Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hooi? Vork? Teveel? Of goed te doen? Graag jullie mening

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hooi? Vork? Teveel? Of goed te doen? Graag jullie mening

Bericht door Pete.Z »

Rob schreef:Als je toch opnieuw gaat plannen zou ik Metero Crater er als eerste uitgooien, dit is gewoon een (erg dure) touristtrap die weinig aan je reis zal toevoegen.

Ben ik het niet mee eens,is een unieke plek,echt iets wat je (bijna) nergens ter wereld kan zien.
Goed,ze vragen duidelijk vrij veel geld,maar 20 dollar is nog geen 14 euro,waar hebben we het over dan op de totale reis.

Om er helemaal voor om te rijden zou ik niet aanraden,maar kom je in de buurt moet je het zeker meenemen.

De rest van de planning is te veel hooi overigens. :wink:
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Waarom al die omwegen voordat je naar Orlando gaat? Gewoon rechtstreeks daarheen is een stuk gemakkelijker, zoals je eerder ervaren hebt. Toch?
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

A3, op het gevaar af vervelend te worden gevonden maar zijn je reisverslagen ooit afgekomen? Ik heb ze niet meer kunnen uitlezen? 8)
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

A3 schreef:Ons beoogde schema voor 2009:

.........

Meningen en tips zijn ZEER welkom.

MVG

A3
He die A3,

Verstandig om deze keer ook eens het Westen mee te pikken, ipv direct naar Florida (he Michael :mrgreen: ) ! Maar met de opmerkingen die je vandaag allemaal gehad hebt, ben ik het toch echt ook wel eens. Zeker als ik weet hoeveel jullie ook van natuurparken en dat soort dingen genieten, dan denk ik dat je echt teveel wilt doen in die 'beperkte' tijd. Dit zelfde stuk (tenminste, voor een heel groot deel) zoals jij hier beschrijft, hebben wij vorig jaar in 4 weken gedaan :lol: !

Dus, ook mijn advies zou zijn om Moab deze keer over te slaan en vanuit Grand Canyon gelijk Page mee te pakken en dan door te gaan naar Bryce en Zion. Dat scheelt je heel veel tijd en kilometers. Wat ik van jullie weet uit je reisverslagen, zou ik absoluut 2 nachten Yosemite inplannen. Daar zal je echt geen spijt van krijgen, echt absoluut geweldig !

En tenslotte, je probeert inderdaad 'even snel' Los Angeles mee te pikken. Natuurlijk zijn daar de bekende dingen die je wat mij betreft prima in die tijd zou kunnen doen (Hollywood teken, Beverly Hills, Santa Monica, etc), maar ik vraag me af of dat ook de tijd 'waard' is. Feitelijk heb je maar heel beperkt tijd, en het verkeer rondom LA is verschrikkelijk .... En je zou inderdaad kunnen overwegen om Death Valley te kunnen doen en dan in Yosemite naar Mariposa Grove gaan (waar ook de Sequoia's staan) en vervolgens door te rijden naar San Francisco.

Ik heb zelf geen ervaring met Sequoia NP, en ik kan je opmerking over Death Valley wel een beetje begrijpen. Ik had het absoluut niet willen missen (wij waren er nog nooit geweest) en het was een bijzondere ervaring. Maar dit is het enige NP in de US waar ik niet per se terug zou willen. Dus misschien is dan onderlangs via Sequioa NP een goede optie om naar Yosemite te rijden. Dan nog zou ik heel goed nadenken over LA, of je dat echt zou willen doen. Maar goed, het is ook wel iets waar je een keer geweest moet zijn om het gezien te hebben natuurlijk :wink: !

Veel sterkte met je afwegingen, het is absoluut de moeite waard om dit mee te nemen in je trip, maar ik zou je sterk aanraden om niet af te raffelen, en dan maar wat te bewaren voor een volgende keer :beerchug: !
Laatst gewijzigd door MattRob op 25 aug 2008, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

Corry; oké, oké ze komen nog een keer. Als ik weer meer tijd heb...

Mattrob,

Bedankt voor je input. Je raakt een hoop punten die we inderdaad bespreken. LA zijn we al ooit geweest, maar de kids nog nooit. En je wilt dan inderdaad toch Hollywood en Beverly hills 'doen'. Death Valley spreekt minder aan, en voor de afwisseling lijkt LA ook beter. Er zit immers al (meer dan) genoeg 'natuur' in de trip.
* 1 punt dus voor LA

In Yosemite zijn inderdaad ook Sequioa's, dus daarmee zouden we Sequioa NP kunnen skippen, maar om in Mariposa Grove te komen is de oost ingang van Yosemite via de Tioga Pass eigenlijk het meest ongeschikt. Voor de Mariposa Grove moet je eigenlijk vanuit het zuiden komen; vanuit LA dus.
* weer 1 punt voor LA

Om vanuit Las Vegas in Yosemite te komen via Death valley duurt 8 uur en 2 minuten (417 mijl). Vanuit Las Vegas via LA naar Yosemite is weliswaar 589 mijl, maar in tijd slechts een goed uur langer. Dus......

weten we het eigenlijk nog niet !

MVG

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Een andere optie om de grote bomen te zien is via Tioga Pass het park in en dan langs de CA-120 bij Tuolumne Meadows de hike naar de Sequoia's maken.
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

Klopt, heb ik ook gelezen, maar....... de echt indrukwekkende bomen (Grizzly Giant, Telescope Tree, Clothespin Tree etc.) schijnen allemaal in Mariposa Grove te staan. Dus.....

MVG

A3
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

Collega reizigers,

Bijgaand aangepast schema met veel minder kilometers en reistijd (totale afstand 1500 mijl)

Geskipped zijn: Sequioa NP, Meteor Crater, Canyonlands NP en Arches NP. Tevens North Rim ipv South Rim bij Grand Canyon NP

Dag 1 Aankomst San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 Yosemite
Dag 5 LA
Dag 6 LA
Dag 7 Las vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Zion (kort) & Bryce
Dag 10 Grand Canyon North Rim
Dag 11 Page & Glen Canyon Dam
Dag 12 Monument Valley
Dag 13 naar Orlando vanuit Cortez (Colorado)

Graag weer jullie gewaardeerde 'opinions'.

MVG

A3
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

A3 schreef: Dag 13 naar Orlando vanuit Cortez (Colorado)
Per vliegtuig of per auto?
Voor een vlucht naar Orlando is Cortez nu niet bepaald het aangewezen vliegveld(je). Waarschijnlijk zul je in dat geval toch een vlucht krijgen die via een van de nabij gelegen grotere steden vliegt: Denver, Colorado Springs of Albuequerque als je geluk hebt, Phoenix of Salt Lake City als je pech hebt. Ik zou direct in een grote stad eindigen zodat je een non-stop vlucht naar Orlando kan krijgen. Let op bij het boeken van zo'n vlucht: een "rechtstreekse" vlucht is niet hetzelfde als een "non-stop" vlucht. Bij rechtsreekse vluchten is een tussenlanding normaal, met tijdsverlies als gevolg.
Ga je verder met de auto naar Orlando dan heb je nog een behoorlijke rit voor je vanaf Cortez...
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

Loek,

Uiteraard per vliegtuig.......

Cortez , Farmington of Page zijn de dichtstbijzijnde luchthaven(tje)s voor ons eindpunt, Monument Valley. Uiteraard komen we van daaruit niet zonder tussenstop in Orlando.Om in een grotere luchthaven te eindigen, bijv. Phoenix, dienen we eerst nog eens vijf tot zes uur extra te rijden. Ook zonde van de tijd, toch?

MVG

A3

* Note mod - Marco
Diverse quotes in dit topic verwijderd. Zo ook de quote van het complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Het is niet wenselijk, om berichten die elkaar opvolgen in z'n geheel te quoten.
Soms kan een deelquote verhelderend werken.
Het gebruik van veel niet ter zake doende quotes maakt het topic onrustig en wordt daardoor minder aantrekkelijk om te lezen.
Graag aandacht hiervoor.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ik hoop dat je zo iets van Yosemite NP krijgt te zien...
In eerdere schema's had je toch 14 dagen. Waar is die dag gebleven?
Je weet dat de rit naar North Rim veel tijd kost?
Johan
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

A3 schreef: Cortez , Farmington of Page zijn de dichtstbijzijnde luchthaven(tje)s voor ons eindpunt, Monument Valley.
Ligt Grand Junction, CO niet beter? Groter vliegveld betekent lagere tarieven en meer vlucht mogelijkheden. Hoewel je waarschijnlijk nog steeds via Denver zal vliegen. Ligt aan de carrier, met wie vlieg je?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp, ik denk, dat veel ervan te doen is. Wij hebben ook meestal maar tien op zijn allerhoogst veertien dagen voor onze vakantie om de VS te verkennen. Wij hebben destijds tijdens ons rondje Zuidwesten de volgende route genomen:
Las Vegas - stop Hoover Dam - Grand Canyon - Canyon de Chelly - Monument Valley - Antelope Canyon - Cottonwood Road - Bryce - Zion - Las Vegas (reisverslag)
Het is maar net, wat je wilt doen en zien. Wij hebben net als jullie (al is die van jullie achter elkaar en hebben wij er een paar weken tussen) de afgelopen jaren een "verken"vakantie en een "relax"vakantie geboekt. Dat bevalt prima! Tijdens de "verken"vakantie zijn we constant onderweg en zien heel veel, maar die duurt maar tien dagen. Daarna hebben we het ook wel gehad met het sightseeing, maar dan hebben we ook heel wat gezien. Daarna gaan we nog op een strand, relax, hoeft niet alles te doen in de omgeving vakantie.
Wat ik hier vaak lees is, dat men een maand of meer heeft en in die tijd zoveel mogelijk wil proppen. Voor mij persoonlijk is dat wat anders, dan tien dagen tot twee weken. Na die twee weken, laat ik die als maximum nemen, heb je al zoveel in je opgenomen, dat het tijd is om te stoppen. Meer lukt gewoon niet.
Dus, zoals ik het zie, kun je zo'n vol programma voor korte tijd best volhouden. Ga je langer, dan wil je ook echt pauses inlasten, anders worden de indrukken te veel en te snel achter elkaar, waardoor je niet meer waardeert, wat je ziet. My 2 cents.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

Petra, Loek en anderen, bedankt weer tot zo ver.

De beodeling is om vanuit Cortez, Page of Farmington te gaan vliegen met 'Greater lakes'; aanvaardbare tarieven en ze hebben verbindingen met grotere luchthavens als Salt Lake City en Denver, vanwaar we weer in Orlando kunnen komen.

Ik houd alleen mijn hart vast als ik denk aan de vliegtarieven voor de transatlantsche vlucht(en). De tarieven voor augustus 2009 zijn nog niet bekend, maar als ikde huidige prijzen voor juli 2009 zie, en die van augustuis zullen daar niet veel van afwijken, dan is het echt schrikken. Een retourtje Florida, Vegas, Frisco of zelfs NYC is namelijk niet te boeken onder de 1000 euri........

Wellicht maar even wachten tot later in het seizoen. Gezien de economische situatie en de hoge vliegtarieven zal er wellicht minder geboekt gaan worden en dan moeten 'ze' vabnzelf omlaag met de tarieven. Toch?

MVG

A3
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Kijk voor je vlucht naar een "open jaw" ticket, of een ticket met stopovers. Als je met bijvoorbeeld naar San Francisco vliegt, kun je vanaf Phoenix weer via Orlando terug naar Amsterdam, allemaal op een ticket. Je moet je rondrit dan iets aanpassen om in die steden te starten en eindigen, maar dan kun je het misschien allemaal dusdanig reorganizeren zodat je minder hooi op je vork neemt. De vliegkosten zijn op deze wijze in iedergeval een stuk lager dan losse vluchten bij verschillende maatschappijen.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

A3 schreef:Ik houd alleen mijn hart vast als ik denk aan de vliegtarieven voor de transatlantsche vlucht(en). De tarieven voor augustus 2009 zijn nog niet bekend, maar als ikde huidige prijzen voor juli 2009 zie, en die van augustuis zullen daar niet veel van afwijken, dan is het echt schrikken. Een retourtje Florida, Vegas, Frisco of zelfs NYC is namelijk niet te boeken onder de 1000 euri........

Wellicht maar even wachten tot later in het seizoen. Gezien de economische situatie en de hoge vliegtarieven zal er wellicht minder geboekt gaan worden en dan moeten 'ze' vabnzelf omlaag met de tarieven. Toch?
En dan is SF waarschijnlijk nog weer een stukje duurder .... Prijzen zijn echt bizar hoog ja ....

Lastig hoor, je planning. Ik denk nog steeds (maar ik val in herhaling, dus dat zal je vast in je afweging meegenomen hebben), dat Yosemite echt iets voor jullie is. Dan is 1 dag echt wel erg kort .... (ipv LA doen ?). En Grand Canyon North Rim, heb je je daar al goed in verdiept, of kwam dat gewoon 'mooi' uit ? Wellicht een optie (zonder dat ik dat nu helemaal bekeken en uitgezocht heb), om na Zion en Bryce naar Page te rijden, daar die Glen Canyon Dam en omgeving te doen, en dan dag erna naar South Rim te rijden (volgens mij hebben mijn ouders dat ook gedaan, is best te doen op 1 dag volgens mij), daar te overnachten en dan naar Monument Valley ? Of eerst vanuit Page Monument Valley en dan naar Grand Canyon South Rim en eventueel Phoenix (maar is denk ik wel een heel eind rijden ....) of Flagstaf (weet niet of ze daar een 'redelijk' vliegveld hebben) ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

Tja Loek en mattrob,

we zijn nog steeds in dubio.

Uiteraard heb ik gekeken naar een open jaw ticket. United biedt zelfs de beste mogelijkheid daarvoor; heen vliegen op Phoenix of Las Vegas en dan rechtstreeks - dus zonder stop - van San Francisco naar Orlando en dan vanuit Orlando via New York naar Amsterdam. Maar ik wacht nog op de juiste prijs........

We denken er nu ook over om alleen maar een rondje te maken bij Las Vegas en dus het triootje LA, San Francisco en Yosemite te bewaren tot 2010 of 2011. Yosemite is inderdaad wel onze 'cup of tea' we waren er al eens en willen het absoluut nog een keer bezoeken. Maar ja, het loopt niet weg, toch?

En bij Vegas kunnen we dan 'alles' doen; Zion, Bryce, Capitol Reef, Arches, Canyonlands, Monument Valley, Glen Canyon Dam & South Rim Grand Canyon.

Voorstschrijdend inzicht heet dat geloof ik................

Klinkt ook goed toch?

MVG

A3
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

A3 schreef: Maar ja, het loopt niet weg, toch?
Haha :lol: ! Daar heb je gelijk in, maar dat is ook een excuus voor alles dan :mrgreen: !
A3 schreef: En bij Vegas kunnen we dan 'alles' doen; Zion, Bryce, Capitol Reef, Arches, Canyonlands, Monument Valley, Glen Canyon Dam & South Rim Grand Canyon.

Klinkt ook goed toch?
Ik denk inderdaad dat dat een heel goed alternatief is. Dan vlieg je ook gewoon via Las Vegas. Ik denk dat Delta en Continental ook vrij eenvoudig deze route kunnen doen (heen naar Las Vegas, dan naar Orlando en via New York dan weer naar Amsterdam). Ik zou ook die websites eens even bekijken voor de prijzen.
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

Heb zo ongeveer 4 uren prijzen gezocht en gevonden:

BRU - LAX & Orlando - BRU voor $ 1245/€ 843

en losse vlucht

Las Vegas - Tampa voor $ 150 / € 101

Totaal dus ónder de € 1000!

MVG

a3
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

A3, ik neem aan dat het voor het hoogseizoen is. Ik heb gekeken voor september en dan kom ik met € 800.- al uit. Zelfs met een stopover in NYC.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer