A3 schreef:Ons beoogde schema voor 2009:
.........
Meningen en tips zijn ZEER welkom.
MVG
A3
He die A3,
Verstandig om deze keer ook eens het Westen mee te pikken, ipv direct naar Florida (he Michael

) ! Maar met de opmerkingen die je vandaag allemaal gehad hebt, ben ik het toch echt ook wel eens. Zeker als ik weet hoeveel jullie ook van natuurparken en dat soort dingen genieten, dan denk ik dat je echt teveel wilt doen in die 'beperkte' tijd. Dit zelfde stuk (tenminste, voor een heel groot deel) zoals jij hier beschrijft, hebben wij vorig jaar in 4 weken gedaan

!
Dus, ook mijn advies zou zijn om Moab deze keer over te slaan en vanuit Grand Canyon gelijk Page mee te pakken en dan door te gaan naar Bryce en Zion. Dat scheelt je heel veel tijd en kilometers. Wat ik van jullie weet uit je reisverslagen, zou ik absoluut 2 nachten Yosemite inplannen. Daar zal je echt geen spijt van krijgen, echt absoluut geweldig !
En tenslotte, je probeert inderdaad 'even snel' Los Angeles mee te pikken. Natuurlijk zijn daar de bekende dingen die je wat mij betreft prima in die tijd zou kunnen doen (Hollywood teken, Beverly Hills, Santa Monica, etc), maar ik vraag me af of dat ook de tijd 'waard' is. Feitelijk heb je maar heel beperkt tijd, en het verkeer rondom LA is verschrikkelijk .... En je zou inderdaad kunnen overwegen om Death Valley te kunnen doen en dan in Yosemite naar Mariposa Grove gaan (waar ook de Sequoia's staan) en vervolgens door te rijden naar San Francisco.
Ik heb zelf geen ervaring met Sequoia NP, en ik kan je opmerking over Death Valley wel een beetje begrijpen. Ik had het absoluut niet willen missen (wij waren er nog nooit geweest) en het was een bijzondere ervaring. Maar dit is het enige NP in de US waar ik niet per se terug zou willen. Dus misschien is dan onderlangs via Sequioa NP een goede optie om naar Yosemite te rijden. Dan nog zou ik heel goed nadenken over LA, of je dat echt zou willen doen. Maar goed, het is ook wel iets waar je een keer geweest moet zijn om het gezien te hebben natuurlijk

!
Veel sterkte met je afwegingen, het is absoluut de moeite waard om dit mee te nemen in je trip, maar ik zou je sterk aanraden om niet af te raffelen, en dan maar wat te bewaren voor een volgende keer :beerchug: !