen voor een kop koffie niet de moeite waard is, en de voorliefde voor gewone zwarte koffie, is waarom er overal in Europa en de rest van de wereld Starbucks winkels zijn, maar niet in NL. volgens mij gaat de gemiddelde NLer hier niet voor. (niet dat jullie dat zijn hoor, volgens mij juist niet)
Het is wel zo dat hier idd veel Amerikanen op weg naar het werk een bak koffie ophalen bij deze of gene (ik vind het altijd komisch de lang rij te zien voor de drive up window bij de lokale Dunkin Donuts in de morgenJan Visser schreef: Ik heb hier over nagedacht en dat heeft volgens mij inderdaad met geld te maken maar nog veel sterker met lifestyle. Nederlanders ontbijten met de familie thuis, kop koffie, krant erbij en dan naar het werk. Meestal is de commute ook relatief kort.
Hier in de VS is het veel meer een start "on the go". Enorm vroeg op, Starbucks of Dunking Donuts in de morgen, grote kop in de cupholder in de auto en dan een uur koersen naar het werk. Het "past" gewoon veel beter.
Ik heb dat genoegen nu ook. Sinds kort heb ik een kantoor in downtown Chicago. In de morgen duurt het iets langer omdat ik mijn zoon naar school breng maar aan het eind van de dag...vroem, 5 minuten en ik ben thuis!VermontGirl schreef:[En wat betreft de korte commute in Amerika versus de lange commute in NL. Dat is bij mij het omgekeerde. Ik moest altijd meer dan een uur reizen met de trein om in Rotterdam te komen. Nu dat ik in Vermont woon zit ik binnen 10-15 min. achter mijn bureau op het werkDat is een stuk beter!!