ik ben van plan om in juli 2010 (dat is nog 18 maanden
Het is ntrlk maar een kladwerkje.
Ik heb een budget voorzien van 4000euro, misschien als alles goedloopt 4500euro.
(4000euro excl voorbereidend materiaal (praktische trakkings bag, reisgidsen, ... )
Verblijfslengte: Ongeveer 4 weken
Overnachtingen: zoveel mogelijk motel, behalve in Yoshemite daar wordt het kamperen
Eten: zoveel mogelijk supermarkt en zelf eten klaar maken enz
vervoer: Vliegtuig van Brussel of Amsterdam (hangt van de prijs en verbinding af) naar New york, en van LA terug naar huis + vliegtuig New York naar San Francisco + huurwagen voor + 15dagen
Attracties: Tsjah, plaatselijk zaken zoals Alcatraz, in Las Vegas willen we vliegtuigje huren voor de Grand Canyon, ... raften in Yoshemite of in Coloma, natuurparken, evt musea, ...
We willen vooral ons geld uitgeven aan bezigheden. Slaapplaats en voedsel maakt ons niet uit. Als het maar 'leefbaar' is, ik wil niet in het park slapen op een bankje
Tegen 2010 gaat de dollar volgens mij ook weer een stuk gestegen zijn enzo..
Kortom: gaat 4000euro genoeg zijn?
Want ik lees hier zaken als: 2500euro was voldoende.. maar we zijn al weer direct 150EUR pp kwijt met een binnenlandse vlucht NY-SF.
400EUR (mijn schatting) voor een simpel autotje voor 15dagen ZONDER de benzine dan nog wel
Motels vragen ook deftig wat budget..
Een twee daagse rafting kost ook 300eur pp
enz..
dank!