Dan wil ik dadelijk verhuizen!!!
Het is iets waar ik hier thus heel erg veel 'last' van heb: mensen die je benijden, en die achter je rug beginnen te spreken. Maar IK vind dat wij doen én niet doen met ons geld wat WIJ willen. We hebben er tenslotte toch zelf voor gewerkt?! Zolang ik niemand ga vragen om geld te lenen, moeten wij toch zelf weten hoe een huis we zetten, welk servies we kopen? Weet je dat wij dikwijls onze kristallen glazen en ons zilveren bestek niet eens uit de kast durven halen als we iemand uitnodigen om te komen eten? Want in het verleden hebben we gemerkt dat dat sommigen 'afschrikt'. En waarom? Want we hebben het niet eens van ons eigen geld moeten kopen, het waren geschenken van onze grootouders!
Ach, wij hebben nog maar tegen 2 koppels vrienden gezegd dat we volgend jaar naar de States trekken. Want ik weet dat sommigen gewoon jalours of negatief gaan reageren, of weer opmerkingen zullen geven ("Wat ga je dààr nou zoeken, in zo'n land vol domme dikzakken?" of "Nou, zie maar dat je zoon er geen liefje krijgt, of hij wil niet eens meer terug!",...)
Het is iets van alle tijdens, en van overal, vrees ik.