Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe forumversie online!

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Nieuwe forumversie online!

Bericht door Njit »

nieuwenoord schreef:Handig systeem, ik heb het ook even getest met een routekaartje wat ik nog in mijn PC had zitten. Het lijkt alsof je moet scrollen om het kaartje compleet te krijgen, maar met één klik heb je het volledig in beeld. Handig voor het routekaartjestopic!
Dat klikken wist ik niet.. werkt idd wel handig.. Maar gewoon de maximale breedte vergroten naar 640x480 werkt volgens mij nog mooier :)
Dan krijg je alleen scrollbars bij plaatjes groter > 640x480. En die mogen toch al niet op het forum :wink:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef: Handig systeem, ik heb het ook even getest met een routekaartje wat ik nog in mijn PC had zitten. Het lijkt alsof je moet scrollen om het kaartje compleet te krijgen, maar met één klik heb je het volledig in beeld. Handig voor het routekaartjestopic!
Heel handig deze tip van een extra klik om de foto volledig in beeld te krijgen. Hier kunnen we wellicht iets mee Monique met het maken van routekaartjes...... :wink:

Wat mij nu weer opvalt is dat als ik quote de foto niet meer zichtbaar is. Dus een foto als bijlage is niet te quoten lijkt het. Normaal gesproken wordt een foto tussen [img]...[/img] wel in de quote opgenomen.
Sandy schreef: Maar ik merk nu dat je toch heel bewust naar rechts moet kijken om te zien van wie het bericht is. De naam staat inderdaad wel bovenaan het bericht, maar daar moet je ook bewust naar kijken. Voorheen las je het bericht en in 1 oogopslag wist je van wie het bericht was door de avatar. Je hoefde er niet bewust naar te kijken. Het waren duidelijke herkenningsberichten. Plus dat het doorgaans wel de norm is op op fora (ben zelf nog niet eerder een forum tegengekomen met de avatar rechts).
Sandy, ik was ook niet zo gelukkig met de avatar rechts, maar nu ik weet en zie dat de poster links boven het bericht zichtbaar is, werkt dat eigenlijk nog wel gemakkelijk. Je ziet de afzender in één oogopslag tijdens het lezen van een bericht.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het verwijderen van een foto in een qoute zal wel bewust uitgeschakeld zijn, scheelt een hoop scrollen in populaire topics, en het scheelt ook weer wat bandwidth.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

SpaceAce schreef: Dat ligt er dus maar aan hoe de kleuren zijn afgestemd op je monitor. Ik heb zo'n flatscreending en Martijn heeft nog een monitor met een grote kont erachter. Ik dacht dat de achtergrond alleen maar wit was, totdat ik bij Martijn op de monitor ging kijken. Wat een verschil! Daar zie je heel mooi het blauwe overkomen en bij mijn monitor dus totaal niet.
Er zijn verschillende kleuren?!?! Bij mij dus ook niet. Alleen maar wit.

*gooit heel subtiel de ontbrekende RSS feed er nog even weer in* :mrgreen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Misschien is het een optie voor mensen die de verschillende kleuren niet zien om hun monitor eens te calibreren of een ander kleurprofiel toe te passen?
Ik weet uit ervaring dat dat veel kan schelen.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb zelf ook een "plat" beeldscherm, en ik zie wel de kleurverschillen, maar ik vind ze te subtiel om duidelijk te zijn. Het onderscheid tussen de berichten in het oude forum vond ik veel duidelijker. Nu heb ik niet zo'n heel goede ogen, en duidelijkheid helpt mij wel. Ik merk dat ik nu snel moe ben bij het surfen. De kleuren en de avatars zou ik zelf nog het liefst terugzien in de oude situatie, de functionaliteiten vind ik behoorlijk verbeterd!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ook ik moest even aan de nieuwe versie wennen, maar nu, na een paar dagen vind ik het toch wel erg prettig. Mijn complimenten. De kleurverschillen zijn voor mij goed te zien. Het enige wat ik toch lastig blijf vinden, is de avatar aan de rechterkant. Komt denk ik ook, dat op alle fora die ik ken, de avatar aan de linkerkant zit.

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

Nou ook ik ben verschoten...en nog geen klein beetje...

Mijn aanwezigheid op dit forum is sedertdien dan ook flink verkort...sorry...Ik ben het nog niet gewoon en heb "plots" precies ineens een bril nodig als ik de nieuwe lijst zie.

Ik hoop dat het stilaan voor me betert :lol:

Wel tof dat er nu meer smileys zijn :dance:

Eva
http://www.bloggen.be/whisperer" onclick="window.open(this.href);return false; How these rescuehorses changed my life...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ellenjoan schreef:Ik ben het nog niet gewoon en heb "plots" precies ineens een bril nodig als ik de nieuwe lijst zie.

Ik hoop dat het stilaan voor me betert :lol:

Wel tof dat er nu meer smileys zijn :dance:
Eva,

Wist je dat je heel eenvoudig de grootte van de tekst op het forum kunt wijzigen? Rechtsbovenin (boven je nickname) staat een A (tussen een pijltje naar boven en naar beneden). Als je hier op klikt wijzigt de tekst van het hele forum in grootte. :D

Overigens zijn er geen extra smilies bijgeplaatst. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Coyote schreef: Rechtsbovenin (boven je nickname) staat een A (tussen een pijltje naar boven en naar beneden). Als je hier op klikt wijzigt de tekst van het hele forum in grootte. :D
Soms ben ik heel erg blond, want ik zie echt geen grote A..... :dunno:

Zou je alsjeblieft nog iets duidelijker kunnen zijn? Ik weet echt niet wat je bedoelt en waar ik moet kijken en op welke pagina.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Rechtsboven op de pagina net onder 'uitgebreid zoeken'.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:
Coyote schreef: Rechtsbovenin (boven je nickname) staat een A (tussen een pijltje naar boven en naar beneden). Als je hier op klikt wijzigt de tekst van het hele forum in grootte. :D
Soms ben ik heel erg blond, want ik zie echt geen grote A..... :dunno:

Zou je alsjeblieft nog iets duidelijker kunnen zijn? Ik weet echt niet wat je bedoelt en waar ik moet kijken en op welke pagina.
Hmm, ik meende dat ik zojuist een foto van je zag met donker haar... :wink: :lol:

Bovenin op het scherm (volgens mij elk scherm op het forum) zie je een donkerblauwe en een lichtblauwe balk. In de lichtblauwe balk, helemaal rechts, staat een A (in het wit),

Roland

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

jerbia schreef:Rechtsboven op de pagina net onder 'uitgebreid zoeken'.
Dankjewel Bianca. Ik zou het niet gezien hebben als je het niet zo specifiek gezegd had. Bij mij er er nl. nauwelijks kleurverschil en de witte A is praktisch onzichtbaar tegen de lichtblauwe achtergrond.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Bij mij er er nl. nauwelijks kleurverschil en de witte A is praktisch onzichtbaar tegen de lichtblauwe achtergrond.
Dan staat je kleurinstelling van je monitor dus niet goed. Bij mij is de A nl. wel heel goed te zien. Misschien moet je je scherm beter instellen zoals hier al eerder in het topic genoemd is.

Roland

gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wist je dat je heel eenvoudig de grootte van de tekst op het forum kunt wijzigen? Rechtsbovenin (boven je nickname) staat een A (tussen een pijltje naar boven en naar beneden). Als je hier op klikt wijzigt de tekst van het hele forum in grootte.
Woh, geweldig. Ik kan ineens mijn leesbril weer afzetten. De nieuwe versie begint te wennen, alhoewel ik ook merk dat ik snel moe ben na het lezen van een aantal topics. Of dat te maken heeft met de kleurstellingen weet ik niet.
(kostte me nu wel even tijd om die quote goed op de site te krijgen)
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Als je wilt, kun je de forumstijl nu aanpassen. Zie hier voor meer info.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Dat heb ik net ontdekt, bedankt.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Pete.Z schreef:Misschien is het een optie voor mensen die de verschillende kleuren niet zien om hun monitor eens te calibreren of een ander kleurprofiel toe te passen?
Ik weet uit ervaring dat dat veel kan schelen.
Ik heb nu subsilver erop gezet en zie nu prima verschillende kleuren, en mijn monitor staat goed afgesteld. Toch zag ik ze op de nieuwe layout van het forum niet. Bij mij zat het daar in elk geval niet in.

*kuch *kuch* RSS *kuch*
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

RSS zal nog even op zich klaten wachten, want deze functionaliteit is in versie 3 van phpBB nog niet aanwezig.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dan zal het toch ergens aan je monitor liggen, ik heb op alle drie mijn computers even gekeken, en op allemaal (met gecalibreerde schermen met een goed kleurprofiel) zie ik echt duidelijk het verschil.
Maar goed, er is nu keuze. :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer