Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spelfout naam op vliegticket

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Spelfout naam op vliegticket

Bericht door Liz »

f.lammertsma schreef:ik had ook fouten gemaakt bij het boeken maar ben gewoon naar de balie gestapt en ze hebben hat daar gewoon goed gemaakt .maak je niet druk is nergens voor nodig
ik maakte me ook druk omdat ze op dit forum het allemaal weten maar niet heus ik had mijn roepnaam ingevult inplaats wat er in mijn pas staat
en voor mijn vrouw zat er geen spatie tussen haar meisjes naam en mijn naam
allemaal geen probleem werd aan de bali van b a allemaal opgelost
maak je niet druk dat doen ze op dit forum wel voor je vdgtjes fer
Waar heb jij last van??
Houdt iemand een pistool tegen je hoofd zodat je maar lid blijft van dit forum?
Het is niet verplicht om hier vragen te stellen, hoor.

Misschien maar beter dat je alles zelf oplost in de toekomst, ik denk niet dat je hier nog
veel hulp zult krijgen.
16x USA / 30 staten
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Liz schreef:Houdt iemand een pistool tegen je hoofd
Nee da's een barbecue, geen echt pistool... :wink: :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Dento schreef:
Liz schreef:Houdt iemand een pistool tegen je hoofd
Nee da's een barbecue, geen echt pistool... :wink: :mrgreen:
Hahahaha, jij let ook altijd goed op hè ??
16x USA / 30 staten
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Frank_, verlos ons uit ons lijden! Wij hebben ons nu toch al lang genoeg zorgen gemaakt om jou, niet? ;-)
Zeg ons dat je ondertussen contact hebt opgenomen met Vliegwinkel en/of Continental, en zeg ons wat de uitkomst was!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Frank_
Amerika-ontdekker

Bericht door Frank_ »

Iedereen bedankt voor jullie reacties!

Het is opgelost.

Ik heb 2x telefonisch contact gehad met vliegwinkel.nl. Zij hebben voor mij contact opgenomen met Continental.
Bij Continental hebben ze een aantekening opgenomen in hun systeem over de spelfout. Als het goed is zou het nu zeker geen probleem moeten opleveren.

Zo ver mij bekend is dit allemaal gebeurd zonder kosten (alleen heb ik voor een aantal euro's gebeld naar vliegwinkel.nl, maar bij elkaar genomen valt alles nog erg mee gelukkig).
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Het verschilt per luchtvaartmaatschappij wat de kosten zijn voor het veranderen van een naam. Bij de ene betaal je 100% om een lettertje te veranderen, bij de andere wijzigen ze namen zonder kosten. Ik had vorige week een klant die Peter hette, maar in zijn paspoort stond Petrus, dit leverde veel probelemen en het grapje kostte 95 euro wijzigingskosten..... Ik zou altijd even zelf contact opnemen, het uitleggen en kijken wat de kosten zijn.
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Kwam er vandaag achter dan mijn achternaam als 'VANROOIJ' staat geschreven in mijn boeking en niet als 'VAN ROOIJ'. Mailtje gestuurd naar cheaptickets.com om te vragen of dat een probleem zou zijn, ze gaven aan dat het een probleem zou kunnen zijn, maar ze kunnen me alleen telefonisch verder helpen. Wel irritant, want ik weet 99,9% zeker dat ik de spatie gewoon heb ingetypt, maarja, probeer dat maar eens te bewijzen. Toch maar even bellen denk ik en hopen dat het zonder kosten opgelost kan worden.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Nederlandse namen met Van, De of Van de(r) worden in de VS voor zover ik weet altijd aan elkaar geschreven.
Mijn familie in Canada en VS staat in het telefoonboek onder de de V van Vanr...... en niet onder de R.
In mijn ticket stond jl. sept. ook Vanr....... aan elkaar. Geen problemen mee gehad.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Precies! mijn "van den H..." wordt altijd "Vandenh..." . Dit is dus geen spelfout en je krijgt er zeker geen problemen door. Snap niet dat ze dat bij Cheaptickets niet wisten.
@ f.lammertsma: zie je dat we ook wel eens geen paniek zaaien :blink:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Gelukkig, dan ga ik er verder ook geen moeite meer aan verspillen. Bedankt voor de bevestiging :D

Klinkt trouwens wel veel sjieker om het aan elkaar te schrijven... Vanderbilt etc ;)
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Bij mij is het ook ooit fout gegaan, roepnaam ipv officiele naam (met dank aan een zelfstandig secretariaat :(). Dat was binnen Europa en toen moest ik ook heel wat uitleggen maar mocht ik wel mee.
Maar de ervaring met Amerika is toch wel dat daar wat strenger met de regels wordt omgegaan, toch? Ik zou inderdaad vliegwinkel om raad vragen.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

f.lammertsma schreef:ik had ook fouten gemaakt bij het boeken maar ben gewoon naar de balie gestapt en ze hebben hat daar gewoon goed gemaakt .maak je niet druk is nergens voor nodig
ik maakte me ook druk omdat ze op dit forum het allemaal weten maar niet heus
ik had mijn roepnaam ingevult inplaats wat er in mijn pas staat

Het is me trouwens een compleet raadsel hoe die fouten op jullie tickets terecht zijn gekomen,slordigheidje bij het reisbureau zeker?
ellen1977
Amerikafan

Bericht door ellen1977 »

Er zijn wel meer dingen die ze bij CheapTickets niet weten. Ik ben vorig jaar getrouwd en net toen ik wilde boeken moest mijn paspoort ook vernieuwd worden. Ik wist niet dat je paspoort altijd onder je meisjesnaam wordt uitgegeven.
Dus ik had bij CheapTickets nagevraagd hoe dat zat en zij wisten het ook niet. Ik durfde niet te boeken omdat ik dus bang was dat er een verkeerde naam op mijn ticket zou staan en een week later toen mijn paspoort er was heb ik pas geboekt :lol:
Helaas was het ticket toen wel weer duurder... :?
Het verslag van onze reis in 2008: http://robertenellen.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2012: http://robertellenenrubennaarflorida.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2017: http://robertellenenrubennaardeepsouth.blogspot.nl
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

door Pete.Z op do aug 14, 2008 11:40 pm

f.lammertsma schreef:
ik had ook fouten gemaakt bij het boeken maar ben gewoon naar de balie gestapt en ze hebben hat daar gewoon goed gemaakt .maak je niet druk is nergens voor nodig
ik maakte me ook druk omdat ze op dit forum het allemaal weten maar niet heus
ik had mijn roepnaam ingevult inplaats wat er in mijn pas staat

Het is me trouwens een compleet raadsel hoe die fouten op jullie tickets terecht zijn gekomen,slordigheidje bij het reisbureau zeker?
Pete.Z: niet echt een aardige opmerking van jou. Waarom zouden fouten alleen gemaakt worden door reisagenten? Bij ons op het reisbureau worden dit soort zaken heel goed gecontroleerd, juist omdat we weten hoe belangrijk dit is. Je wilt niet weten hoeveel mensen we op kantoor langs krijgen die zelf een ticket hebben geboekt en daarbij een fout hebben gemaakt. Fijn voor ons, want dan hebben we de klant weer terug. En natuurlijk maken ook wij fouten, maar om er nou vanuit te gaan dat dit soort fouten standaard bij ons liggen?? Bovendien schreef f.lammertsma duidelijk dat hij zelf een fout had gemaakt.

Ik moest even reageren, want voelde me persoonlijk aangesproken!
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik denk dat het juist als ironisch grapje tegen F.Lammertsma bedoeld is, omdat er een heleboel spelfouten in diens posting staan....
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Petr@B schreef:Pete.Z: niet echt een aardige opmerking van jou. Waarom zouden fouten alleen gemaakt worden door reisagenten? Bij ons op het reisbureau worden dit soort zaken heel goed gecontroleerd, juist omdat we weten hoe belangrijk dit is. Je wilt niet weten hoeveel mensen we op kantoor langs krijgen die zelf een ticket hebben geboekt en daarbij een fout hebben gemaakt. Fijn voor ons, want dan hebben we de klant weer terug. En natuurlijk maken ook wij fouten, maar om er nou vanuit te gaan dat dit soort fouten standaard bij ons liggen?? Bovendien schreef f.lammertsma duidelijk dat hij zelf een fout had gemaakt.

Ik moest even reageren, want voelde me persoonlijk aangesproken!
:offtopic:
Je moet je vooral niet persoonlijk aangesproken voelen, maar ik denk dat een hoop mensen hier op het forum het gemiddelde kennisniveau van reisbureau's m.b.t. de VS niet zo hoog inschatten, dus waarschijnlijk daarom deze opmerking.
Ik zie hier reizen voorbij komen samengestelt door een reisbureau of reisorganisatie waarvan ik denk, zonde van het vele geld, overnachten tot ver buiten de NP's i.p.v. in het park, dagen achter elkaar vele kilometers rijden, waarbij je al het moois voorbijraast zonder iets te zien.
Wij hebben in 1999 voor het laatst geboekt bij een reisbureau, ik had zelf bij Special Traffic een reis samengestelt door het zuidwesten van de VS, wist ik veel dat het op sommige dagen meer op een race leek dan een reis, er was op dat moment veel minder info te vinden dan tegenwoordig (dit forum bestond nog niet :? ), dus ik was volledig overgeleverd aan de kennis van het reisbureau op het gebied van rondreizen in de VS, en die kennis was er dus niet.

Dus nogmaals niets persoonlijks :D , maar voor het boeken van een reisje naar Turkije of Spanje zal een reisbureau prima voldoen, maar voor een rondreis in de VS kun je beter het forum goed doorlezen en zelf wat in elkaar zetten.

Harry
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat reizen die touroperators aanbieden, vaak een race tegen de klok zijn en hotels vaak ongunstig gelegen. Ik gebruik deze reizen ook altijd als leidraad, maar zal voor mijzelf altijd zelf de reis samenstellen.

En ik ben de eerste om toe te geven: op dit forum leer je meer dan bij de gemiddelde reisagent. Omdat hier de ervaren Amerika reiziger komt. En alles wat ik hier lees, kan ik weer gebruiken voor 'mijn' Amerika klanten! :D
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Phaidra
Amerika-ontdekker

Bericht door Phaidra »

Bij ons was hetzelfde gebeurd. Ik had mijn moeders eerste naam verkeerd gespeld. Joanna ipv Joanne. Ze gebruikt die naam nou eenmaal nooit. Volgens D-reizen zouden we daar best wel eens problemen mee kunnen krijgen. We hadden het geluk dat ze het gratis voor ons gewijzigd hebben. (Wat lief kijken al niet voor je doet :P)

Dus ja, ik zou t er niet op gaan wagen.
NewYorkCity
Amerika-ontdekker

Bericht door NewYorkCity »

Wij hadden ook iets gelijkaardigs voor ik en men vrouw hebben de tickets online bij air france besteld. Alles correct ingevuld maar door een computerfout was mijn vrouw haar voor- en achternaam omgewisseld. Al een geluk dat ik in de luchthaven zitjes gaan was bevestigen en dat ze het toen zagen. Eerst wou de vrouw van airfrance niet helpen maar na een beetje pushen en benadrukken dat we het juist hadden ingevuld heeft ze het gratis aangepast.
December 2006: New York
Juli en Augustus 2007: New York & Miami (ter plaatse getrouwd :-) )
September 2008: New York
Januari 2010: New York
Frank_
Amerika-ontdekker

Bericht door Frank_ »

Ik ben gisteren thuisgekomen na een erg toffe week NY.
Gelukkig heb ik nergens problemen mee gehad bij de heen- en terugreis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer