We hebben ons altijd prima kunnen redden in Amerika zonder al deze technische hoogstandjes.
De laatste jaren echter nemen we onze GSM mee om in de eerste plaatst bereikbaar te zijn voor het thuisfront, af en toe eens te kunnen bellen, maar vooral gebruiken we hem om te smssen naar zowel het thuisfront als om onderweg contact te houden met op dat moment ook door Amerika rondreizende vrienden en/of forumleden.
De laptop nemen we alleen mee als we met een camper reizen of via motels, voornamelijk voor het bijhouden van een liveverslag en het uploaden van foto's. Meestal reizen we echter rond met een tentje en dan gaat de laptop niet mee.
Onze Tomtom is de laatste 6 reizen ook mee geweest en eigenlijk voornamelijk vanwege de "fun". Ik vind het prachtig zo'n navigatiesysteem en soms is het inderdaad wel gemakkelijk. Maar.... evengoed zit ik nog wel met een (zeer gedetailleerde) landkaart op schoot. Dat blijf ik toch het mooiste vinden. Je houdt zo mooi overzicht over het gebied waarin je rijdt en de kleine weggetjes die je tegenkomt. Enneh... ik heb nu eenmaal een "kaartentik"....
Ben ik nu "ouderwets" of "nieuwerwets"......
Marjan