Petr@B schreef:Pete.Z: niet echt een aardige opmerking van jou. Waarom zouden fouten alleen gemaakt worden door reisagenten? Bij ons op het reisbureau worden dit soort zaken heel goed gecontroleerd, juist omdat we weten hoe belangrijk dit is. Je wilt niet weten hoeveel mensen we op kantoor langs krijgen die zelf een ticket hebben geboekt en daarbij een fout hebben gemaakt. Fijn voor ons, want dan hebben we de klant weer terug. En natuurlijk maken ook wij fouten, maar om er nou vanuit te gaan dat dit soort fouten standaard bij ons liggen?? Bovendien schreef f.lammertsma duidelijk dat hij zelf een fout had gemaakt.
Ik moest even reageren, want voelde me persoonlijk aangesproken!
Je moet je vooral niet persoonlijk aangesproken voelen, maar ik denk dat een hoop mensen hier op het forum het gemiddelde kennisniveau van reisbureau's m.b.t. de VS niet zo hoog inschatten, dus waarschijnlijk daarom deze opmerking.
Ik zie hier reizen voorbij komen samengestelt door een reisbureau of reisorganisatie waarvan ik denk, zonde van het vele geld, overnachten tot ver buiten de NP's i.p.v. in het park, dagen achter elkaar vele kilometers rijden, waarbij je al het moois voorbijraast zonder iets te zien.
Wij hebben in 1999 voor het laatst geboekt bij een reisbureau, ik had zelf bij Special Traffic een reis samengestelt door het zuidwesten van de VS, wist ik veel dat het op sommige dagen meer op een race leek dan een reis, er was op dat moment veel minder info te vinden dan tegenwoordig (dit forum bestond nog niet

), dus ik was volledig overgeleverd aan de kennis van het reisbureau op het gebied van rondreizen in de VS, en die kennis was er dus niet.
Dus nogmaals niets persoonlijks

, maar voor het boeken van een reisje naar Turkije of Spanje zal een reisbureau prima voldoen, maar voor een rondreis in de VS kun je beter het forum goed doorlezen en zelf wat in elkaar zetten.
Harry