Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

laptop in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dutchy126
Amerika-ontdekker

laptop in Amerika

Bericht door dutchy126 »

Ik ga hopelijk binnenkort voor 1 1/2 jaar naar Amerika en zou graag een laptop willen hebben. Ik heb totaal geen verstand van die dingen en heb dan ook geen idee welke ik het beste kan kopen. Tips?
Is het beter om er 1 daar te kopen ipv hier in Nederland? En hoe gaat het met de internetaansluiting als ik daar ben?
Als iemand mij hier meer over kan vertellen ben ik een gelukkig mens :D
Alvast bedankt!
Bushmaster
Amerika-expert

Internet

Bericht door Bushmaster »

Dutchy,

Als je een laptop uit nederland meeneemd, zorg dan dat deze is voorzien van een zogenamd Wifi-kaart (802.11b/g). Je kan dan in de US via een zogenaamde "hotspot" internetten.(ik denk trouwens dat een laptop in de US aanmerkelijk goedkoper is)

Mijn favo hotspots zijn die bij de Starbucks, kan ik gelijk fastoenlijke koffie drinken. Om te mogen internetten via een hotspot, moet je wel een soort van abbo hebben met de provider die de hotspot beheerd, bij de starbucks is dit T-mobile:
http://www.starbucks.com/retail/wireles ... v%5Ftest=1

Ook grote hotelketens zoals Hyatt, hebben hotspots, kijk even hier:
https://selfcare.hotspot.t-mobile.com/l ... tionMap.do
voor alle hotspots in de US van T-mobile.

Zoals T-mobile zijn er nog veel meer providers die hotspots exploiteren in amerika, bij T-mobile kan je echter zel bepalen of je per minuut wil betalen, of dat je een vast bedrag per 24uur of per maand wil betalen, kijk even hier:
https://selfcare.hotspot.t-mobile.com/a ... AYPASS0802

Als je nog vragen hebt dan hoor ik t graag.
Succes
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Re: Internet

Bericht door Eugeni »

Bushmaster schreef: Om te mogen internetten via een hotspot, moet je wel een soort van abbo hebben met de provider die de hotspot beheerd, bij de starbucks is dit T-mobile
Misschien een domme vraag, maar wat is een abbo ?
dutchy126
Amerika-ontdekker

Bericht door dutchy126 »

bedankt voor je info! Dit wist ik al niet eens!
Maar ik ga daar in een apartement wonen, is het dan ook mogelijk om thuis het internet te gebruiken? Moet ik me dan bij een amerikaanse provider (zoals hier bijv. UPC) aansluiten?
dutchy126
Amerika-ontdekker

Bericht door dutchy126 »

abonnement nam ik aan :D
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Dus toch een domme vraag.
Dat het zo simpel zou zijn had ik niet verwacht :oops:

Ik had meer van: wifi en hotspot kan ik nog volgen maar abbo ? :shock:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Dutchy126,

houdt er rekening mee dat het Amerikaanse lichtnet een spanning heeft van 110 volt. Als je dus in NL een laptop koopt, zorg er dan voor dat de transformator aan het netsnoer een inputbereik heeft van 100-240 volt.
En als je er één in de VS koopt, idem, zodat je de laptop in NL ook kan gebruiken.

Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

dutchy126 schreef:bedankt voor je info! Dit wist ik al niet eens!
Maar ik ga daar in een apartement wonen, is het dan ook mogelijk om thuis het internet te gebruiken? Moet ik me dan bij een amerikaanse provider (zoals hier bijv. UPC) aansluiten?
Dan heb je inderdaad een Amerikaanse provider nodig.

Wat aanschaf betreft: beslist in de US kopen. Dat scheelt je momenteel zeker enige honderden euro's, zelfs op de goedkopere modellen. Inderdaad alleen even kijken of je hem ook op 220 volt kunt aansluiten (dat kan vrijwel altijd) en dan heb je wanneer je weer terug gaat naar NL alleen maar een verloopstekker nodig om hem hier in het stopcontact te kunnen prikken.
Gast

Bericht door Gast »

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik lees vaak hier berichten. Wat betreft de laptop, hier even wat tips:

Zorg dat er draadloos internet inzit ( wifi 802.11b of 802.11g )
Zorg dat er een centrino inzit. Dit is de processor. Deze processor is zeer zuinig in gebruik, snel, stil, wordt niet warm zodat je heb goed op je schoot kan nemen en staat voor kwaliteit. Kijk altijd goed hoeveel werkgeheugen erin zit.

Geheugen liefst 512mb
Processor liefst een centrino, anders een pentium

Denk inderdaad ook om een transformator vanwege het andere voltage.

Als je nog vragen hebt wat betreft de laptop kun je me gerust mailen naar jules.unknown@gmail.com

Neminem
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Marcel schreef: Wat aanschaf betreft: beslist in de US kopen. Dat scheelt je momenteel zeker enige honderden euro's, zelfs op de goedkopere modellen.
Je moet hier echter wel invoerbelasting over betalen (bij de douane zien ze echt wel dat het een amerikaans model is). Houd hier wel rekening bij met de aankoop zodat goedkoop niet duurkoop wordt.

Kijk verder uit met TE goedkope laptop-aanbiedingen. Walmart en andere ketens bieden ook goedkope laptops aan (vergelijkbaar met de ALDI/LIDL aanbiedingen alhier). Ik heb hier niet al te beste recensies over gelezen. Het grootste probleem met dergelijke laptops is de stabiliteit. Ze worden al snel te warm..
Ga dus wel voor een beetje merk-laptop.. Dit zorgt er ook voor dat je in nederland nog garantie kunt krijgen en eventuele onderdelen..

Just my 2 cents..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Njit schreef:Je moet hier echter wel invoerbelasting over betalen (bij de douane zien ze echt wel dat het een amerikaans model is). Houd hier wel rekening bij met de aankoop zodat goedkoop niet duurkoop wordt.
Maar Dutchy126 schrijft dat hij/zij 1½ jaar in de VS gaat wonen. Ik neem aan dat de laptop aan het begin gekocht wordt, en dan hoef je op de terugweg toch geen invoerrechten en BTW meer te betalen? Als ik ga emigreren (hypothetisch) naar de VS hoef ik toch ook niet over de hele inboedel die ik meeneem BTW en invoerrechten te betalen?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jasmino schreef:Maar Dutchy126 schrijft dat hij/zij 1½ jaar in de VS gaat wonen. Ik neem aan dat de laptop aan het begin gekocht wordt, en dan hoef je op de terugweg toch geen invoerrechten en BTW meer te betalen? Als ik ga emigreren (hypothetisch) naar de VS hoef ik toch ook niet over de hele inboedel die ik meeneem BTW en invoerrechten te betalen?
helemaal gelijk natuurlijk :) Overheen gelezen :oops: In dat geval zou ik hem gewoon daar kopen ja.. Keuze genoeg en stukje goedkoper :)

Voor de rest klopt m'n advies wel gewoon :)
J.S.
Amerika-ontdekker

Bericht door J.S. »

Ik ga 10 dagen op hotel in Anaheim. Hebben de meeste hotels internet aansluitingen op de kamers? Of draadloos internet? Of geen internet? Het hotel wordt geboekt door mijn werk, dus ik kan zelf geen info opzoeken omdat ik nog niet weet waar ik ga slapen... :?

Wat doe ik het best als ik met mijn laptop op internet wil? Aangepaste transfo. En verder?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

J.S. schreef:Wat doe ik het best als ik met mijn laptop op internet wil? Aangepaste transfo. En verder?
Veel laptops hebben een 110V-220V adapter.. Hoef je alleen een verloopstekker te gebruiken.

Wireless Netwerk-kaartje/Netwerkkabel/Telefoonkabel meenemen.. Kun je altijd wel internetten :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

HP

Bericht door nieuwenoord »

Eh, voor de echte experts: ik heb een HP nx5000 Notebook. Draait hier thuis zonder kaart op het netwerk, omdat er volgens de expert een ingebouwde netwerkkaart in het scherm zit of zo ....

Ik gelooof hem onmiddelijk, maar kan iemand me vertellen of en hoe ik op WIFI-punten kan komen met deze laptop tijdens onze reis volgend jaar (campgrounds).

Groetjes,
Monique
Gast

Bericht door Gast »

Laptop in hotel: hier kun je speciaal naar vragen. In veel hotels in er wel een internet aansluiting aanwezig. Hotspot moet je waarschijnlijk gegevens krijgen van hotel of voor betalen, kabeltje past altijd in de laptop.

De wifi kaart herkent automatisch de draadloze hotspots, en vraagt of hij hiermee verbinding mag maken. Als het netwerk beveiligd is ( 99% kans ) dan heb je een gebruikersaccount nodig van dat netwerk. Hier moet je lid van zijn net zoals in nederland. Als hier een hotspot van kpn is, moet je bij kpn bekend zijn.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Mijn ervaring is, dat steeds meer hotels gratis (al dan niet draadloos) internet aanbieden. Vroeger stond er op de reclameborden langs de weg "free HBO", nu is het Free internet !!
Zorg dat je zowel een netwekkabel als een wifikaart bij je hebt, en je bent binnen 10 seconden online.
Succes, Eric
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Free Wifi

OK, dat zie ik dus ook op heel veel campgroundsites. Free Wifi, netwerkkabel en Wifikaart mee dus (die bij mij dus in mijn scherm ingebouwd zou moeten zijn ...?)
Gast

Bericht door Gast »

Om dat draaloos internet zou ik me niet teveel zorgen maken. Je computer stelt alles in, en binnen 10 sec zit je op internet. Zorg alleen dat je een beetje kwaliteit computer koopt. ACER vind ik persoonlijk de beste laptops.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Computer kopen

Nah, denk niet dat ik een nieuwe computer ga kopen. Ik heb een HP nx5000 van nog geen jaar oud en met allerlei toeters en bellen.

Maar in elk geval bedankt voor de adviezen!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer