Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Afwachten? Of is er tóch iets???

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
MARK_TEXAS
Amerika-ontdekker

Afwachten? Of is er tóch iets???

Bericht door MARK_TEXAS »

Hallo allemaal!

Ten eerste; Wat is dit toch een machtig mooie site!
Veel info, en veel mensen die verstand hebben van zaken,.. Chapeau! :wink:

Ten tweede; ik heb zojuist eens door de gehele site en "search" afdeling gesurft, echter zonder daarbij een soortgelijke topic te vinden die op mijn vraag aansluit.

Ten derde; ik zal me ff voorstellen! (is wel zo netjes niet?)

Name; Mark
Nickname; MARK_TEXAS
Age; 32yrs
Live’s; In the south of Holland
Occupation; Heavy lifting industry.

Doel van registreren op deze site?; Uit proberen te vinden wat "wij" (mijn USA-verloofde en ik) de afgelopen twee jaar misschien over het hoofd heb gezien.

U leest het goed, ik ben nu ongeveer zo'n twee jaar bezig met het emigreren naar the USA!
Naar Texas om precies te zijn.
EXPAT FAIR 2005 <<<Ook daar een kijkje wezen nemen, echter zonder mega resultaten!

Waarom?; Omdat ik zo'n 3.5jaar geleden daar mijn verloofde heb leren kennen die daar woont, en zij niet naar Nederland kan emigreren i.v.m het bezoek recht van haar X, aan zijn zoontje!

Wat al gedaan?; inschrijven op Green-Cards, de Green-Card-loterij, Work visa's, met tot op heden nog geen resultaat!

Werkgevers?; Heb wel een aantal werkgevers gevonden, echter zijn deze niet bekend met het aannemen van personeel van buitenaf, wat dus de nodige vertragingen oplevert met het uitzoeken v.w.b. "the hows and whats" met betrekking tot de werkgevers!

Maar als je verloofd bent dan kun je toch "gewoon" trouwen?; Trouwen kunnen we inderdaad, echter ben ik er dan tóch nog niet helemaal.
Of dat ik getrouwd ben of niet met een Amerikaanse ik zal nog steeds een werkvisa moeten hebben! (elk jaar weer)
Én voordat "we" gaan trouwen dien ik eerst een lokale werkgever te vinden!
Want zonder lokale werkgever krijg je ook geen Social Security Number, wat weer inhoud, dat je géén verzekeringen kan afsluiten, of een bankrekening kan openen, enz, enz.

Zoals eerder gezegd zijn er wel een aantal werkgevers die serieuze interesse hebben, sterker nog, een maand geleden ben ik nog terplaatse geweest voor "interviews".
Echter zijn deze werkgevers zoals eerder gezegd niet bekend met de "H-1B" visa's, en of periodieke visa's endus kan ik momenteel niets anders dan afwachten..............

Wat me terug brengt naar deze site.
Kan ik buiten nóg meer sollicitaties schrijven, echt alleen maar "afwachten", of kan ik misschien tóch nog iets doen, om de zaken een beetje te versnellen/dit jaar nog te emigreren?

Kortom; zien "wij" iets over het hoofd of niet?

Zo ja?!?,..wat dan?
En waar moet ik wezen?

b.v.d voor alle reacties.

m.v.g Mark
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Mark,

Heb je de website van Eileen en Klaas al eens bezocht? Zij hebben heel wat informatie daarop staan over het hoe en wat van een Nederlands-Amerikaans huwelijk.

Ook ben ik lid van de email groep "DutchAmericanCouples" bij Yahoo, waar een heel stel mensen in soortgelijke situaties als die van jou lid zijn. Als je daarin geinteresseerd bent: dutchamericancouples-subscribe@yahoo.com

Hoogstwaarschijnlijk kunnen de andere Neder-Amerikanen hier, die later dan ik met een Amerikaan(se) getrouwd zijn je nog verder helpen.

Succes!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hoi Mark,

Je hebt inderdaad het een en ander "niet" gezien.

Jij kunt een zogenaamd DCF opstarten en dan legaal naar de VS gaan om daar te trouwen met je verloofde. Met dit DCF ga je meteen door voor de Green card.

De werkvergunning kun je in deze zelfde procedure ook aanvragen, tesamen met een reis"vergunning" (advanced parole). Een werkvergunning krijg je vrij snel, al na zo'n 2-3 maanden verwacht ik en die kun je elk jaar verlengen totdat je het velbegeerde green card binnen hebt.

Ik zou zeggen, kijk eens goed naar die DCF procedure, jouw weg naar de VS is korter dan je denkt,

succes,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
MARK_TEXAS
Amerika-ontdekker

THX Petra/Vs & Richard voor de replies!

@Richard,

misschien komt 't doordat 't hier in NL al erruug laat/vroeg in de morgen is (02:18AM :shock: ) dat ik het misschien niet meer zo helder ziet?!? :roll: :?

maar wat betekend "DCF"?!? :oops:

b.v.d

m.v.g. Mark
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

DCF= Direct Consular Filing. Als je daarop Googled vind je heel wat.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
MARK_TEXAS
Amerika-ontdekker

Petra/VS schreef:Hoi Mark,

Heb je de website van Eileen en Klaas al eens bezocht? Zij hebben heel wat informatie daarop staan over het hoe en wat van een Nederlands-Amerikaans huwelijk.

Ook ben ik lid van de email groep "DutchAmericanCouples" bij Yahoo, waar een heel stel mensen in soortgelijke situaties als die van jou lid zijn. Als je daarin geinteresseerd bent: dutchamericancouples-subscribe@yahoo.com

Hoogstwaarschijnlijk kunnen de andere Neder-Amerikanen hier, die later dan ik met een Amerikaan(se) getrouwd zijn je nog verder helpen.

Succes!
Thx @Petra/VS,
op dit moment is het een "beetje" laat/vroeg om die links te checken, wanneer ik laters terug kom van werk, zal ik zeker uw links ff checken!

nogmaals heel hartelijk dank!
Afbeelding
MARK_TEXAS
Amerika-ontdekker

Petra/VS schreef:DCF= Direct Consular Filing. Als je daarop Googled vind je heel wat.
Thx Again Petra/VS!!!
Afbeelding
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Re: Afwachten? Of is er tóch iets???

Bericht door olavski »

MARK_TEXAS schreef: Maar als je verloofd bent dan kun je toch "gewoon" trouwen?; Trouwen kunnen we inderdaad, echter ben ik er dan tóch nog niet helemaal.
Of dat ik getrouwd ben of niet met een Amerikaanse ik zal nog steeds een werkvisa moeten hebben! (elk jaar weer)
Want zonder lokale werkgever krijg je ook geen Social Security Number, wat weer inhoud, dat je géén verzekeringen kan afsluiten, of een bankrekening kan openen, enz, enz.

m.v.g Mark
Mark, op basis van een K1 visum kan je wel degelijk een SSN krijgen, ik had die van mij binnen 2 weken. :)

Ook het voordeel van trouwen is dat je kwa ziektekosten/verzekeringen etc. bij jouw vrouw 'op' de verzekering kunt, mits ze een baan heeft natuurlijk.

Good luck.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Whoa, back up the truck!

Om 'DCF' te doen moet je al getrouwd zijn. Je kan dus niet 'DCF' doen en dan in de VS trouwen, zoals rperre zegt. Ook zijn andere informatie klopt helaas niet, in relatie tot 'DCF'.
Overigens dien je bij het consulaat niet te vragen naar de mogelijkheid van 'DCF', want dit is slechts 'layman's terms'. Het consulaat spreekt van een I-130 petition for immediate relative. Een echtgeno(o)t(e) is een immediate relative.

Je kunt trouwen waar je maar wilt, vervolgens dient je vrouw voor minstens één dag naar Nederland te komen, namelijk om de I-130 op het consulaat in Amsterdam in te dienen.
Daarna kan zij weer terug naar de VS en rond jij hier de visa procedure af. Momenteel is dit binnen twee maanden gedaan (in geval je geen strafblad/communicable ziektes en dergelijke hebt).

Aangezien je minder dan 2 jaar bent getrouwd krijg je een CR-1 visa. Deze wordt bij je aankomst in de VS 'endorsed', wat inhoudt dat je dan meteen een permanent resident bent (sommige mensen noemen dit nog steeds een 'green card holder', hoewel er weinig mensen meer zijn die de nòg oudere term 'registered alien' gebruiken).

Je hebt dan geen werkvergunningen, advance paroles etc. meer nodig, want je bent permanent resident. Wel een conditional PR, het enige dat dit inhoudt is dat je na 2 jaar minus 90 dagen een I-751 moet indienen bij de USCIS voor removal of conditions.
Dit omdat je korter dan 2 jaar bent getrouwd. Het is voor de USCIS een extra controle om te zien of het huwelijk is aangegaan om geldige (dus niet slechts immigratie) redenen.
Drie jaar minus 90 dagen nadat je PR status hebt gekregen kan je naturalisatie tot US citizen aanvragen.

Met 'DCF' krijg je dus een immigrant visa en kom je als permanent resident de US binnen, en de stempel op je machine readable immigrant visa (MRIV) in je passpoort is je temporary evidence of permanent resident status totdat je de eigenlijke plastic card (beige tegenwoordig) in je bezit hebt - voor de meesten is dit binnen twee weken.

Zie http://uscis.gov/graphics/howdoi/PermRes.htm als je wilt weten wat permanent residency precies inhoudt.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Mark,

Al eerder vanochtend las ik jouw vraag en wou er nu even voor gaan zitten om wat antwoorden te geven, maar .... MrsMiaWallace heeft het gras al op vakkundige wijze voor mijn voeten weggemaaid. :wink:

Bij deze bevestig ik graag haar verhaal en dan vooral de correcties die ze maakte op enkele eerdere reacties. Je bent ook al verwezen naar de website van Klaas en Eileen, inderdaad hèt forum om in contact te komen met diverse andere NL'ers die DCF hebben gedaan of nog gaan doen (ik zelf behoor tot die laatste groep en ben inmiddels ook goed ingevoerd in het onderwerp). Ook kun je daar wat informatie vinden van mensen die snel hun trouwerij moesten regelen zodat ze de DCF konden starten. Meestal trouwt men in NL en aangezien de Amerikaanse partner dan toch in NL is, is dat een goede gelegenheid om de visumaanvraag in te dienen bij het consulaat in Amsterdam.

Voor de goede orde: je zult hier en daar ook de optie tegenkomen om als verloofde naar de US te gaan, daar te trouwen en ter plaatse de procedure voor de green card te starten. Die methode is in de meeste gevallen af te raden, met name vanwege de lange duur. Veel mensen zijn zo maar een jaar of langer kwijt wanneer ze die weg volgen, terwijl DCF binnen twee, hooguit drie maanden tot resultaat leidt.

Bottom line: vanuit juridisch oogpunt is er voor jou niets wat vestiging en werken in de US in de weg staat. Natuurlijk gelden er zoals "Mia" al zei eisen m.b.t. gezondheid en strafblad en verder zal jouw verloofde aan bepaalde inkomenseisen moeten voldoen (zie o.a. het reeds genoemde forum voor info daarover), of anders heb je een extra sponsor nodig (bijv. haar ouders).

Veel succes,
Marcel
MrsMiaWallace
Amerikafan

Re: Afwachten? Of is er tóch iets???

MARK_TEXAS schreef:Of dat ik getrouwd ben of niet met een Amerikaanse ik zal nog steeds een werkvisa moeten hebben! (elk jaar weer)
Mark,

Overigens ben ik benieuwd naar waar je deze informatie hebt gevonden/gehoord/gekregen. Het is zulke absolute kolder en ik baal plaatsvervangend als een stekker voor jou dat je al twee jaar door dergelijke onzin bent vertraagd. :evil:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

miawalace bedankt voor het terechte "rechtzetten" van mijn verhaal. In de volksmond noemen we het een DCF maar inderdaad is het eigenlijk een "normale" gangbare I-130 procedure. Maar hij hoeft daarvoor niet "eerst" te trouwen, dit kan volgens mij na aankomst in de VS????????? Ik heb een beetje ervaring maar niet veel, ik denk dat Mark dan ook het beste op de USADUTCH website kan kijken voor de juiste procedures en cijfers!!!!!!!!!!

Ik wilde alleen aangeven aan Mark dat zijn weg naar de VS niet erg lang hoeft te zijn, want volgens mij kan dit allemaal binnen zo'n 6 maanden afgerond worden (correct me if I'm wrong)

Mark ik wilde je ook niet te veel hoop geven, maar ik hoop dat het allemaal snel voor elkaar komt met jouw en je toekomstige.

Overigens is er volgens mij genoeg werk in de "heavy industrie" hiero.

Good Luck,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
MrsMiaWallace
Amerikafan

rperre schreef:(correct me if I'm wrong)
Nou, vooruit dan maar. :)

Richard,

Je haalt diverse marriage based visa mogelijkheden door elkaar.

Een I-130 kan je alleen indienen voor een immediate relative, een fiancée is geen immediate relative. Er is wel een fiancé(e) visa (K1) maar deze weg is lang en onnodig als je zoals in Nederland via het consulaat een immigrant visa aan kunt vragen. Niet ieder land heeft deze mogelijkheid en Nederlanders mogen in feite hun handjes dichtknijpen dat zij deze 'snelweg' wel tot hun beschikking hebben (hoewel het voor het consulaat èigenlijk een service is voor de US citizen, en het consulaat ook op elk moment kan zeggen: 'niet meer'. Tot nu toe zijn daar echter geen aanwijzigen voor dat dit zou staan te gebeuren).

Kortom: eerst trouwen, dan via het consulaat een I-130 indienen, het visa proces afronden en naar de VS vliegen met een MRIV, en bij binnenkomst met een stempel gepromoveerd worden tot permanent resident. Momenteel, zoals gezegd, 'lukt' dit binnen twee maanden start-to-finish.

Voor de volledigheid dan maar:

Wil je de K1 doen -kortom na aankomst in de VS trouwen-, dan dient de USC bij het voor hem bestemde USCIS service center een I-129f in, die momenteel zo'n 4-6 maanden onderweg is (als je geluk hebt(!)), waarna de NL'er dezelfde visum procedure volgt via het consulaat als bij 'DCF', reken op ongeveer anderhalve maand.
Het resultaat daarvan is echter dat er een K1 non-immigrant visa wordt verstrekt. Na binnenkomst in de VS ben je dan nog steeds 'visumhouder'. Binnen 90 dagen moet je trouwen, en na je trouwen moet je 'adjustment of status' (AOS) aanvragen.
Gelijktijdig daarmee dien je aanvragen in voor een werkvergunning (EAD) en terugkeervergunning bij uitreizen (AP, advance parole). De EAD moet binnen 90 dagen zijn goedgekeurd, anders kan je -in persoon- een interim EAD aanvragen.
De AP kan letterlijk maanden duren, zonder mogelijkheid tot verspoediging. Vertrek je zonder AP uit de VS dan word je bij terugkeer niet meer binnengelaten. Houd rekening met herhaalde aanvragen, aangezien zowel EAD als AP slechts tijdelijk geldig zijn.

De huidige tijdslijn voor goedkeuring van de AOS ligt rond de twee jaar. Je ondergaat dan een medische keuring en (nogmaals) een interview, waarbij je bewijzen moet aandragen van de geldigheid van je huwelijk. Wordt je AOS goedgekeurd, dan pas krijg je een stempel in je paspoort als 'temporary evidence of permanent resident status' en mag je je plastic I-551 card binnen afzienbare tijd verwachten.
Tijdlijn start-to-finish: heel slecht in te schatten aangezien de wachttijden per service center heel erg verschillen, maar in het gunstigste geval ben je al snel twee JAAR kwijt (i.p.v. twee maanden bij 'DCF').

Wat werk betreft: een permanent resident mag meteen na ontvangst van zijn SSN (huidige berichten allemaal binnen twee weken) aan het werk, zonder verdere vergunningen en dergelijke nodig te hebben. Sterker nog, de werkgever mag je niet anders behandelen als een USC.
Bij een K1 mag je voorlopig niet werken: alleen JFK geeft nog 'temporary EAD stamps' af - en dan ook nog niet in alle gevallen. Het lijkt een kwestie van geluk. Deze EAD stamp is 90 dagen geldig, waarna je de 'echte' EAD moet aanvragen.
Krijg je zoals momenteel de meeste K1'ers geen EAD stamp, dan mag je dus niet werken totdat je je EAD hebt, en dit duurt na indienen zoals gezegd minstens 90 dagen. Trouwen jullie meteen de dag na je aankomst in de VS dan is deze periode logischerwijs korter als iemand die pas na, zeg, 60 dagen trouwt.

Overigens is er ook een K3 visa, en héél erg in een notendop komt deze procedure overeen met die voor de K1, alleen bij een K3 ben je al getrouwd. Je dient dan de I-130 niet in bij het consulaat maar bij de USCIS in de VS, en dient een I-129 in om de goedkeuring van de I-130 in de VS te mogen afwachten (duurt ook minstens een jaar, en dit is echt de langst mogelijke weg die je vanuit NL maar kunt nemen, momenteel).
Hudba
Amerika-newbie

I-130 procedure is the way to go!

Bericht door Hudba »

Ik kan het verhaal van MrsMiaWallace volledig bevestigen vanuit een belgisch oogpunt. Ik ben belg, getrouwd met een amerikaanse en woon sinds 2000 in North carolina. We zijn in Belgie getrouwd in juli 2000 en eind augustus was ik al legaal in de VS met m'n green card doordat m'n echtgenote de I-130 procedure had opgestart bij de amerikaanse ambassade in Brussel. Een maand later had ik m'n social security card en mocht ik meteen werken.
de I-130 procedure is de snelste, goedkoopste en makkelijkste manier om met je geliefde in de VS te gaan wonen..laat je niets anders wijsmaken! Een zogenaamd fiancee-visum duurt veel langer en is ook duurder. :D
MARK_TEXAS
Amerika-ontdekker

MrsMiaWallace schreef:
rperre schreef:(correct me if I'm wrong)
Nou, vooruit dan maar. :)

Richard,

Je haalt diverse marriage based visa mogelijkheden door elkaar.

Een I-130 kan je alleen indienen voor een immediate relative, een fiancée is geen immediate relative. Er is wel een fiancé(e) visa (K1) maar deze weg is lang en onnodig als je zoals in Nederland via het consulaat een immigrant visa aan kunt vragen. Niet ieder land heeft deze mogelijkheid en Nederlanders mogen in feite hun handjes dichtknijpen dat zij deze 'snelweg' wel tot hun beschikking hebben (hoewel het voor het consulaat èigenlijk een service is voor de US citizen, en het consulaat ook op elk moment kan zeggen: 'niet meer'. Tot nu toe zijn daar echter geen aanwijzigen voor dat dit zou staan te gebeuren).

Kortom: eerst trouwen, dan via het consulaat een I-130 indienen, het visa proces afronden en naar de VS vliegen met een MRIV, en bij binnenkomst met een stempel gepromoveerd worden tot permanent resident. Momenteel, zoals gezegd, 'lukt' dit binnen twee maanden start-to-finish.

Voor de volledigheid dan maar:

Wil je de K1 doen -kortom na aankomst in de VS trouwen-, dan dient de USC bij het voor hem bestemde USCIS service center een I-129f in, die momenteel zo'n 4-6 maanden onderweg is (als je geluk hebt(!)), waarna de NL'er dezelfde visum procedure volgt via het consulaat als bij 'DCF', reken op ongeveer anderhalve maand.
Het resultaat daarvan is echter dat er een K1 non-immigrant visa wordt verstrekt. Na binnenkomst in de VS ben je dan nog steeds 'visumhouder'. Binnen 90 dagen moet je trouwen, en na je trouwen moet je 'adjustment of status' (AOS) aanvragen.
Gelijktijdig daarmee dien je aanvragen in voor een werkvergunning (EAD) en terugkeervergunning bij uitreizen (AP, advance parole). De EAD moet binnen 90 dagen zijn goedgekeurd, anders kan je -in persoon- een interim EAD aanvragen.
De AP kan letterlijk maanden duren, zonder mogelijkheid tot verspoediging. Vertrek je zonder AP uit de VS dan word je bij terugkeer niet meer binnengelaten. Houd rekening met herhaalde aanvragen, aangezien zowel EAD als AP slechts tijdelijk geldig zijn.

De huidige tijdslijn voor goedkeuring van de AOS ligt rond de twee jaar. Je ondergaat dan een medische keuring en (nogmaals) een interview, waarbij je bewijzen moet aandragen van de geldigheid van je huwelijk. Wordt je AOS goedgekeurd, dan pas krijg je een stempel in je paspoort als 'temporary evidence of permanent resident status' en mag je je plastic I-551 card binnen afzienbare tijd verwachten.
Tijdlijn start-to-finish: heel slecht in te schatten aangezien de wachttijden per service center heel erg verschillen, maar in het gunstigste geval ben je al snel twee JAAR kwijt (i.p.v. twee maanden bij 'DCF').

Wat werk betreft: een permanent resident mag meteen na ontvangst van zijn SSN (huidige berichten allemaal binnen twee weken) aan het werk, zonder verdere vergunningen en dergelijke nodig te hebben. Sterker nog, de werkgever mag je niet anders behandelen als een USC.
Bij een K1 mag je voorlopig niet werken: alleen JFK geeft nog 'temporary EAD stamps' af - en dan ook nog niet in alle gevallen. Het lijkt een kwestie van geluk. Deze EAD stamp is 90 dagen geldig, waarna je de 'echte' EAD moet aanvragen.
Krijg je zoals momenteel de meeste K1'ers geen EAD stamp, dan mag je dus niet werken totdat je je EAD hebt, en dit duurt na indienen zoals gezegd minstens 90 dagen. Trouwen jullie meteen de dag na je aankomst in de VS dan is deze periode logischerwijs korter als iemand die pas na, zeg, 60 dagen trouwt.

Overigens is er ook een K3 visa, en héél erg in een notendop komt deze procedure overeen met die voor de K1, alleen bij een K3 ben je al getrouwd. Je dient dan de I-130 niet in bij het consulaat maar bij de USCIS in de VS, en dient een I-129 in om de goedkeuring van de I-130 in de VS te mogen afwachten (duurt ook minstens een jaar, en dit is echt de langst mogelijke weg die je vanuit NL maar kunt nemen, momenteel).
Ten eerste allemaal heel hartelijk bedankt voor deze "truck load" aan info!

Mijn verloofde en ik hebben dus wel degelijk het één en het ander over het hoofd gezien!

@ MrsMiaWallace;
U zegt; "eerst trouwen, dan via het consulaat een I-130 indienen"
Bedoelt U daarmee trouwen in NL? en de I-130 indienen, aan het consulaat in Amsterdam?
Daarna zou het allemaal wel eens rond kunnen zijn binnen grofweg twee maanden?

En ohja, ik durf het bijna niet te vragen, maar wat betekenen al die dik rood gearceerde afkortingen eigenlijk? :oops: :oops: :oops:

@ olavski;
Dat klopt inderdaad ja, dat als je eenmaal getrouwd bent dat je dan "op" de verzekering van je vrouw erbij kunt!

Echter als we dan in NL trouwen inplaats van in the USA,..geld dat dan ook?
Ik bedoel, maak het voor de USA niet uit waar je getrouwd bent, zolang je, je trouwpapieren/documenten maar kunt overleggen, of kunnen ze daar moeilijk over doen?

En is het mogelijk wanneer ik dan een volledige US Citizen ben om dan vooralsnog/daarnaast mijn Nederlandse nationaliteit te behouden?
(Dit i.v.m een aantal zaken die niet omgezet kunnen worden)

Of moet je als je de volledige USC naturalisation hebt doorlopen, een volledige Amerikaan worden? (mijn Nederlandse nationaliteit verliezen?)

Keep up the GOOD work guy’s, dit is echt een BRILLIANTE website!!!

Wederom Bij Voorbaat Dank!

m.v.g. Mark.
Afbeelding
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Hoi,

Kijk eens op http://www.visaversa.com. Voor 100 euro geven ze een consult en kunnen alles uitleggen. Ik ben er al geweest en de voorwaarden die jij noemt zijn genoefg voor hun om het met succes te proberen.
Ze kunnen al het papierwerk regelen en ook de vragen van je toekomstige werkgever beantwoorden. Het ligt er helemaal aan hoeveel geld je te besteden hebt, , maar als je hun alles laat doen dan zal het rond de 2000 euro kosten. Maar dit verschilt per situatie. Dus ik zou zeggen.. probeer het eens.
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

In geval van een spousal visa volgens de DCF-procedure zie ik geen enkele reden om geld uit te geven aan de hulp van een of ander bureau. Pure verspilling naar mijn mening. Het traject is heel straight forward en leent zich uitstekend voor de "doe-het-zelver". De tientallen beschreven ervaringen van andere NL/US-stellen op http://www.usadutch.nl getuigen daarvan. Je moet je alleen zelf even door de papierwinkel heen werken. Ik kan me dus niet aansluiten bij het advies van Muffles.

Dan nog wat antwoorden op vragen van Mark (de afkortingen zijn als je ze niet kent met Google in no time te vinden):
USCIS = United States Citizenship and Immigration Services
EAD = Employment Authorization Document
JFK = John F. Kennedy Airport (in New York)

Trouwlocatie (US/NL) maakt bij mijn weten in principe niets uit. Echter, omdat de Amerikaanse partner jouw visum (voor DCF) moet aanvragen bij het US consulaat in Amsterdam, kan het handig zijn om hier in NL te trouwen. Dan is ze er toch. Veel andere stellen doen dat ook. En inderdaad, is de doorlooptijd pakweg een maand of twee, vooropgesteld dat je zelf voortvarend te werk gaat met de papierwinkel. De ervaringen van andere koppels waarnaar ik hierboven al verwees geven allemaal de doorlooptijden aan. De snelste deed het geloof ik net binnen 40 dagen; de meesten zitten denk ik op een dag of 50 à 60.

Verder maakt het voor de US geen bal uit waar je trouwt, zolang je maar een officieel papiertje hebt. In de praktijk betekent dat een Internationaal Uittreksel van de huwelijksakte; elke gemeente kan dat leveren. Het is één van de stukken die je bij de visumaanvraag moet indienen.

Wat de nationaliteit betreft. Zoek dit Emigratieforum even door en je komt daar al een eerdere uitgebreide thread over tegen. In het kort: met de huidige wetgeving kun je wanneer je over een aantal jaren het US citizenship zou verkrijgen, gewoon je Nederlandse nationaliteit ernaast behouden. Dual citizenship zoals dat heet.

Ik zou je dringend adviseren om zowel door dit forum heen te spitten als door het Visa-forum van UsaDutch.com. De vragen die jij stelt zijn al vele malen eerder gesteld en beantwoord. Datzelfde zal ongetwijfeld gelden voor de meeste van de vragen die zich gaande het traject noch bij jou zullen opdringen. Velen zijn je voorgegaan en hebben gelukkig hun ervaringen en kennis gedeeld.

Marcel
Life is good in the Tarheel State.
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Eh het hoeft geen geld te kosten. Die optie geven ze je. Je kan alles door hun laten doen, maar ze kunnen ook bijna niets doen en dat scheelt in de prijs. In ieder geval konden ze mij goede tips geven en beter of meer realistische dan diegene die ik vond op het net omdat ze voor mijn situatie waren en niet een algemene. Ik zou er wel voor betalen dus, maar dat verschilt per persoon natuurlijk. Helaas heb ik geen amerikaanse vriendin meer, dus ik kan niet meer naar amerika :(:(
Bekijk mijn persoonlijke
website op
MARK_TEXAS
Amerika-ontdekker

muffles schreef:Helaas heb ik geen amerikaanse vriendin meer, dus ik kan niet meer naar amerika :(:(
Dat is inderdaad niet zo mooi "muffles", heel veel sterkte toegewenst!

En nogmaals allemaal heel hartelijk bedankt voor alle info & tips!!!
Ik hou jullie op de hoooooooooogtuuuuuuh!!! :D

m.v.g.
~Mark.
Afbeelding
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Veel succes. Je hebt in ieder geval nu genoeg info om wat verder te komen hoop ik.
Bekijk mijn persoonlijke
website op
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer