Else-M schreef:Hoi,
Ik heb de ervaring dat het Marriot Marquis gewoon helemaal top is.
De entree is super groot en imposant, met mooie liften.
De kamers luxe en fraai. Wij hadden geen suite.
Mijn man en zoon zijn in 2002 ook naar het Novotel geweest allebei dus op Times Square
en die vonden dit ook helemaal super. Kortom 1 mei dit jaar gaan we er weer heen.
Dus wat is luxe.....................vergeleken met het Kurhaus in Scheveningen zijn beide
echt veel mooier.
Het gaat bij de échte tophotels meer dan alleen maar om een mooie kamer of een imposante lobby, maar veel meer om persoonlijke aandacht van alle personeel, de vraag was wat zijn de absolute tophotels van New York, en daar horen een Marriott of een Novotel toch niet echt bij. Ik zal een voorbeeld geven van persoonlijke aandacht, in 2005 overnachten we in het Four Seasons in Scottdale, qua inrichting en uitstraling prima, maar er zijn vele hotels die er net zo mooi uitzien, dat maakt niet het verschil, de persoonlijke aandacht maakt dat wel. Bij aankomst wordt je meteen door de valet parking aangesproken, en de koffer wordt door de bellboy voor je uit de auto gehaald, er loopt iemand met je mee naar de check-in, waar een paar stoelen staan waar je meteen zonder te wachten wordt geholpen, Je wordt vervolgens persoonlijk naar je kamer gebracht en je koffers worden naar binnen gebracht, als je dat wilt pakken ze de koffer ook nog voor je uit. In het restaurant wordt je door de manager persoonlijk begroet en met naam aangesproken en wordt gevraagd of alles naar wens is en als je ook maar iets te wensen hebt dat aan haar kenbaar te maken.( de naam van mijn vriend was dus bekent van de reservering, en hij werd dus ook met naam aangesproken, ze vroeg ook mijn naam en schreef die vervolgens op, bij het ontbijt de volgende ochtend werd ook ik bij naam aangesproken). Na het eten kom je op je kamer waar dan de radio romantische muziek speelt, de badjassen liggen voor je klaar, de slippers staan bij het bed en de kleren die je over de stoel gegooid hebt zijn netjes opgevouwen en over een dressboy (heet dat zo?) gehangen, ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik ben er dan ook van overtuigt dat het Four Seasons een van de beste hotelketens ter wereld is. Er zijn meer hotels met goede en persoonlijke service, maar zeker het met naam aangesproken worden door eigenlijk alle personeel vind ik toch wel heel bijzonder.
Harry