Ik ben onder de indruk van de vele kennis en reiservaring op dit forum, vandaar de vraag om advies en tips. Wij zijn geen ervaren reizigers, maar hebben wel het plan om volgend jaar een tocht in Amerika te gaan maken. Om maar eens rustig te beginnen zeg maar (Amerika is wel immens, maar naar mijn idee toch een beter idee voor een eerste verre trip dan bijv, Afrika!), en dan hoop ik dat er nog vele mooie reizen zullen volgen! Hieronder de route, die we willen doen met een camper en onze twee jongens van (dan ) net 8 en 6. Er is nog niks geboekt, dus alles is nog mogelijk.
Dag 1: aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: camper ophalen, San Francisco - Carmel/Monterey
Dag 5: Carmel/Monterey - Pismo Beach
Dag 6: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles - San Diego
Dag 9: San Diego
Dag 10: San Diego - Lake Havasu
Dag 11: Lake Havasu - Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon - Page
Dag 14: Page
Dag 15: Page - Monument Valley
Dag 16: Monument Valley - Moab (Arches)
Dag 17: Moab (Arches) - Capitol Reef
Dag 18: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 19: Bryce Canyon
Dag 20: Bryce Canyon - Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas - Mono Lake
Dag 23: Mono Lake - Yosemite (via Tioga pas)
Dag 24: Yosemite - San Francisco (omgeving)
Dag 25: San Francisco, camper inleveren en weer op het vliegtuig
Eerst een aantal dagen SF doen we om bij te komen van de reis, er zijn voldoende dingen te zien en te doen daar als ik het forum zo lees, dus vervelen zullen we ons niet doen. Dan rustig langs de kust naar LA, misschien zijn er wel mooiere plaatsen om te overnachten? In LA willen we wel graag naar Disney. Dan door naar San Diego, we hebben begrepen dat daar een waanzinnig mooie Zoo is. Lijkt ons ook leuk. De rest van de route spreekt voor jullie denk ik voor zich, maar wij kunnen ons er nog weinig bij voorstellen. Tips voor een handige site met een routeplanner, afstanden en tijden zijn welkom. Zelf denk ik dat een extra nacht in Yosemite ook wel de moeite waard is (we willen ook graag de sequioas daar zien (ehmm, hoe schrijf je dat, die reuzebomen bedoel ik), maar waar schrappen we dan een overnachting.
Ik wacht met spanning op jullie reacties, leuk om zo een reis te plannen. Heb er nu al zin in