Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Zuidwest USA juli 2008

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Rondreis Zuidwest USA juli 2008

Bericht door GuidoWater »

Hallo,

Wij hebben afgelopen maand onze route door zuidwest usa geboekt en nu kwam ik dit forum tegen. Ik vroeg me af of jullie nog tips hadden voor wat we willen gaan doen. Of wat we echt moeten doen.

Op sommige punten gaan we misschien te snel er voorbij maar dit is een keuze die we hebben gemaakt. We willen toch een beetje proberen in weinig tijd zoveel mogelijk te zien. En wie weet als we terugkomen ooit dat we precies weten waar we dan heen willen.

We gaan op 14juli en komen terug op 5 augustus. We hebben 21 dagen een intremediate huur auto van dollar gehuurd. Onze route ziet er zo uit :

Ik zet er gelijk even bij wat we to nu toe in gedachte hebben om te gaan doen. misschien hebben jullie tips om de vraagtekens in te vullen?

14 juli : Amsertdam -> LA (aankomst 19:00 lokale tijd huurauto halen en naar hotel)
15 juli : Los angeles (universal studios, 's avonds ???)
16 juli : Los angeles -> Pismo beach ( ???)
17 juli : Pismo beach - San Fransisco (big sur)
18 juli : San Fransisco (alcatrez, fishermans warfs en golden gate)
19 juli : San Fransisco ( ??? )
20 juli : San Fransisco -> South Lake Tahoe (???)
21 juli : South Lake Tahoe -> Fresno (via tioga pass, yosemite village en glacier point)
22 juli : Fresno -> Bakersfield (door Sequoila park, general sherman three, ???)
23 juli : Bakersfield -> Las Vegas (door death valley, badwater, eventueel 's avonds the strip)
24 juli : Las Vegas ('s ochtens Hooverdam, 's avonds the strip, Stratosphere, fremont streat)
25 juli : Las Vegas -> st. George (Zion of Bryce canyon ??)
26 juli : st. george -> Page (horseshoe bend, Entylope canyon)
27 juli : Page -> Valle (monument valley onderweg, zonsondergang grand canyon ??)
28 juli : Valle (grand canyon, Via bright angel trail naar plateau point, te doen in 1 dag?)
29 juli : Valle -> Scottsdale (???)
30 juli : Scottsdale -> Palm Springs (Joshua tree national park ???)
31 juli : Palm Springs -> San diego (???)
1 aug : San Diego (sea world)
2 aug : San Diego -> Los angeles (hollywood boulevard, walk of fame)
3 aug : Los angeles (???)
4 aug : Los angeles -> Amsterdam
5 aug : Amsterdam

Nou hopelijk hebben jullie een hoop goede ideeën voor ons :lol:
Laatst gewijzigd door GuidoWater op 03 mar 2008, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Geboekte Rondreis Zuidwest USA

Bericht door Yeehaw »

Vanaf 7/20 zou ik het wat anders doen
7/20: San Francisco-Yosemite NP
7/21: Yosemite NP
7/22: Yosemite Np-Tioga Pass-Lee Vining en Mono Lake-Lone Pine.
7/23: Lone Pine-Death Valley-Las Vegas
7/24: Las Vegas
7/25: Las Vegas-Valley of Fire SP-Springdale (Zion)
7/26: Zion
7/27: Zion Bryce. Bezoek Bryce.
7/28: Bryce-Page
7/29: Page. Antelope Canyon, Glen Canyon Dam (net zo groot als Hoover Dam). Lake Powell, Horseshoe bend overlook.
7/30: Page-Monument valley. Monument Valley naar GCNP south rim
7/31: GCNP south rim
In Valle is een hotel en Bedrock City. Als GCNP vol is probeer dan Tusayan. Hoe kom je aan Valle?
8/01: GCNP-Joshua Tree NP
8/02: Joshua Tree NP-Palm Springs- Los Angeles. (Of via San Diego en dan in SD blijven)
8/03: Los Angeles
8/04: Los Angeles
8/05: Naar huis en je volgende reis naar de USA plannen.
Deze reis is prima te doen in 3 weken en natuurlijk zijn er nog andere mogelijkheden.
Yeehaw
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Ja dat had inderdaad gekunt echter hebben wij deze route gekozen en deze ligt ook al vast. We zijn ons er wel van bewust dat we sommige dingen te snel voorbij gaan maar daardoor kunnen we ook wel weer erg veel zien in korte tijd en dat vinden we ook wel weer het leuke eraan. We hebben meer het gevoel om vanalles wat te proeven omdat dit onze 1ste keer amerika is, mochten we terug willen dan weten we elk geval waar we dan langer willen blijven.

Joshua tree park wilde ik inderdaad onderweg doen van scottsdale naar palm springs

Ik heb even gekeken voor sedona en dat ziet er inderdaad wel erg mooi uit daar. Misschien dat we dat onderweg richting scottsdale dan maar mee pakken.

En hoe we aan valle komen? onze reisorganisatie had goede ervaringen met een hotel daar en we wilden dicht bij de grand canyon verblijven. Dit hotel ligt niet ver van de south rim dus vandaar dat we dat maar gedaan hebben.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

GuidoWater schreef:En hoe we aan valle komen? onze reisorganisatie had goede ervaringen met een hotel daar en we wilden dicht bij de grand canyon verblijven. Dit hotel ligt niet ver van de south rim dus vandaar dat we dat maar gedaan hebben.
Valle ligt ruim 28 mijl van de South Rim vandaan (40 minuten rijden). Je kunt veel beter in een hotel in GC zelf zitten, of eventueel Tusayan. Dan hoef je niet zo ver te rijden nadat je de geweldige zonsondergang hebt meegemaakt.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
ruudenkit
Amerika-ontdekker

Bericht door ruudenkit »

Hoi Guido,

Wij hebben afgelopen jaar ongeveer hetzelfde rondje gemaakt:
enkele tips:
- Het zal niet meer gaan omdat de reis vast ligt maar begin je reis in San fransisco omdat je dan kosten bespaard( je hebt er geen auto nodig ivm goede openbaar vervoer, geen parkeerkosten voor de auto wij betaalden 25 dollar per nacht totaal dus 100 dollar om de auto 4 dagen in de garge te laten staan. Wij hebben nooit de neiging gehad om de auto te gebruiken.
Taxi is goedkoop, trammetjes zijn geweldig en bussen rijden ook regelmatig overal heen) en op tijd!!.

Boek alcatrez via internet en doe dit op tijd!! toen wij aankwamen was het de 1e 3 dagen helemaal VOL....gelukkig had ik gereserveerd.

Voor een mooi uitzicht over San fransisco....Twin peaks, heel mooi maar het waait er wel erreg hard door de hoogte.

Ik zou over de rit van LA-SF 2 dagen doen omdat er zoveel moois te zien is langs de kustlijn...constant afwisselende beelden.

Yosemite vonden wij 4en het mooiste park we waren er maar 1 dag maar veels te kort. We hebben 1 track gelopen tot bovenaan een waterval, errug mooi. Glacier point vonden we het mooste dat we ooit hadden gezien qua natuur!!
Koop uiteraard de national park pass geld per auto!! dus niet p.p.

Las vegas: Wij zijn ookk naar de hooverdam geweest maar hadden hier spijt van omdat we daardoor een halve dag in las vegas moesten opofferen. We vonden de dam niet bijzonder dat in tegensteling tot de hotels in Las vegas. We waren 2,5 dag in vegas, zijn niet wezen gokken of zwemmen alleen maar hotels binnegelopen om te zien. FABELOUS!!
Het ene nog mooier dan het andere, omdat we naar de dam zijn geweest kwamen we niet toe aan downtown.
De strip is enorm lang, daar verkijk je je heel lang op, alleen al wanneer je langs ceasars pallace loopt ben je al een dik half uur kwijt, bizar!
Overdag kun je het beste de bus pakken die rijd zeer regelmatig en stopt op handige punten: punten waar bruggen zijn om de andere kant te bezoeken, tussen hotels in zadat je meerdere hotels kunt bezoeken zonder voor de stoplichten te staan. je kunt het kaartje voor de hop on/off bus de gehele dag gebruiken.
Op de stratosphere staan thrill rides, je kunt onder een kaartje kopen dat is goedkoper dan ter plekke bij de atractie maar het nadeel is dat sommigen mensen (waaronder ik) vastberaden zijn om de atractie te doen maar ter plekke wanneer je de hoogte ziet terugkrabbelen, ik scheet echt bijn a in mn broek, kijk maar s bij you tupe stratosphere vegas thrill rides, met name het karretje dat omlaag schiet over de rand.

Als je weinig tijd hebt zou ik bryce nemen (wij zijn vanaf las vegas in enen naar bryce gereden) en zijn door Zion gereden en hebben er het trammetje genomen (ongeveer 1,5 uur aan besteed) niet gehyked)
Bryce is overzichtelijk, je bent er ziet het loopt ff de canyon in en bent weer weg (veel minder tijdrovend.

Grand canyon ben ik opgestaan om 04.00 voor het vastleggen van de zonsopgang....daar had ik s'ochtend spijt van totdat de zonsopgang begon, WAUWIE echt bijzonder!

San diego vonden we niet veel bijzonders, miosschien kwam dat omdat we de vorige dagen zoveel verwend waren of omdat we de verkeerde plekjes bekeken, we zijn geweest in de haven, honkbalstadion (dan is het Philips stadion toch wel klein) lighttown district. Jullie gaan er zeker heen voor de orca's e.d.
Hoogtepunt was de chocoladetaart in een restaurantje in de haven.

LA vonden we ook iets minder dan verwacht, zekers in tegenstelling tot San fransisco.
Universal was leuk maar qua atracties vond ik het niet zo bijzonder.
Jurassic park(wildwaterbaan) was leuk. Heel grappig is dat je 3 standen hebt van nat worden tijdens de rit. Die verschilt aan de hant van de warmte van de dag, toen wij gingen was het dik 35 graden en stond hij op max (Socked) het leek alsof we met onze kleren onder de douche hadden gestaan van top trot teen waren we socked. Vergeet het maar om te filmen of foto's te maken tijdens deze rit omdat er veel grote waterpistolen op je gricht zijn die je bijna doorlopend nat maken, tenzij je een onderwatercamera hebt. De spullen in een kluisje hebt kost je geld (belachelijk!!) maar de gouden tip is om je spullen in een kluisje te leggen bij the mummy rollercoaster die is gelegen tegover jurassic parc en is 1 uur gratis, als de tijd verstreken is moet je er muntjes indoen maar nog steeds eveneveel als bij jurassic park.
We blijven nederlanders he!
De mummy is een indoor coaster, leuk is dat het er koel is en mooi gemaakt maar qua thrill ride stelde het niks voor, zelfs mn vrouw vond hem saai en dat zegt veel.
Als je voor de thrill rides gaat kan ik je aanraden K'nocks dit is een soort van Sixflags maar dan de roalercoasters die je van USA verwacht, hoger,sneller, diverse soorten....supervet!!

ik wilde eigenlijk een kort verhaaltje tikken maar is weer wat meer geworden hahaha, als je nog vragen hebt stel je ze maar, kan ook via pm.

p.s. als je vliegt met Northwest doe je er t beste aan om ies meenemen om de tijd door te komen, wij kregen maar 1 film te zien en 1 aflevering van king of queens per vlucht en dat op 12uur!! we vlogen op detroit.
en bovendien niet eens een eigen tv-tje/dvd speler.
Dan kunnen ze nog wa leren van de aziatische maatschappijen OOK qua servise en vriendelijkheid.
De douane is afschuwelijk (maar dat is een lang verhaal) geen grapje maken want de holsters zijn open, wapen staat op scherp volgens mij en als je al een beetje geiriteerd kijkt word je uit de rij gepikt en kun je met je benen wijd gaan staan in een prive hok! Dat overkwam mij dus.

De douaniers uitgezonderd zijn we alleen maar vriendelijke mensen tegen gekomen die je tips gaven, de weg wezen, gesprekje aangingen, aanboden om foto's va ons te maken (zonder met de camera weg te rennen) hele aardige mensen wat ik eerlijk gezegt niet had verwacht.

Heel veel plezier met voorbereiden

grtz Ruud
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Is er geen mogelijkheid om de vluchten te veranderen zodat je in SF aankomt en vanaf LAX vertrekt? Dat zou aardig wat tijdwinst opleveren.
Ik vind het een erg strak schema. Je zegt zelf dat je veel wilt zien in korte tijd, maar je zult van één van de mooiste parken, Yosemite, alleen een glimp opvangen. Ook door Death Valley wordt het een race tegen de klok.
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Ook wij hebben vorig jaar ongeveer deze reis gemaakt. We verbleven ook in Valle. Ik vond dit persoonlijk geen probleem. `s ochtends vroeg rijd je dit stukje in 20-30 minuten! Goed te doen dus................
jerbia schreef:
GuidoWater schreef:En hoe we aan valle komen? onze reisorganisatie had goede ervaringen met een hotel daar en we wilden dicht bij de grand canyon verblijven. Dit hotel ligt niet ver van de south rim dus vandaar dat we dat maar gedaan hebben.
Valle ligt ruim 28 mijl van de South Rim vandaan (40 minuten rijden). Je kunt veel beter in een hotel in GC zelf zitten, of eventueel Tusayan. Dan hoef je niet zo ver te rijden nadat je de geweldige zonsondergang hebt meegemaakt.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

South lake tahoe zou ik er echt uit laten, ten eerste is het niks bijzonders, ten tweede is het wel een heel erg onlogische route als je daarna naar Yosemite gaat.
Liever een dag extra Yosemite dan,en via de Tioga Pass eruit.

Verder inderdaad veel, en weinig tijd, maar op zich wel aan te rijden,besef echter goed dat je echt niks meer zal zien dan een vluchtige indruk, maar goed, dat is een bewuste keuze.

Als je in de Grand canyon naar Plateau Point wilt lopen, zou ik daar echt een dag extra inplannen, je zal daar zo'n beetje op het heetste van het jaar zijn, en dan moet je echt heel vroeg de canyon in, en vooral veel tijd plannen voor de terugweg.
Ook ik zou liever in het park overnachten dan in Valle, als je weer boven komt en je moet dan nog dat stuk terugrijden,het lijkt me helemaal niks.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

GuidoWater schreef:20 juli : San Fransisco -> South Lake Tahoe (???)
21 juli : South Lake Tahoe -> Fresno (via tioga pass, yosemite village en glacier point)

Hierover is al iets gezegd. Ik heb geen idee in hoeverre de route al vast ligt en of er nog iets te wijzigen valt, want de route via South Lake Tahoe is onlogisch. South Lake Tahoe is een leuke verblijfplaats als je een aantal dagen daar verblijft en een rondje rond het meer maakt, een boottocht op het meer doet of wil luieren aan een strandje. Nu overnacht je er alleen maar. Logischer is het, om van San Francisco naar Yosemite NP te rijden en daar een extra dag te plannen.

22 juli : Fresno -> Bakersfield (door Sequoila park, general sherman three, ???)
23 juli : Bakersfield -> Las Vegas (door death valley, badwater, eventueel 's avonds the strip)
24 juli : Las Vegas ('s ochtens Hooverdam, 's avonds the strip, Stratosphere, fremont streat)
25 juli : Las Vegas -> st. George (Zion of Bryce canyon ??)
26 juli : st. george -> Page (horseshoe bend, Entylope canyon)
27 juli : Page -> Valle (monument valley onderweg, zonsondergang grand canyon ??)

Over Valle en een (gunstigere) verblijfplaats of in het Grand Canyon NP of in Tusayan is ook al geschreven. Houd er rekenig mee, dat als je de zonsondergang wil meemaken aan de rand van de Grand Canyon, dat het in een oogwenk donker is. En dan bedoel ik ECHT donker. Als je dan nog naar Valle moet rijden, zou dat best wel eens tegen kunnen vallen. De weg is vrij recht, maar je rijdt door een bosrijk gebied met loslopende dieren. Deze kunnen zo maar voor je op de weg staan of net overlopen. Rijd niet te hard en kijk goed uit. Ik vind het niet plezierig rijden in het donker in deze onbewoonde gebieden. Er is echt geen verlichting.

28 juli : Valle (grand canyon, Via bright angel trail naar plateau point, te doen in 1 dag?)
29 juli : Valle -> Scottsdale (???)
30 juli : Scottsdale -> Palm Springs (Joshua tree national park ???)
31 juli : Palm Springs -> San diego (???)
1 aug : San Diego (sea world)
2 aug : San Diego -> Los angeles (hollywood boulevard, walk of fame)
3 aug : Los angeles (???)

Nou hopelijk hebben jullie een hoop goede ideeën voor ons :lol:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

ruudenkit schreef:p.s. als je vliegt met Northwest doe je er t beste aan om ies meenemen om de tijd door te komen, wij kregen maar 1 film te zien en 1 aflevering van king of queens per vlucht en dat op 12uur!! we vlogen op detroit.
en bovendien niet eens een eigen tv-tje/dvd speler.
Dan kunnen ze nog wa leren van de aziatische maatschappijen OOK qua servise en vriendelijkheid.
De douane is afschuwelijk (maar dat is een lang verhaal) geen grapje maken want de holsters zijn open, wapen staat op scherp volgens mij en als je al een beetje geiriteerd kijkt word je uit de rij gepikt en kun je met je benen wijd gaan staan in een prive hok! Dat overkwam mij dus.
Wij vlogen ook met NW op Detroit maar hadden allemaal een eigen schermpje en de service was prima.

Wel ben ik het met je eens wat betreft de vreselijke douane op Detroit Airport. Mijn man werd er (zonder dat hij geiriteerd keek) uitgepikt en heeft twee uur in een kamertje gezeten waardoor wij onze vervolgvlucht misten. Wij vliegen nooit meer op Detroit!

Marjon
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Wij vliegen met united airlines op washington (heenweg) en op de terugweg vliegen we over chicago. Hopelijk hebben we daar minder problemen mee. Mocht je door de douane nou een vlucht missen zijn hun dan wel verantwoordelijk voor dat je een vervolg vlucht krijgt? Of regelt je luchtvaartmaatschappij dat?
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bij ons heeft de luchtvaartmaatschappij NorthWest dat prima geregeld. Helaas was de eerstvolgende vlucht vol maar we konden met een vlucht 4 uur later mee.
Ook kregen we ieder een etensbon van $ 10 en een telefoonkaart om eventueel te kunnen bellen.

Marjon
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

We hebben inmiddels een heele hoop informatie en boeken bekeken over wat we allemaal kunnen doen. De overnachtingen stonden allemaal al vast en nu hebben we dan een soort van planning van dag tot dag. Onze planning ziet er een beetje als volgt uit. Zou het leuk vinden als iemand kan zeggen of de planning goed te doen is in de tijd die we hebben. We zijn van plan om elke dag rond 8 uur toch wel weer klaar te zijn voor vertrek.

14 juli : Amsertdam -> LA
aankomst 19:00 lokale tijd huurauto halen en naar hotel

15 juli : Los angeles
bezoek aan universal studios en eind van de middag / 's avonds bezoek hollywood boulevard, sunset boulevar, walk of fame, Mann's Chinese Theatre (is dit gratis?)

6 juli : Los angeles -> Pismo beach
In de ochtens rondrit door beverly hills en daarna via de 101 langs malibu beach rijden. Iemand nog tips voor bezienswaardigheden onderweg? bijv. waar we echt moeten stoppen langs de 101?

17 juli : Pismo beach - San Fransisco
Via de 101 rijden. Bezoek aan big sur, in de middag willen we de 49 mile scenic drive doen door san francisco, onderweg op deze trip willen we bij de volgende dingen stoppen, lombard street, twin peaks en we willen een rit over de san francisco oakland bay bridge maken tot aan treasure island en dan weer terug. Is dit een beetje te doen in één dag?

18 juli : San Fransisco
Met kabeltram naar fisherman's wharfs, Bezoek aan alcatraz (kaarten al besteld voor 12:00), na terugkomst china town bezoeken.

19 juli : San Fransisco
Kabeltram museum, coit tower, trans american building, verder iemand nog tips voor deze dag?

20 juli : San Fransisco -> South Lake Tahoe
Golden gate brug bezoeken en daarna richting lake tahoe. Iemand nog leuke tips voor onderweg?

21 juli : South Lake Tahoe -> Fresno
Bezoek aan mono lake daarna via tioga passnaar yosemite village, yosemite falls bezoeken. hierna richting glacier point rijden

22 juli : Fresno -> Bakersfield
door Sequoila park, bezoek aan general sherman three en giant forrest. zijn er nog meer leuke dingen in dit park?

23 juli : Bakersfield -> Las Vegas
door death valley. bezoek aan badwater en zabrisky point, zijn er nog tips waar we moeten stoppen in Death valley?. 's avonds een wandeling over the strip maken.

24 juli : Las Vegas
bezoek aan de Hooverdam, 's avonds the strip, Stratosphere, fremont streat

25 juli : Las Vegas -> st. George
Eerst bezoek aan zion national park brengen. daarna indien tijd bezoek aan bryce canyon. terug naar st. george

26 juli : st. george -> Page
bezoek aan horseshoe bend, Entylope canyon en navajo indian bridge.

27 juli : Page -> Valle
bezoek aan monument valley. In de avond willen we zons ondergang in de grand canyon kijken.

28 juli : Valle
bezoek aan grand canyon, Via bright angel trail naar plateau point lopen en terug.

29 juli : Valle -> Scottsdale
Bezoek aan montezuma castle en montezuma wells, Meteor crater en door sedona rijden, rock slide park

30 juli : Scottsdale -> Palm Springs
We willen door Joshua tree national park rijden. Iemand nog tips voor onderweg? of in joshua tree national park?

31 juli : Palm Springs -> San diego
uss midway in san diego bezoeken. Deze dag hebben we nog weinig voor bedacht. Iemand hier nog iets leuks voor misschien?

1 aug : San Diego
bezoek aan sea world

2 aug : San Diego -> Los angeles
via 101 highway, bezoek aan long beach

3 aug : Los angeles
Iemand nog meer tips voor een dagje LA?

einde vakantie :(

Nou wat vinden jullie ervan? Ik heb de dagen waar we nog niet helemaal zeker weten of dingen haalbaar zijn of waar we niet van weten wat we precies kunnen doen even onderstreept. Als je ideen of tips hebt zijn deze natuurlijk altijd welkom :lol: Ook voor de dagen waar niks onderstreept is natuurlijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

GuidoWater schreef: 17 juli : Pismo beach - San Fransisco
Via de 101 rijden. Bezoek aan big sur, in de middag willen we de 49 mile scenic drive doen door san francisco, onderweg op deze trip willen we bij de volgende dingen stoppen, lombard street, twin peaks en we willen een rit over de san francisco oakland bay bridge maken tot aan treasure island en dan weer terug. Is dit een beetje te doen in één dag?
Nee, dat lijkt me te veel. Je rijdt al gauw een uur of 5 naar SF, en dan heb je nog niets gedaan. Monterey is leuk voor een stop, net als Big Sur. Je kunt natuurlijk altijd kijken hoe ver je komt.
GuidoWater schreef: 20 juli : San Fransisco -> South Lake Tahoe
Golden gate brug bezoeken en daarna richting lake tahoe. Iemand nog leuke tips voor onderweg?
Ik zou echt aanraden om SLT te laten vallen. Gooi er 100 dollar extra tegenaan en overnacht in een tentcabin in Yosemite.
Ga je wel naar SLT kijk dan eens in ons 2006-verslag voor tips voor onderweg.
GuidoWater schreef: 21 juli : South Lake Tahoe -> Fresno
Bezoek aan mono lake daarna via tioga passnaar yosemite village, yosemite falls bezoeken. hierna richting glacier point rijden
Dit is echt een heel volle dag. De Yosemite Falls zijn eind juli waarschijnlijk niet meer de moeite. Ga met de shuttlebus naar Happy Isles en loop naar de Vernal Falls, die doen het ook aan het eind van de zomer nog.
Glacier Point is mooi, maar het kost je wel een uur of 2, en die heb je niet want je moet ook nog naar Fresno.
GuidoWater schreef: 22 juli : Fresno -> Bakersfield
door Sequoila park, bezoek aan general sherman three en giant forrest. zijn er nog meer leuke dingen in dit park?
Het zijn geen 3 bomen. :wink:
Kijk eens onder het kopje Plan your visit op de NPS-site (http://www.nps.gov/seki). Mooi is de Kings Canyon Scenic byway waar je een aantal korte wandelingen kunt maken.
GuidoWater schreef: 23 juli : Bakersfield -> Las Vegas
door death valley. bezoek aan badwater en zabrisky point, zijn er nog tips waar we moeten stoppen in Death valley?. 's avonds een wandeling over the strip maken.
Er is al ontzettend veel over geschreven op het forum. Ook hier geldt: kijk eens op de NPS-site.
GuidoWater schreef: 25 juli : Las Vegas -> st. George
Eerst bezoek aan zion national park brengen. daarna indien tijd bezoek aan bryce canyon. terug naar st. george
Je hebt al weinig tijd voor Zion, dus Bryce ook nog doen is echt geen optie, of je zou de overnachting in St George moeten laten vallen en bij Bryce gaan overnachten.
GuidoWater schreef: 27 juli : Page -> Valle
bezoek aan monument valley. In de avond willen we zons ondergang in de grand canyon kijken.
Volle dag, als je een tour wilt doen bij Monument Valley wordt het een heel lange dag.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Zuidwest USA juli 2008

Bericht door Pete.Z »

Echt een overvol schema, als ik eerlijk moet zijn zelfs veel te vol.
Je gaat een soort race door het zuidwesten maken,en zal de meeste dingen vanuit de auto moeten bekijken.

Als dat een bewuste keuze is,prima,als je echt wat wilt zien, schrappen......
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik vind het ook heel spijtig dat de route zo overvol is. Ik vrees dat je op de helft van de reis ten eerste al zoveel indrukken opgedaan hebt, dat je er niet meer van kan genieten en ten tweede , ik zou tegen die tijd al echt moe zijn omdat je niet echt een plaats is waar je op je gemak iets kan bezichtigen.

Ik zou er toch eens over denken om reeds gemaakte boekingen eventueel te wijzigen.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Sluit me bij de vorige posters aan.
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

We hebben inderdaad bewust gekozen voor een redelijk volle vakantie. Afgelopen jaar hebben we ook een soort gelijke vakantie gedaan alleen dan door noorwegen en dat was goed bevallen. Ik denk dat we de hotels meer zien als overnacht plaatsen dan om rustig aan te doen. Vind het zonde van mijn tijd daar als ik rustig in een hotel zit of dergelijks.

We hebben gewoon gekozen om zoveel mogelijk te zien in een korte tijd. Misschien zeggen we van sommige punten wel hier hadden we langer wil blijven maar dan weet je dat voor een eventueele volgende keer. En mochten we ergens komen waar we echt langer willen blijven dan kunnen we altijd gewoon los een hotel nemen en tijdelijk afwijken van de route maar dat zien we ter plekke wel.

Het lijstje dat we gemaakt hadden zijn ook meer de ideeën we hebben bepaalde dingen die we echt willen doen en de rest zien we ter plekke wel of er tijd voor is. Maar we willen gewoon zoveel mogelijk info over leuke dingen om wel een goed plan te kunnen maken. Niet dat we achteraf denken shit daar hadden we heen gemoeten.

Verder is het auto rijden ook geen probleem vorig jaar hebben we in 2,5 week ook 7000 km gereden en geen moment spijt van gehad. We zijn niet type mensen die uren lange wandelingen of hikes maken maar meer de leukste plekken willen bezoeken. We hebben bijvoorbeeld wel een aantal dingen die we wel willen doen zoals de hike in de grand canyon.

Verder denk ik persoonlijk dat het programma niet zo heel vol is. Als we dagelijks rond 8 uur vertrekken dan hebben we de heele dag de tijd. We hebben geen eten geboekt bij de hotels dus die zijn puur voor overnachting. Dus als we tegen een uur of 9 - 10 in het volgende hotel zijn is dat prima. De reis organisatie heeft ook gelijk doorgegeven dat we laat arriveren zodat we dat zelf niet meer hoeven na te bellen.

Maar de tijd zal leren of ons plan te ambitieus is of ter plekke aangepast moet worden. Tot die tijd zoeken we gewoon zoveel mogelijk leuke dingen om een goede planning te maken.

In elk geval wel bedankt voor jullie adviezen en meningen we zullen het in elk geval onthouden allemaal :)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als het een bewuste keuze is, is het gewoon een prima route.
Het is alleen dat er best vaak mensen voorbij komen die niet beseffen hoeveel ze willen doen, vandaar de opmerking die ik maakte.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer