Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste nummer Holland Focus maart/april 2009

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Holland Focus goes America!

Bericht door Rob »

Henk-Jan schreef: Dus wie kan ik noteren voor de subscriberslist? Je kan altijd een proefabonnement doen denk ik.
Naar mijn gevoel wil je (te) graag mensen opschrijven voor een (proef)abonnement zonder dat het blad zichzelf bewezen heeft, in (bijna) elke post probeer je een groep mensen of een vorige poster op te schrijven, deze handelswijze kan ook tegen je werken.
Laat het eerst eens op de mensen inwerken, als men belangstelling heeft melden ze zich echt wel.
Dit is mijn persoonlijke mening en heeft niets met mijn forumtitel te maken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Op het enthousiasme hier te zien vrees ik er een beetje voor... Maar in welke mate wij hier representatief zijn?

Weet je wat het soms ook is? Men heeft al zoveel abonnementen lopen! Ik kom ook nog vaak boeiende tijdschriften tegen, maar het ontbreekt me gewoon aan tijd om die allemaal te lezen. Vandaar dat ik dus momenteel ook nog maar 1 abonnement heb op een vaktijdschrift dat 6 keer per jaar verschijnt, en 1 online subscription voor een Amerikaanse uitgave van 4 keer per jaar. En voor het overige kijk ik elke week wat er 'op de markt' is, en waar het meest boeiende/nuttige in staat, en dat koop ik.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Henk-Jan
Amerika-ontdekker

Bericht door Henk-Jan »

Ja, er is veel op de bladenmarkt te vinden. Dat ben ik met je eens Kastelke. En iedereen is razend druk. Zelf heb ik dat eigenlijk ook wel. En dat is nog afgezien van de stapels reclamefolders die ik elke week binnen krijg :D

In ieder geval weinig lezers hier, maar hoe zit het met schrijvers. Men heeft het erover dat het blad zich moet bewijzen en dat is niet meer dan fair. We (hoofdredactie en overige redactieleden) denken er over na een proefnummer uit te brengen. Hangt nog welliswaar af van wat financiele zaken en hoe we dit aanpakken, maar ik vroeg me af of jullie een aantal plekken/winkels kennen waar veel Nederlanders komen en we dit proefnummer eventueel mogen neerleggen ter verspreidingspunt. Zo ja, zouden jullie mij dan contactgegevens er van willen mailen? hdemeer@hollandfocus.com

Voor het proefnummer hebben we redelijk wat nieuws uit Nederland. Nieuws uit Amerika (de Nederlandse gemeenschappen) hebben we nauwelijks en dat willen we ook brengen. Iets dat lastig is te bewerkstelligen op afstand. Ik ga welliswaar op vakantie een rondreis maken door Californie in september en probeer dan eea te regelen en te schrijven, maar dat zal ook dan nog lastig zijn. Nieuws over de gemeenschappen zal echt daar uit moeten komen. Zijn er onder jullie misschien een paar mensen die voor het proefnummer (en eventueel daarna 1x in de 2 maanden als Holland Focus doorgaat) een verhaal met foto's willen schrijven? In de onderwerpen ben je, in overleg, heel vrij. Van een enkeling heb ik al een reactie hierop gekregen en ik zal jullie binnenkort nog even mailen.

Misschien dat ik een enkeling van jullie in september nog tegenkom.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dingen die mij als eerste generatie emigrant (12 Jaar ) bezig houden zijn de politiek, waar ik weinig meer van snap,
het tolerantie gedrag van de overheid, verkeersproblematiek, relaties van ned bedrijfsleven met amerika.
Ik heb geen tijd om dit allemaal uit te pluizen maar zou best op de hoogte gehouden willen worden over wat er daar gebeurt(met achtergronden)
Hoe gaat ned om met global warming? We rijden allemaal lekker zuinig daar maar komen omvan het fijnstof door de vele diesels?
Hoe kijkt ned tegen amerika aan? Hoe geinformeerd is die nederlander over amerika? etc etc
Henk-Jan
Amerika-ontdekker

Bericht door Henk-Jan »

Dat soort onderwerpen schrijven we ook over. Al is het dankzij de tweemaandelijkse uitgave lastig om heel erg actueel te blijven. Dat willen we ook niet, want het harde feitelijke nieuws (nieuwsberichten) kun je makkelijk zelf via internet en tv krijgen. Waar we verhalen een actueel tintje meegeven doen we dat, maar net even van een andere manier.

Zo schrijft iemand voor het volgende nummer bijvoorbeeld over de Marokaanse gemeenschap in Nederland. Iedereen kent het gedoe met Wilders en fitna. Dat leeft (leefde nu min of meer, het komt zo nu en dan weer boven) en daarom laten we iemand uit die gemeenschap een verhaal schrijven over hoe zij dat ervaart en er tegen aankijkt en wat zij verneemt uit haar gemeenschap.

Wat me zelf nu een heel actueel en goed verhaal lijkt ivm Amerika is het onderwerp over de huizenmarkt. Een vergelijking tussen de Nederlandse aanpak en die van Amerika. Zelf werk ik overdag bij de NVM, de Nederlandse Vereniging van Makelaars en ken ik de woningmarktcijfers goed. Het is hier momenteel een levendige discussie na de laatste uitkomsten.

Genoeg interessante onderwerpen dus om over te schrijven en wat dat betreft is deze input alleen maar goed. Daar kunnen we veel mee. De inhoud wordt ongetwijfeld geen probleem.
Henk-Jan
Amerika-ontdekker

Re: Eerste nummer Holland Focus maart/april 2009

Bericht door Henk-Jan »

Noot van Dennis: Bericht is geplaatst met toestemming

Het magazine Holland Focus publiceert over de achtergronden van wat zich in Nederland afspeelt en brengt nieuws uit de verschillende Nederlandse gemeenschappen.

Het eerste nummer van Holland Focus Verenigde Staten - Canada wordt in een voorlopige oplage van 750 stuks gedrukt en in maart/april gratis naar alle Nederlandse ambassades, consulaten, verenigingen en bedrijven in de Verenigde Staten en Canada gestuurd. Tevens zal deze direct online op hollandfocus.com te lezen zijn.

Lees nu zelf een Holland Focus online (editie Australie - Nieuw Zeeland) en oordeel zelf! http://www.hollandfocus.com/v2/index.ph ... iew-online

Wilt u Holland Focus ontvangen en lezen wat Nederlanders in andere gemeenschappen in Noord-Amerika doen? Meldt u dan nu snel aan voor een abonnement! Stuur een e-mail naar editor@hollandfocus.com met uw contact & adresgegevens. U ontvangt binnen twee weken een reactie met nadere informatie.

-------------------------------------------------
Bedrijven die via Holland Focus hun producten over heel Noord-Amerika willen promoten kunnen e-mailen naar hdemeer@hollandfocus.com.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer