Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis: Lezolas terug thuis NYC,SF,Yosemite,Zion,Bryce,..., LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis: Lezolas terug thuis NYC,SF,Yosemite,Zion,Bryce,..., LA

Bericht door Lezolas »

Hey

ik ben van plan om in juli 2010 (dat is nog 18 maanden :( :D ) ongeveer deze routes te volgen:
De startpositie blijft vast, dat is New York.
Van NY met het vliegtuig naar San Francisco.
En dan met huurwagen doorrijden.. Nu ook via Death valley enzo

Afbeelding
Afbeelding
Het is ntrlk maar een kladwerkje.
Ik heb een budget voorzien van 4000euro, misschien als alles goedloopt 4500euro.
(4000euro excl voorbereidend materiaal (praktische trakkings bag, reisgidsen, ... )

Verblijfslengte: Ongeveer 4 weken
Overnachtingen: zoveel mogelijk motel, behalve in Yoshemite daar wordt het kamperen
Eten: zoveel mogelijk supermarkt en zelf eten klaar maken enz
vervoer: Vliegtuig van Brussel of Amsterdam (hangt van de prijs en verbinding af) naar New york, en van LA terug naar huis + vliegtuig New York naar San Francisco + huurwagen voor + 15dagen
Attracties: Tsjah, plaatselijk zaken zoals Alcatraz, in Las Vegas willen we vliegtuigje huren voor de Grand Canyon, ... raften in Yoshemite of in Coloma, natuurparken, evt musea, ...

We willen vooral ons geld uitgeven aan bezigheden. Slaapplaats en voedsel maakt ons niet uit. Als het maar 'leefbaar' is, ik wil niet in het park slapen op een bankje :P

Tegen 2010 gaat de dollar volgens mij ook weer een stuk gestegen zijn enzo..
Kortom: gaat 4000euro genoeg zijn?

Want ik lees hier zaken als: 2500euro was voldoende.. maar we zijn al weer direct 150EUR pp kwijt met een binnenlandse vlucht NY-SF.
400EUR (mijn schatting) voor een simpel autotje voor 15dagen ZONDER de benzine dan nog wel :?
Motels vragen ook deftig wat budget..
Een twee daagse rafting kost ook 300eur pp
enz..

dank!
Laatst gewijzigd door Lezolas op 30 jul 2010, 23:15, 3 keer totaal gewijzigd.
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Planning en budget voor onze reis in juli 2010

Bericht door Annie »

Lezoals schreef:
maar we zijn al weer direct 150EUR pp kwijt met een binnenlandse vlucht NY-SF.
Waarom zou je 150 euro extra kwijt zijn aan een binnenlandese vlucht?
Je kan ook kiezen voor een multi city ticket met een stopover in NY, dat scheelt niet veel geld met een rechtstreekse vlucht.
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Annie schreef:
Lezoals schreef:
maar we zijn al weer direct 150EUR pp kwijt met een binnenlandse vlucht NY-SF.
Waarom zou je 150 euro extra kwijt zijn aan een binnenlandese vlucht?
Je kan ook kiezen voor een multi city ticket met een stopover in NY, dat scheelt niet veel geld met een rechtstreekse vlucht.
Hoe werkt dat dan? Dat ken ik precies niet
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Als je zelf je ticket regelt via internet kan je kiezen tussen round trip , one way of multi city.
Bij multy city kan je meerdere plaatsen en data's invullen.
Bijvoorbeeld:
Amsterdam New York en dan een aantal dagen later van New York naar LA de volgende vlucht kan dan zijn LA naar Amsterdam.
Of eventueel van een andere plaats.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lezolas schreef:Hey

ik ben van plan om in juli 2010 (dat is nog 18 maanden :( :D ) ongeveer deze routes te volgen:

De startpositie blijft vast, dat is New York.
Van NY met het vliegtuig naar San Francisco.
En dan met huurwagen doorrijden.. Nu ook via Death valley enzo
Ik heb een budget voorzien van 4000euro, misschien als alles goedloopt 4500euro.
(4000euro excl voorbereidend materiaal (praktische trakkings bag, reisgidsen, ... )
Het hangt er natuurlijk erg van af hoe je gaat, alleen, met z'n tweeen, met meer? De autokosten en kosten voor de overnachtingen zijn niet of nauwwelijks afhankelijk van het aantal personen.
Lezolas schreef:Verblijfslengte: Ongeveer 4 weken
vervoer: Vliegtuig van Brussel of Amsterdam (hangt van de prijs en verbinding af) naar New york, en van LA terug naar huis + vliegtuig New York naar San Francisco + huurwagen voor + 15dagen
Begrijp ik hier nu uit dat je bijna 2 weken in NY zit? Dat zal duur zijn, de hotels in NY zijn behoorlijk prijzig. En dat geldt ook voor veel bezienswaardigheden.
Lezolas schreef: Tegen 2010 gaat de dollar volgens mij ook weer een stuk gestegen zijn enzo..
Wat weet jij dat ik niet weet???
Lezolas schreef: Want ik lees hier zaken als: 2500euro was voldoende.. maar we zijn al weer direct 150EUR pp kwijt met een binnenlandse vlucht NY-SF.
400EUR (mijn schatting) voor een simpel autotje voor 15dagen ZONDER de benzine dan nog wel :?
Motels vragen ook deftig wat budget..
Een twee daagse rafting kost ook 300eur pp
enz..

dank!
De vlucht zal een groot deel van je busget opslokken. Autohuur en benzine valt mee, zeker als je dat met meerdere personen deelt. Een motel heb je al voor rond de 100 dollar per nacht (niet in NY) of zelfs minder. Je betaalt per kamer, niet per persoon. Kamperen in de parken kan voor ongeveer 15 dollar per nacht.

Als je je route weet en je wet welke uitstapjes je gaat maken en hoeveel kilometers je gaat rijden kun je een aardige inschatting maken van de kosten. Eten kan zo duur en goedkoop als je zelf wilt, denk er wel aan dat de supermarkten aardig prijzig zijn en dat uit eten in verhouding goedkoop is.

Marianne
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Bedankt voor de uitgebreide reactie!
Het hangt er natuurlijk erg van af hoe je gaat, alleen, met z'n tweeen, met meer? De autokosten en kosten voor de overnachtingen zijn niet of nauwwelijks afhankelijk van het aantal personen.
We zijn met twee.
Ik tegen dan: net geen 24 jaar
zij: tegen dan: 22,5 jaar
Begrijp ik hier nu uit dat je bijna 2 weken in NY zit? Dat zal duur zijn, de hotels in NY zijn behoorlijk prijzig. En dat geldt ook voor veel bezienswaardigheden.
Neen, ik reken op een 5 dagen New York, een beetje afhankelijk van wanneer (ochtend, middag, avond, nacht) we aankomen.
Zeker niet langer!
Wat weet jij dat ik niet weet???
Ik veronderstel dat. Mijn oom speculeert op de beurs e.d. en hij vermoedt dat tegen 2010 alles weer wat gestegen is: Na de crisis van 2008-2009, Obama als nieuw president die voornemens had qua financiën. In ieder geval; ik ga er van uit dat alles stijgt. Als het niet zo is; des te beter => meer centjes over voor mij!
Eten kan zo duur en goedkoop als je zelf wilt, denk er wel aan dat de supermarkten aardig prijzig zijn en dat uit eten in verhouding goedkoop is.
Ah oei, dat wist ik niet. Beter "op restaurant/naar een snackbar" gaan dan!

Bedankt!
Laatst gewijzigd door Lezolas op 27 dec 2008, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lezolas schreef:
Neen, ik reken op een 5 dagen New York, een beetje afhankelijk van wanneer (ochtend, middag, avond, nacht) we aankomen.
Zeker niet langer!
4 weken totaal, ongeveer 15 dagen auto, en de andere 13 dagen dan?

Marianne
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

5 a 6 dagen San francisco (ik huur de auto pas de dag dat we 'vertrekken', ik vind een auto huren in SF een beetje nutteloos. We nemen de kabeltram wel!)
5 a 6 dagen LA (we leveren de auto in op de 2e dag dat we in LA zijn, zodat we nog een stukje kunnen touren naar Santa Monica, Santa Barbara, Malibu, geen idee...)

De huurauto doet dus dienst om van SF via Yoshemite, via death valley naar Las Vegas en naar LA te gaan.

Het is maar een schatting hoor. Ik moet het allemaal nog precies uitzoeken!
Daarvoor heb ik nog tijd genoeg.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

iK zie dat je je vragen stelt in het draadje van MichelH, misschien kan je aan een mod vragen, je draadje af te splitsen.
Dan heb je zelf een draad waar je je vragen kunt stellen.

Heb je er ook al rekening mee gehouden dat je meer kwijt bent voor het huren van een auto als je nog geen 25 bent, of er moet iemand anders van 25 in jullie gezelschap zijn.
Lezolas
Amerikafan

Re: Planning en budget voor onze reis in juli 2010

Bericht door Lezolas »

Ja srry, ik had ergens gelezen dat je eerst via de "zoekfunctie" een relevant topic kon zoeken.
Dus dacht ik dat mijn budget vraag daar wel thuis hoorde, zodat ik geen extra topic moest aanmaken.

Uiteindelijk zijn we wat afgeweken, maar zo is het ook goed voor me!
Lekker in de spot :D

Dank je!

Heb je er ook al rekening mee gehouden dat je meer kwijt bent voor het huren van een auto als je nog geen 25 bent, of er moet iemand anders van 25 in jullie gezelschap zijn.
Daar ben ik van op de hoogte, en ik heb me laten vertellen door iemand van op een Belgisch reisbureau (jet air) dat dit uiteindelijk wel meevalt.
50-75euro extra max. En dat neem ik er dan maar graag bij! Een huurauto biedt me veel mogelijkheden!
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Lezolas schreef:Mijn oom speculeert op de beurs e.d. en hij vermoedt dat tegen 2010 alles weer wat gestegen is
Speculeren is ongeveer hetzelfde als gokken en als iemand dat heden ten dage nog goed kan voorspellen, kan hij/zij goud geld verdienen
(maar deze opmerking terzijde).

Ik vind in jouw schema dat jullie relatief lang in San Francisco en zeker Los Angeles blijven, maar neem aan dat dat een bewuste keuze is ??
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

ivm dat speculeren; ik weet wel het zo goed als gelijk is aan 'gokken'. Maar wat de waarheid ook moge zijn, ik bereid me voor op een 'dure' reis, dus speelt het enkel maar in mijn voordeel als ik zo naar m'n reis toe leef? Niet? soit.

Euhm, bewust in de zin van: Wij willen onze tijd nemen om alles goed te bezichtigen: Ja! Wij hebben vorige zomer 5dagen Ljubljana en 5dagen Budapest gedaan. Puur musea, kerken, gebouwen, cultuur dus. In SF en LA willen we vooral ook genieten van het leven daar. En in LA zeker en vast op het strand rondkuieren vooraleer we naar huis gaan!!
Maar zoals ik al eerder zei; ik wil gerust ook enkele dagen van SF en LA afpitsen zodat we langer kunnen genieten van Yoshemite, Death valley of...

Ik ben naar dit forum gekomen om ideeën en tips op te doen.
En ik ben jullie zeer dankbaar voor jullie reacties!

Wat zeker in mijn reis moet zitten:
- New York, city trip
- San Francisco, city trip
- Coloma, American river (Twee daagse Rafting: Als je kan raften in Y NP, valt dit weg)
- Yoshemite NP (twee daagse rafting, mogelijk??)
- Drive trough: Death valley
- Las Vegas, City trip
- Los Angeles, city trip en beach

En als het even kan:
- Grand Canyon
- Lake mead (canyoning, rotsklimmen, bouldering?? )

Dus tips, altijd welkom.
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Zijn er mensen die gebruik hebben gemaakt van Tioga tours?

Indien ja:

Ik heb een offerte ingediend en die mensen hebben me heel snel geantwoord.
Er stond in vermeld dat de streek die ik ga doen hun enorm bekend is en dat ze samen met mij alles willen uitzoeken qua prijzen e.d. .
Nu heb ik op het adres gegoogled.
Ik woon in Antwerpen, en Tiogo is ergens voorbij Zwolle.
Een 2uur en half rijden van bij mij.

Is het de moeite om daar helemaal heen te rijden?
De prijzen die ze mij doorsturen zijn 200/250 euro goedkoper dan de prijzen die ik vind via internet.
Scheelt toch een pak!
En ja, benzine voor die afstand.. ik rij met de firmawagen van mijn pa. Dus geen probleem dan.

Meningen?

Dank je
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Overigens is een auto in LA wel een beetje een vereiste,die zou ik zeker geen 5 dagen willen missen daar.
In SF gaat dat minder op,maar toch is een auto daar eigenlijk ook nodig,zeker als je 5 dagen er bent zal je ook dingen willen zien die niet met de tram bereikbaar zijn,imho.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tioga Tours is absoluut betrouwbaar, wij boeken regelmatig bij ze.
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

ja aan de betrouwbaarheid twijfel ik niet!
Anders zou er geen reclame gemaakt worden op deze site denk ik.

Maar ik bedoel eigenlijk:
Ik kom van Antwerpen, het is een hele afstand om iets te doen wat ik in Antwerpen ook kan doen (en zelfs Eindhoven misschien ook!).
Gaat dat "renderen"?

Aan Pete: Ah? Ja dan kan het zijn dat we de twee laatste dagen in SF al de auto huren. "Aankomen, 2dagen zonder, 2dagen met en dan doorrijden.."

Dank je
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

In principe kan je met Tioga alles telefonisch afhandelen. Een goed reisplan maken kan ook met behulp van forumleden.
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Ah, dan zal ik eerst telefonisch contact op nemen.

Dank!
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

Ik twijfel niet aan Tioga Tours maar het leukste aan een us reis (dat ondervind ik nu toch) is heel die routes plannen. ik kan er dagen mee bezig zijn :D
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben ook dol op routes plannen hoor, doe dat ook altijd helemaal zelf, met veel hulp van het forum. Maar ik boek wel de camper en onze tickets via Tioga Tours en ben daar altijd erg correct behandeld.

Het fijne bij Tioga is dat ze je niets opdringen en dat je gewoon ook stukjes van je totale reis bij hen kan neerleggen en andere dingen zelf kan regelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer