Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route door Texas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Route door Texas

Bericht door Karinita »

Kokopelli schreef:Hoop dat je hier al iets aan hebt, veel succes met plannen verder.
Misschien heb je ook nog iets aan onze reisverslagen van 2005 en 2006.
Mijn complimenten. Jullie hebben een hele mooie site.

Karin
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Karinita schreef:
Mijn complimenten. Jullie hebben een hele mooie site.

Karin
Thanks!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Karinita schreef:
Dento schreef:Zoals gezegd, als je nog vragen hebt, laat het ons weten!
Doe ik :D Maar je hebt al ontzettend veel info gegeven. Volgens mij gaan we tijd tekort krijgen!
We gaan dus in San Antonio zitten (ws. 4 nachten) en vandaaruit uitstapjes maken. Het Menger Hotel gaat het denk ik (helaas) niet worden, want dat kost $ 185,- per nacht zag ik. Vind ik te duur, omdat we voor heeeel veel nachten naar Amerika gaan :wink:

Karin
Ja het Menger is de laatste twee jaren wel iets in prijs omhoog gegaan. Mijn ouders hebben er destijds twee weken gezeten - we hadden een mooie prijs kunnen afspreken, iets van $ 89,- per nacht, dus dan laat het zich wel doen. Maar voor 100 meer per nacht wordt het inderdaad een beetje veel.

Ik zou je wel aanraden om eens de lobby in te lopen. Als je binnenkomt bij de hoofdingang, bij de receptie moet je rechtsaf gaan, richting de Victoriaanse lobby - is echt de moeite waard om even te gaan kijken!

Leuk dat jullie naar SA gaan!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Karinita schreef:
Ik zou graag naar de Stockyards, het Sixth Floor en de Southfork Range gaan. Zal ws wel teveel zijn voor één dag.

Karin
Ja. ik denk, dat je dan geen van die dingen echt goed ziet. Bekijk ook ons reisverslag uit 2005, we deden het stuk tussen Dallas/Ft. Worth en San Antonio en we hadden een leuke mix van stad en natuur.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

De eerste overnachtingen zijn geboekt :D Toevallig wel allemaal overnachtingen die je telefonisch ook nog eens moet bevestigen. Dat maak ik toch niet zo vaak mee.

In Terlingua hebben we een overnachting in de Terlingua Ranchgeboekt. In Big Bend NP twee overnachtingen in de Chisos Mountain Lodge.
We hebben besloten om 3 overnachtingen in San Antonio te doen en dan de derde dag aan het einde van de middag naar Gruene te rijden. Daar hebben we een overnachting geboekt in de Gruene Mansion Inn. Was wel prijzig, maar het lijkt me zo leuk om naar de Gruene Hallte gaan en om daarna weer terug te rijden naar San Antonio zag ik niet zitten.

Heeft er iemand nog tips voor hotels in San Antonio? Ik heb er al veel bekeken, maar de prijzen liggen allemaal behoorlijk hoog. Iemand misschien ervaring met de Days Inn Riverwalk? Dat zijn redelijke prijzen en het lijkt centraal te liggen.

Ik twijfel nog steeds of we de tent nu wel of niet mee zullen nemen. Tot nu toe kom ik maar op 4 overnachtingen op campings (in Santa Fe en Dallas). Dat wordt dan wel veel gesleep voor een paar overnachtingen.

Als iemand nog leuke hoteltips heeft voor Lordsburg en Austin dan houd ik me aanbevolen.

Bij Carlsbad willen we de Carlsbad Caverns en evt. Living Desert SP bezoeken. Is het dan handiger om in Carlsbad of in Whites City te overnachten? Na twee overnachtingen gaan we dan verder richting Guadalupe Mountains NP dus Whites City ligt dan wel al meer op de route.

Marco, ik las in een ander bericht dat je te spreken was over de Comfort Inn & Suites in Tucson (bij Sabino Canyon). Ligt dit hotel erg onhandig als je ook dingen aan de westkant van Tucson wilt bezoeken?

Karin
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Karinita schreef:Heeft er iemand nog tips voor hotels in San Antonio? Ik heb er al veel bekeken, maar de prijzen liggen allemaal behoorlijk hoog. Iemand misschien ervaring met de Days Inn Riverwalk? Dat zijn redelijke prijzen en het lijkt centraal te liggen.
Ik heb vorig jaar overnacht in Days Inn Riverwalk. Let wel op: er zijn 2 "vestigingen" :( Ik dacht dat het centraal (riverwalk) zou zijn, maar het was een kleine 10 minuutjes rijden met de auto naar downtown....lag wel langs de snelweg, maar toch...als je dénkt dat het downtown ligt....
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

phillybilly schreef:
Karinita schreef:Heeft er iemand nog tips voor hotels in San Antonio? Ik heb er al veel bekeken, maar de prijzen liggen allemaal behoorlijk hoog. Iemand misschien ervaring met de Days Inn Riverwalk? Dat zijn redelijke prijzen en het lijkt centraal te liggen.
Ik heb vorig jaar overnacht in Days Inn Riverwalk. Let wel op: er zijn 2 "vestigingen" :( Ik dacht dat het centraal (riverwalk) zou zijn, maar het was een kleine 10 minuutjes rijden met de auto naar downtown....lag wel langs de snelweg, maar toch...als je dénkt dat het downtown ligt....
Oh! Dat is wel goed om even op te letten dus. Er worden er inderdaad twee genoemd:
Days Inn San Antonio Alamo/Riverwalk & Days Inn Downtown Riverwalk.

Weet je nog in welke jij zat? Het vreemde is dat de vestiging Downtown Riverwalk verder van het centrum af lijkt te liggen.

Karin
phillybilly
Amerika-expert

Karinita schreef:Oh! Dat is wel goed om even op te letten dus. Er worden er inderdaad twee genoemd:
Days Inn San Antonio Alamo/Riverwalk & Days Inn Downtown Riverwalk.

Weet je nog in welke jij zat? Het vreemde is dat de vestiging Downtown Riverwalk verder van het centrum af lijkt te liggen.
Ik weet het niet meer zeker, maar dat kan ik thuis nakijken, maar volgens mij zaten wij Downtown Riverwalk......ik had die uitgekozen op naam, omdat dat mij in de oren klonk als "midden in san antonio" (DOWNTOWN) maar dat bleek dus niet zo te zijn.
Overigens was het wel goed te doen hoor met de auto en was het een schoon, betaalbaar hotel, maar als je verwacht dat het dichterbij ligt is het wel ff een "tegenvaller".
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
In Austin hebben wij in de Habitat Suites gezeten met volledige keuken. Ligt in het noorden van de stad en niet dicht bij Down Town maar dit hotel is wel een pronkjuweel en gratis drank tijdens het cocktailuur.
In Lordsburg gewoon in de Best Western of zo. Where else?
In San Antonio hadden wij Hawthorne Suites aan de riverwalk. 15-20 minuten lopen naar down town (langs de riverwalk). De kamers met riverview en balkons zijn helaas een stuk duurder.
Carlsbad of Whites City. Ons "home away from home" is hier Best Western Stevens Inn met het geweldige The Flume restaurant. Dit hotel ligt aan de zuidzijde van Carlsbad en het is een half uur rijden naar het visitor center van CCNP. Whites City is wat raar. 1 Verlopen hotel, 1 bouwval hotel en 1 hotel dat er prima uitzag (Kan zijn dat het maar 1hotel in zijn geheel is) Ze hebben wel hun BW status verloren. Dat geeft te denken. 2 Nachten zou ik zeker in Carlsbad doorbrengen en Living Desert ligt ten noorden van Carlsbad. Van Whites City is het 10 minuten rijden naar de Caverns dus het scheelt 20 minuten. De weg Whites City-Carlsbad is recht, flat en boring.
Yeehaw
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zomer kampeertip in texas

Oefenen kan in Nederland.

1. kachel zo hoog mogelijk
2 winterjas aan
3 kruik in bed
4 5 dekens over het bed
5 in bed lekker dicht tegen elkaar aanliggen. :doublethumb:

Slapen maar

In augustus 20 graden 's nachts in texas?
Denk het niet. Misschien om 6 uur 's ochtends eventjes
Als je naar bed gaat is het nog 35 graden namelijk.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

ned in MO schreef:Zomer kampeertip in texas

Oefenen kan in Nederland.

1. kachel zo hoog mogelijk
2 winterjas aan
3 kruik in bed
4 5 dekens over het bed
5 in bed lekker dicht tegen elkaar aanliggen. :doublethumb:

Slapen maar

In augustus 20 graden 's nachts in texas?
Denk het niet. Misschien om 6 uur 's ochtends eventjes
Als je naar bed gaat is het nog 35 graden namelijk.
En met Kerst kan het ook zo'n 35 graden zijn - de reden waarom mijn schoonmoeder in San Antonio de airco met Kerst extra koud en extra hard aanzette. Zo werd het lekker koel in huis zodat tenminste de open haard aan kon, voor de gezelligheid... :roll: :lol: Zo'n beetje het omgekeerde van het oefenen in Nederland :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
phillybilly
Amerika-expert

Dento schreef:En met Kerst kan het ook zo'n 35 graden zijn - de reden waarom mijn schoonmoeder in San Antonio de airco met Kerst extra koud en extra hard aanzette. Zo werd het lekker koel in huis zodat tenminste de open haard aan kon, voor de gezelligheid... :wink:
Dit hoorde ik bij mijn stagefamilie ook !!!!! Ik wist niet wat het hoorde, hahaha. Bij kerst hoort de open haard, dus als het te warm is, dan maar én de haard én de airco aan.......
Gekke mensen, die amerikanen ;)
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Ik haal dit topic maar even omhoog. Het is dan eindelijk zover. Vanavond vertrekken we naar Schiphol (van der Valk) en morgenochtend vliegen we naar Phoenix. Waar het 40 graden is trouwens, dat is behoorlijk ;)
Ik ben heel benieuwd naar New Mexico en Texas. Na de Apache trail reizen we een heel stuk door een gebied waar we nog nooit geweest zijn.
We zijn te volgen op http://kenmindeusa2008.web-log.nl

Karin
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Jerry en ik wensen jou en Marlous een fantastische vakantie toe! Natuurlijk gaan wij jullie op de voet volgen. Veel plezier!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb jullie blog net in mijn favorieten gezet. Dat wordt een mooie reis en wij willen heel graag dat gebied nog eens.

Geniet ervan!

Groetjes,
Monique
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Heel veel plezier gewenst! Maar dat gaat in het geweldige Texas vast wel lukken - goede reis!!!

Onze website | Mijn blog
phillybilly
Amerika-expert

Een goede reis en heel veel plezier gewenst :)
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Wat een heerlijk vooruitzicht! Een geweldige vakantie gewenst!

Groetjes Danielle
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Karin en Marlous,

Jullie weblog staat ook al bij mijn favorieten hoor!
En als jullie heel enthousiast over Texas schrijven nemen wij het misschien ook wel in reis 4 op, dus doe je best :D

Toen wij in 2006 in Phoenix aankwamen was het 47,7 graden, dus het is nu een beetje koud daar als ik het zo lees :wink:
Een fantastische reis gewenst.

Marjon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zeker, lekker temperatuurtje voor Phoenix. Ze hebben het niet voor niets Phoenix genoemd!! Fijne vakantie to ya'll and Yeeeeeeeehaaaaaw........
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer