Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisplan 25 dagen, 2 kinderen (8 en 6)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dre
Amerika-ontdekker

Reisplan 25 dagen, 2 kinderen (8 en 6)

Bericht door Dre »

Hallo,

Ik ben onder de indruk van de vele kennis en reiservaring op dit forum, vandaar de vraag om advies en tips. Wij zijn geen ervaren reizigers, maar hebben wel het plan om volgend jaar een tocht in Amerika te gaan maken. Om maar eens rustig te beginnen zeg maar (Amerika is wel immens, maar naar mijn idee toch een beter idee voor een eerste verre trip dan bijv, Afrika!), en dan hoop ik dat er nog vele mooie reizen zullen volgen! Hieronder de route, die we willen doen met een camper en onze twee jongens van (dan ) net 8 en 6. Er is nog niks geboekt, dus alles is nog mogelijk.

Dag 1: aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: camper ophalen, San Francisco - Carmel/Monterey
Dag 5: Carmel/Monterey - Pismo Beach
Dag 6: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles - San Diego
Dag 9: San Diego
Dag 10: San Diego - Lake Havasu
Dag 11: Lake Havasu - Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon - Page
Dag 14: Page
Dag 15: Page - Monument Valley
Dag 16: Monument Valley - Moab (Arches)
Dag 17: Moab (Arches) - Capitol Reef
Dag 18: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 19: Bryce Canyon
Dag 20: Bryce Canyon - Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas - Mono Lake
Dag 23: Mono Lake - Yosemite (via Tioga pas)
Dag 24: Yosemite - San Francisco (omgeving)
Dag 25: San Francisco, camper inleveren en weer op het vliegtuig

Eerst een aantal dagen SF doen we om bij te komen van de reis, er zijn voldoende dingen te zien en te doen daar als ik het forum zo lees, dus vervelen zullen we ons niet doen. Dan rustig langs de kust naar LA, misschien zijn er wel mooiere plaatsen om te overnachten? In LA willen we wel graag naar Disney. Dan door naar San Diego, we hebben begrepen dat daar een waanzinnig mooie Zoo is. Lijkt ons ook leuk. De rest van de route spreekt voor jullie denk ik voor zich, maar wij kunnen ons er nog weinig bij voorstellen. Tips voor een handige site met een routeplanner, afstanden en tijden zijn welkom. Zelf denk ik dat een extra nacht in Yosemite ook wel de moeite waard is (we willen ook graag de sequioas daar zien (ehmm, hoe schrijf je dat, die reuzebomen bedoel ik), maar waar schrappen we dan een overnachting.

Ik wacht met spanning op jullie reacties, leuk om zo een reis te plannen. Heb er nu al zin in :)))))))
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reisplan 25 dagen, 2 kinderen (8 en 6)

Bericht door Inge »

Dag 14: Page (Evt. op en neer naar Monument Valley; maar waarschijnlijk gewoon even uitrusten aan het zwembad of Lake en een bezoekje aan Antelope Canyon)
Dag 15: Page - Monument Valley - Page > Bryce
Dag 16: Monument Valley - Moab (Arches) - Bryce
Dag 17: Moab (Arches) - Capitol Reef - Bryce > Zion
Dag 18: Capitol Reef - Bryce Canyon - Zion
Dag 19: Bryce Canyon - Zion > Las Vegas
Dag 20: Bryce Canyon - Las Vegas - Las Vegas
Dag 21: Las Vegas - Las Vegas > Lone Pine of Bishop (door Death Valley)
Dag 22: Las Vegas - Mono Lake - Lone Pine/Bishop > Yosemite (Tioga Pass & Valley)
Dag 23: Mono Lake - Yosemite (via Tioga pas) - Yosemite (Sequoia's en Glacier Road)
Dag 24: Yosemite - San Francisco (omgeving)
Dag 25: San Francisco, camper inleveren en weer op het vliegtuig

Zoals je het nu in de planning hebt, heb je er niet veel aan om via Moab te rijden. Kost je veel kilometers en weinig tijd om rond te kijken. Ik zou er in dit geval waarschijnlijk voor kiezen om Monument Valley, Moab en Capitol Reef te laten vallen voor meer tijd voor Bryce, Zion en Yosemite.
Veel plezier met je voorbereiding!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben een ongeloofelijk fan van Moab, maar je hebt er zeker twee, liever drie overnachtingen nodig, Canyonlands is ook geweldig! Ik zou dus in deze trip Moab laten zitten, net als Monument Valley en Capitol Reef. De extra dag zou inderdaad direct naar Yosemite moeten gaan, maar ook Zion kom ik niet tegen in je schema.

Ik zie dat je over de Tioga Pass naar Yosemite wil, in de zomermaanden kan dat wel, maar zal je niet via Death Valley kunnen. Voor mij persoonlijk zou dat geen probleem zijn hoor. Gewoon doen.

Verder vind ik het helemaal geen slechte route, knap gedaan voor een 'nieuweling' :wink:
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

O ja, tuurlijk. Niet met de camper door Death Valley in de zomer. Effe vergeten :oops:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Persoonlijk vind ik het altijd lekker om direct met die camper op stap te gaan, ik ben een Truusje Ongeduld en wil dat ding gewoon 'hebben'. Ik zou dus zelf kiezen voor het ophalen van de camper op dag 2 en dan aan het eind nog twee of drie nachten in een hotel in San Francisco.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook Monument Valley en Moab laten vallen en meer tijd voor Zion en Yosemite nemen. Mijn ervaring met de kinderen is dat ze het met al die rode rotsen vrij snel gezien hebben - hoewel ze in Arches wel van de Fiery Furnace hebben genoten. In Zion is de wandeling door de Narrows voor kinderen erg leuk, en er zijn meer leuke korte wandelingen. In Yosemite kyuun je ook geweldig wnadelen, maar ook zwemmen, fietsen en raften.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zoals we vaak zien bij "newby" routes begint het allemaal prima en wordt het einde afgeraffeld om de reis compleet te maken. Waar of niet? Tot en met Page is het allemaal prima alhoewel je een vraagteken kunt zetten bij LHC (misplaatste brug en verder heel weinig). Maar dan....Page-Monumemt Valley. Natuurlijk niet in een dag heen en weer dan zit je 5 uur op de weg dus een overnachting in MV. Dan Moab....zoals gezegd, neem hier tenminste 2 dagen en dat is nog kort, dus zou ik Moab op deze reis overslaan. Je komt vast nog wel een terug. En waarom San Diego?
Probeer dit eens:
Dag 1-3: SF
dag 4: SF-Monterey
Dag 5: Monterey-Pismo
Dag 6: Pismo-Los Angeles
Dag 7: LA
Dag 8-9: Naar GCNP
Day 10: GCNP
Dag 11:GCNP-Page
Dag 12: Page
Dag 13: Page-MV
Dag 14: MV-Torrey
Dag 15: Torrey-Bryce
Dag 16: Bryce en naar Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Zion-Valley of Fire SP-Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas-Death Valley (indien toegestaan)-Lone Pine
Dag 21: Lone Pine-Yosemite
Dag 22: Yosemite
Dag 23: Yosemite
Dag 24: Naar SF
Dag 25: Home, planning your next trip
Nu heb je natiuulijk een probleem als je niet door Death Valley mag. Daar zijn 2 oplossingen voor.
1. Van Las Vegas naar Bakersfield en dan naar Yosemite eventueel via Sequoia. Dat kan goed maar dan zal er slechts een volle dag voor Yosemite overblijven.
2. Via Las Vegas-Tonopah naar Lee Vining. Een echte desert drive en voor de liefhebbers onweerstaanbaar maar niet voor iedereen even aantrekkelijk. Nogal verlaten wegen.
Yeehaw
Dre
Amerika-ontdekker

Bericht door Dre »

Bedankt voor de reacties, ik ga er verder mee aan de slag. Klopt inderdaad dat we tijd in de parken hebben geschrapt ten gunste van San Diego. Denk dat de Zoo toch wel de moeite waard is, hoewel we twee dagen ervoor natuurlijk nog in Disney zijn. Eventueel kan dit dus geschrapt. Eventueel de reis met een dag verlengen kan ook nog, dan komen we vrijdag weer in Nederland en moeten de jongens maandag weer naar school. Heb geen ervaring met een jetlag, maar denk dat dat moet kunnen :) Maar goed, derste indruk is dat we beter wat kunnen schrappen in de parken, om zodoende in de parken waar we zijn meer tijd te kunnen doorbrengen. En dat de kinderen op een gegeven moment genoeg (rode) rotsen hebben gezien, daar zijn we voor onszelf al een beetje bang voor, hoewel iedereen ons verzekert dat dit niet het geval zal zijn. Ga nu eerst maar eens door de gids van Amerikaanse parken, om gefundeerd een keuze te maken, wordt vervolgd! Tot zover vast bedankt voor de reacties!
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Suggesties van yeehaw zijn prima, ter aanvulling: wij reden ooit Lee Vining - Tonopah - en dan verder naar Ely (NV) en dat was inderdaad door verlaten streken, maar wel prima wegen. Je kon ook goed doorrijden. Ik ga er vanuit dat Tonopah - Las Vegas ook wel goed berijdbaar zal zijn, zijn soortgelijke wegen. "Desert Drive" betekent in elk geval niet dat je via veredelde karresporen moet rijden.

groet Alje
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Hoi,

Misschien heb je iets aan onze planning van het afgelopen jaar, onze kinderen zijn wel wat ouder maar ik zou een hele dag Page eruit laten, Monument Valley vonden wij wel mooi maar niet spectaculair (wij vonden bijv Sedona mooier).

In Zion hebben wij de Narrows gelopen, dit vonden de kinderen geweldig.

Snuffel maar eens, tussen San Francisco en Los Angeles kun je overigens prima overnachten in San Simeon, plaatsje stelt niet zo veel voor maar als tussenstop is het prima.

Groet Anja
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

Martin & Marianne schreef:Ik zou ook Monument Valley en Moab laten vallen en meer tijd voor Zion en Yosemite nemen. Mijn ervaring met de kinderen is dat ze het met al die rode rotsen vrij snel gezien hebben
Daar sluit ik me geheel bij aan. Vanaf dat je vertrekt uit San Diego tot dat je in Bryce arriveert rijdt je (met een paar uitzonderingen) door de woestijn en daar zien kinderen niet veel schoonheid in. Ik denk dat de meeste kinderen het verschil niet zien tussen de rode rotsen van Bryce, Arches en Monument Valley.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west / FL, 2026 Texas en Deep South
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Met kinderen....onderschat ze niet. Wij hadden net Nederlanders op een ander forum die 2 weken hebben rondgereden door de woestijn en de kinderen hadden hun dvd's niet aangeraakt, zo mooi vonden ze het allemaal. En voor Page: Voor Glen Canyon Dam, Horseshoebend overlook, Antelope Canyon en Lake Powell heb je tenminste een dag nodig en dan heb ik het nog niet over de riverraft, het Navajo dorp en andere bezienswaardigheden in de omgeving. En tenslotte, ja dat vergat ik even (dank Alje) die wegen in de woestijn zijn uitstekend te berijden. Het stuk van Las Vegas naar Tonopah via us95 is zelfs een zeer snelle route.
Yeehaw
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Yeehaw schreef:Met kinderen....onderschat ze niet. Wij hadden net Nederlanders op een ander forum die 2 weken hebben rondgereden door de woestijn en de kinderen hadden hun dvd's niet aangeraakt, zo mooi vonden ze het allemaal.
Dit wil ik toch ook wel even onderstrepen; onze kinderen denken er (gelukkig) precies zo over.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
camm
Amerika-ontdekker

Bericht door camm »

Hi,

Wij gaan over 1,5 week aan ongeveer het zelfde rondje beginnen.

Onze kinderen zijn wel wat jonger bijna 3 en 4,5...

Wij hebben zelf wel bewust voor San Diego gekozen. Omdat we dol zijn op kust, steden. We zijn ook dol op natuur, maar half/half leek ons een prima mix.
Bovendien horen we van verschillende mensen dat San Diego erg mooi/ leuk is. Daarnaast willen we ook graag sea world bezoeken.

Ben het met je eens dat je beter een paar parken 'goed' kan doen dan, dan allemaal eventjes.

Wij zullen in elk geval na onze vakantie nog even laten weten hoe het was en wat 'kind' vriendelijke plekken zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer