Ik ben voornemens wat spullen te bestellen bij autotrucktoys.com. Voorheen liet ik die gewoon overkomen naar Nederland, maar nu werken ze alleen nog met UPS Express (i.pv. USPS)voor internationale orders en dat houdt in dat de transportkosten bijna gelijk zijn aan de kosten van de goederen ($369,- goods/$324,- UPS). Invoerrecht en BTW wordt dan berekend over de totale som incl. shipping en dat wordt mij te gek.
Aangezien we in Maart weer in Florida verblijven kan ik het ook daar naar toe laten sturen. Dan zijn de kosten $30,- standard shipping of $47,50 2nd day delivery en de invoerrechten en BTW nihil omdat het bedrag de 2x €175,- die we vrij mogen invoeren niet overschrijdt (dat wordt in December 2x €430,-
Nu heb ik al eens eerder wat "thuis" in Florida laten bezorgen en dan waren we toevallig ook aanwezig.
Nu dus de vraag; stel dat je niet "thuis" bent als de bezorger aan de deur komt, hoe gaat het dan verder. Hier in NL gooien ze een briefje in de bus dat ze op een bepaalde andere dag/tijd weer komen en als je die ook mist ligt er een briefje dat je het kunt afhalen op het postkantoor of een depot.
Werkt dit in de US ook zo, en zo niet, hoe dan wel ?
Bij voorbaat dank voor de antwoorden.
P.S. Het is geen "handel", maar wat leuke touch-ups voor onze Caliber, in Nederland niet verkrijgbaar.
Gerrit.