In 1994 kwam mijn huidige vrouw voor het eerst naar Nederland, we konden elkaar toen 2 jaar en ik had een vakantie voor ons geboekt naar Palma de Mallorca.
De dag na haar aankomst zouden we naar Mallorca vliegen dus had ik in Amsterdam het Museum hotel geboekt voor 1 nachtje en dan kon ik haar mooi nog wat van de hoofdstad laten zien.
Mijn vrouw vloog met Royal Jordanian en zou om 10:30 ('s-morgens) aankomen. Ik kom ruim op tijd aan op Schiphol en kijk op de borden en wat zie ik: Vertraagd, tijd van aankomst 22:30 !!! dus 12 uur later en we moesten de volgende dag naar Mallorca. Ik naar de balie van Royal Jordanian om te vragen of ze misschien was omgeboekt naar een andere vlucht en of het vliegtuig nog wel aan zou komen vandaag. Nou was de balie van Royal Jordanian net zo groot als de bezemkast en er zat 1 meneer die als eerste zei: Ik mag u geen gegevens verstrekken van de passagiers op onze vluchten!? Ik zeg tegen hem geweldig en die vlucht komt ie zeker weten aan om 22:30, want we moeten morgen weer vliegen? Dit kon hij ook niet bevestigen. AAArrggghhhh
Ik denk bij mezelf weet je wat, ik cancel het museumhotel en boek het hotel hier op Schiphol (was toen net open). Dus ik loop naar het hotel op schiphol boek een kamer en gooi mijn spullen daar neer. Daarna ben ik naar Amsterdam gereden om daar het museumhotel te cancelen (ik had toch geen zin om uren te wachten en dit was nog voor de mobiele telefoon tijd), ben daarna ergens een pilsje gaan drinken want het was een zomerse dag en ik denk laat ik even naar mijn moeder bellen om het verhaal te vertellen. Ik bel haar op en ze zegt Mary is al op Schiphol ze heeft me net gebeld!!!
Ik weer terug racen naar Schiphol, Royal Jordanian had haar omgeboekt naar Singapore Airlines ik naar die balie heeft ze een berichtje achter gelaten dat ze op weg is naar het Museum hotel....... ze had een uur gewacht!!!
Ik rennen naar het Schiphol hotel, die reservering weer gecanceled en mijn spullen uit de hotelkamer gehaald en naar het Museum hotel gebeld (met de telefoon van de balie van het schiphol hotel, moest ik ze nog 2 gulden voor betalen ook) en de reservering daar weer geactiveerd en uitgelegd er komt een amerikaans 'meisje' (ze was toen 24) aan en help haar en geef haar de sleutels. Daarna weer in de auto en met de turbo aan naar het Museum hotel gereden en toen ik aankwam was ze net 15 minuten ingecheckt en had ik het een en ander uit te leggen....
Maar don't worry we zijn nu al ruim 12 jaar getrouwd...ze heeft het me vergeven (ik Royal Jordanian trouwens niet)