Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DHL, UPS, FEDEX etc.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

DHL, UPS, FEDEX etc.

Bericht door Ta2 Gerrit »

Ik heb een vraagje voor de forummers die in de US wonen.
Ik ben voornemens wat spullen te bestellen bij autotrucktoys.com. Voorheen liet ik die gewoon overkomen naar Nederland, maar nu werken ze alleen nog met UPS Express (i.pv. USPS)voor internationale orders en dat houdt in dat de transportkosten bijna gelijk zijn aan de kosten van de goederen ($369,- goods/$324,- UPS). Invoerrecht en BTW wordt dan berekend over de totale som incl. shipping en dat wordt mij te gek.

Aangezien we in Maart weer in Florida verblijven kan ik het ook daar naar toe laten sturen. Dan zijn de kosten $30,- standard shipping of $47,50 2nd day delivery en de invoerrechten en BTW nihil omdat het bedrag de 2x €175,- die we vrij mogen invoeren niet overschrijdt (dat wordt in December 2x €430,- :lol: ), althans bij deze atikelen dan :wink: .
Nu heb ik al eens eerder wat "thuis" in Florida laten bezorgen en dan waren we toevallig ook aanwezig.

Nu dus de vraag; stel dat je niet "thuis" bent als de bezorger aan de deur komt, hoe gaat het dan verder. Hier in NL gooien ze een briefje in de bus dat ze op een bepaalde andere dag/tijd weer komen en als je die ook mist ligt er een briefje dat je het kunt afhalen op het postkantoor of een depot.
Werkt dit in de US ook zo, en zo niet, hoe dan wel ?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.
P.S. Het is geen "handel", maar wat leuke touch-ups voor onze Caliber, in Nederland niet verkrijgbaar.

Gerrit.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Amikix
Amerikakenner

Re: DHL, UPS, FEDEX etc.

Bericht door Amikix »

Als er een handtekening nodig is krijg je een briefje aan je deur met daarop de volgende keer dat ze langskomen. (Alleen postbodes mogen aan de brievenbus komen, voor alle andere mensen is dat strafbaar. Toen ik een buurman een keer zei dat als ik de krant uit had ik die wel in zijn brievenbus zou leggen keek hij mij geschokt aan en begon allerlei andere manieren te verzinnen waarop hij de krant wel terug kon krijgen ;-).) Als er geen handtekening nodig is dan zetten ze het gewoon op de stoep/voor de voordeur. Het maakt niet erg uit of je wel of niet thuis bent, want ze bellen een keer aan om te laten merken dat er iets voor de deur staat en gaan dan weg.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Bedankt voor het antwoord (en eventuele aanvullende).
Dat hoef je hier dus niet te doen, voor de deur achterlaten. Dat is na 30 seconden al verdwenen :flame: :flame:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zonder handtekening laten ze het inderdaad voor de deur achter of soms bij buren. Als er een handtekening nodig is komen ze twee keer proberen of je er bent en daarna moet je het bij het dichtst bijzijnde kantoor (wat nog aardig ver weg kan zijn) ophalen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Misschien kunnen deze mensen het voor een schappelijk prijsje naar NL versturen?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer