Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prijs vliegtickets daalt flink

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Re: Prijs vliegtickets daalt flink

Bericht door els70 »

Harry schreef:Vanaf nu dus elke dag even op connections.be kijken Bert :D , ik ben ook zeker 2 maanden aan het kijken geweest voor er een aanbieding kwam die geschikt was voor ons.

Vanaf 3 januari tot 26 jan, loopt er een promo- aktie bij connections.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ook bij www.joker.be zijn er vanaf 3 januari akties.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Beste wensen allemaal!

Omdat er weer acties aan komen van verschillende punt be's, had ik de volgende vraag, hoe zit het met parkeren (voor 3 weken) als je als nederlander vliegt vanaf Brussel! Maakt dit het prijsverschil meteen tot nihil, of hoe doen jullie dit.
Theo
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Brussel is inderdaad belachelijk duur om te parkeren, wij nemen een hotel de avond voor de vlucht (Crown Plaza), incl. parkeren, dan zijn we goedkoper uit dan alleen voor het parkeren bij Brussels airport, we vliegen pas om 12:00 uur, dus we kunnen de vakantie heerlijk rustig beginnen.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Oke, had ik het toch goed gezien dat het parkeren erg duur was. En aangezien wij met z'n vijfen en onze koffers niet in 1 auto passen, moeten we dit x 2 doen :( Ook 1 nachtje slapen in Crown Plaza en parkeren voor 3 weken x 2 is ongeveer 400 euries, tja wat is dan wijsheid..... In ieder geval wordt januari de Nu Toeslaan Maand!

Theo
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hebben tijdens onze najaarstrip 2008 gebruik gemaakt van het Axis hotel in Erps-Kwerps, een onderdeel van Best Western.
We konden de auto daar vier weken gratis op de parking laten staan en zijn met een taxi naar het vliegveld gegaan, die taxi stond bij terugkomst weer op ons te wachten om ons bij de auto te brengen.
Voor meer informatie zie ons reisverslag 2008-2, in de weblog die Annie hierover heeft bijgehouden staan een aantal links naar het hotel en de taxi.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Vertrek Aankomst Vluchtnr. Vertrek Aankomst

Brussel Washington,Dulles Intl dc UA 951 13/09 12:00 14:23
Washington,Dulles Intl dc Phoenix, az UA 953 13/09 17:00 18:55
Las Vegas, nv Washington,Dulles Intl dc UA 1265 07/10 08:10 15:42
Washington,Dulles Intl dc Brussel UA 950 07/10 17:56 07:30 (08/10)

Prijsberekening
Ticketprijs Tax Aantal Totaal

Prijs 1 volwassene : 240,00 EUR + 159,01 EUR tax * 2 = 399,01 EUR
Dossierkosten 10,00 EUR pp * 2 = 20,00 EUR
Totale prijs 2 Volwassene 818,02 EUR

Vorig jaar betaalden wij 1521 euro (naar LA en na brandstoftoeslagen) voor twee personen. De aanbieding nu is dus bijna de helft goedkoper welliswaar op Phoenix. Boeken of nog even wachten?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Oke bedankt. Ik ga me daar eens in verdiepen! Want in het hoogseizoen vliegen naar Miami met United voor € 3500 voor 5 personen vanuit Brussel lijkt ons een mooie prijs, en nu al voordat het 3 januari is....

Theo
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik zou boeken, Bart... veel goedkoper zal het niet worden denk ik!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

dat was mijn eerste gedacht ook Marjol. 4OO euro om naar de andere kant van de wereld te vliegen lijkt me inderdaad niet (veel) meer goedkoper te worden.

Bart
Grts, Bart

MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Op die site joker.be staan alvast voorproefjes op prijzen: Miami vanaf 299, Seattle en Los Angeles vanaf 329 .... Dat is inclusief alles ... Wel vanaf Brussel natuurlijk, maar wel erg goedkoop. En de actie vorige maand (of maand daarvoor alweer) bij connections.be was ook erg laag; 329 naar alles aan de oostkust, 354 naar alles aan de westkust ... Wij hebben die ook geboekt.

Dus wie weet, kan het nog goedkoper dan 400 euro p.p. :wink: Misschien toch nog wachten ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

MattRob schreef:Op die site joker.be staan alvast voorproefjes op prijzen: Miami vanaf 299, Seattle en Los Angeles vanaf 329

Dus wie weet, kan het nog goedkoper dan 400 euro p.p. :wink: Misschien toch nog wachten ?
Tussen die aanbiedingen staat wel geen Phoenix en dat is net onze startplaats. Kan misschien nog komen maar als ik gewoon ingeef met de vliegtijden zoals hierboven kom ik 44 euro per persoon duurder uit.

Bart
Grts, Bart

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De prijzen vanaf Brussel zien er goed uit zo te zien. Toch kan het ook vanaf Amsterdam goedkoop, zie onze prijs van EUR 378 p.p. Bovendien parkeren we ook nog eens 2 weken voor slechts EUR 5. :D

Zaak dus om komende tijd goed alle mogelijkheden na te gaan.
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dude schreef:Tussen die aanbiedingen staat wel geen Phoenix en dat is net onze startplaats. Kan misschien nog komen maar als ik gewoon ingeef met de vliegtijden zoals hierboven kom ik 44 euro per persoon duurder uit.
Dan kom je net boven de EUR 450 p.p. uit? Vind ik nog geen gekke prijs hoor. Je vliegt dan wel op Phoenix wat je zelf graag wil. Wellicht de acties die overmorgen starten op http://www.connections.be en http://www.joker.be nog even afwachten?

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Op connection.be kom ik nu al aan 399 euro PP. Met nog 10 euro dossierkosten erbij komt het totaal op 818 euro voor twee personen.Lijkt me zowiezo al niet slecht

Bart
Grts, Bart

MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Dude schreef:
MattRob schreef:Op die site joker.be staan alvast voorproefjes op prijzen: Miami vanaf 299, Seattle en Los Angeles vanaf 329

Tussen die aanbiedingen staat wel geen Phoenix en dat is net onze startplaats. Kan misschien nog komen maar als ik gewoon ingeef met de vliegtijden zoals hierboven kom ik 44 euro per persoon duurder uit.

Bart
Maar het zijn volgens mij gewoon 'enkele' voorbeelden, was bij de vorige acties ook. Je kon gewoon alle plaatsen ingeven. De beschikbaarheid zal met name afhangen van de eerste vlucht naar de hub (via United dus wsl Washington of Chicago). Maar ik denk, net als Roland, dat je beter even kan wachten tot die echte aanbiedingen van start gaan. Al zijn de prijzen nu ook idd niet slecht. Is wel via Brussel natuurlijk, gaat op zich prima (wij zijn afgelopen week ook voor het eerst via Brussel gevlogen), maar parkeren is wel wat bewerkelijker / duurder. Dus neem dat eventueel in je afweging mee.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Wij kunnen pas in september gaan boeken, ik hoop dat de prijzen dan net zo gunstig zijn.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

MattRob schreef: Is wel via Brussel natuurlijk, gaat op zich prima (wij zijn afgelopen week ook voor het eerst via Brussel gevlogen), maar parkeren is wel wat bewerkelijker / duurder. Dus neem dat eventueel in je afweging mee.
Dat is geen probleem. Ik woon op 70 kilometer van Zaventem en we worden er naar toe gebracht.
Ik wacht zowiezo nog even tot de 3de januari. Hopelijk blijft deze aanbieding ook nog even staan, moest er niets anders vrijkomen wat goedkoper is. (hout vasthouden :wink: )

Bart
Grts, Bart

Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Prachtig al die reacties en er zullen vast een aantal vluchten goedkoper zijn geworden, helaas bijna allemaal buiten het hoogseizoen. Wij zijn echter, ivm schoolgaande kinderen, aan het hoogseizoen (juli/aug) gebonden en daar zie ik geen enkele prijsverlaging. Dat is even niet anders, voorlopig ben ik nog even de klos met die vakanties. Tot nu toe ben ik met mijn vroeggeboekte ticket van 824 Euro Amsterdam-Chicago niet slecht weggekomen. Ik heb mij dan ook bijzonder geirriteerd aan het stukje in de telegraaf. Ik heb mijn ticket geboekt in de tijd dat de olieprijs nog dik boven de 100 usd per vat lag. Deze week stond de olieprijs op 37 usd, dat zie ik absoluut niet terug in de huidige vliegprijzen. OK, de brandstoftoeslagen zijn verlaagd of zelfs vervallen, maar verder ? Af en toe een leuk prijsje,
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Ik ga zeker de 3e even checken.

Ik zie wel iets raars bij de prijzen.

Heb even de volgende vlucht vergeleken;
Brussel - Phoenix (overstap in Washington) op 11 september
Phoenix - Brussel (overstap in Washington) op 9 oktober

Via connections.be en worldticketcenter.nl (via deze site) krijg ik beide een prijs van € 788 voor 2 tickets.

Prima deal dus zo te zien, alleen zie ik bij wtc.nl dat er nog €208 aan security tax bij komt terwijl ik dat bij connections.be niet vermeld zie staan.
Dit is op het 2e scherm waar ik mijn gegevens moet invullen.
Ticketprijs dus gelijk, maar bij de één wel en bij de ander geen security tax.

Zijn ze die vergeten en krijg ik een naheffing als ik die tickets boek?

Groetjes

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI