Ten eerste; Wat is dit toch een machtig mooie site!
Veel info, en veel mensen die verstand hebben van zaken,.. Chapeau!
Ten tweede; ik heb zojuist eens door de gehele site en "search" afdeling gesurft, echter zonder daarbij een soortgelijke topic te vinden die op mijn vraag aansluit.
Ten derde; ik zal me ff voorstellen! (is wel zo netjes niet?)
Name; Mark
Nickname; MARK_TEXAS
Age; 32yrs
Live’s; In the south of Holland
Occupation; Heavy lifting industry.
Doel van registreren op deze site?; Uit proberen te vinden wat "wij" (mijn USA-verloofde en ik) de afgelopen twee jaar misschien over het hoofd heb gezien.
U leest het goed, ik ben nu ongeveer zo'n twee jaar bezig met het emigreren naar the USA!
Naar Texas om precies te zijn.
EXPAT FAIR 2005 <<<Ook daar een kijkje wezen nemen, echter zonder mega resultaten!
Waarom?; Omdat ik zo'n 3.5jaar geleden daar mijn verloofde heb leren kennen die daar woont, en zij niet naar Nederland kan emigreren i.v.m het bezoek recht van haar X, aan zijn zoontje!
Wat al gedaan?; inschrijven op Green-Cards, de Green-Card-loterij, Work visa's, met tot op heden nog geen resultaat!
Werkgevers?; Heb wel een aantal werkgevers gevonden, echter zijn deze niet bekend met het aannemen van personeel van buitenaf, wat dus de nodige vertragingen oplevert met het uitzoeken v.w.b. "the hows and whats" met betrekking tot de werkgevers!
Maar als je verloofd bent dan kun je toch "gewoon" trouwen?; Trouwen kunnen we inderdaad, echter ben ik er dan tóch nog niet helemaal.
Of dat ik getrouwd ben of niet met een Amerikaanse ik zal nog steeds een werkvisa moeten hebben! (elk jaar weer)
Én voordat "we" gaan trouwen dien ik eerst een lokale werkgever te vinden!
Want zonder lokale werkgever krijg je ook geen Social Security Number, wat weer inhoud, dat je géén verzekeringen kan afsluiten, of een bankrekening kan openen, enz, enz.
Zoals eerder gezegd zijn er wel een aantal werkgevers die serieuze interesse hebben, sterker nog, een maand geleden ben ik nog terplaatse geweest voor "interviews".
Echter zijn deze werkgevers zoals eerder gezegd niet bekend met de "H-1B" visa's, en of periodieke visa's endus kan ik momenteel niets anders dan afwachten..............
Wat me terug brengt naar deze site.
Kan ik buiten nóg meer sollicitaties schrijven, echt alleen maar "afwachten", of kan ik misschien tóch nog iets doen, om de zaken een beetje te versnellen/dit jaar nog te emigreren?
Kortom; zien "wij" iets over het hoofd of niet?
Zo ja?!?,..wat dan?
En waar moet ik wezen?
b.v.d voor alle reacties.
m.v.g Mark