Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Goedkope spullen in Amerika in vergelijking met Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Marnix
Amerika-newbie

Goedkope spullen in Amerika in vergelijking met Nederland

Bericht door Marnix »

Hallo!

Ik ben nieuw hier dus zal me straks ook nog even voorstellen :)

Ik heb een vraagje aan de Amerika kenners die hier (mag ik hopen :lol: ) zitten.

Welke producten zijn in Amerika nou echt aanzienlijk goedkoper als in Nederland? ik weer bijvoorbeeld dat benzine een stuk goedkoper is. maar verder geen idee.

Alvast bedankt voor jullie reactie :)

Marnix
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

kleding, consumentenelektronica, voedsel, etc etc. Sowieso nu met die euro is alles goedkoper ;)

Welkom trouwens!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Niet alle voedsel is hier goedkoper. Met name het 'gezonde' segment, zoals volkorenbrood, groente, fruit vind ik hier veel duurder dan in NL.
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Electronica is goedkoper, veelal door de dollarkoers (1$=1€). Maar het voltageverschil kan het $$-verschil opheffen als je er nog een omvormer ij moet kopen. Zo kocht i 2 jaar terug een Nintendo Advance SP voor m'n zoon voor hetzelfe $$bedrag asl het in NL in €€ zoe kosten. De oplader/adapter was echter alleen geschikt voor 110V en een omzormer kostte bij Walmart $25. Weg voordeel.
Dit jaar echter een DS aangeschaft voor $129 en de eerder aangeschafte omvormer werkt hier natuurlijk ook bij. Nu dus wel groot voordeel.

Spellen voor de DS zijn ook veel goedkoper. Hier geldt meestal ook dat $=€, dus vooral het valutavoordeel.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

BuckeyeRed schreef:Niet alle voedsel is hier goedkoper. Met name het 'gezonde' segment, zoals volkorenbrood, groente, fruit vind ik hier veel duurder dan in NL.
Ik heb ook het idee dat verse groente en fruit duurder is als in Nederland.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

hier in seattle hebben we zoveel markten en locale boeren dat ik niet het idee heb dat groente en fruit veel duurder is dan in NL. ik denk dat ook meespeelt dat de groenten en fruit veel meer buiten de eigenlijke seizoenen te krijgen zijn maar omdat ze dan geimporteerd zijn duurder zijn.

wat ik echt wel een verschil in zie is in bloemen en planten. ik kon in NL voor 10 euro een mooie bos bloemen kopen. hier ben je gauw 15 dollar kwijt voor een paar lelijke gewone bloemen, maar dat heeft ook met seizoenen te maken want in de zomer is het heel anders.

denk dat een flink aantal dingen hier goedkoper zijn omdat er zoveel sales zijn. heb bijv vandaag weer een hemdje gekocht dat eerst 25, toen 40, toen 60 en uiteindelijk 75% was afgeprijsd. en dit soort deals kan je elke dag vinden.
SEEING IS BELIEVING
Tamira
Amerika-newbie

Bericht door Tamira »

Ik ga toch echt naar amerika voor de goedkope merkkleding: Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Nike enz.
Ik blijf het belachelijk vinden wat je in Nederland moet betalen voor een spijkerbroek van Tommy Hilfiger terwijl je dezelfde broek in Amerika voor de helft (in $) hebt. Reken het verschil dus maar uit met de stand van de dollar nu.
Marnix
Amerika-newbie

Bericht door Marnix »

Tamira schreef:Ik ga toch echt naar amerika voor de goedkope merkkleding: Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Nike enz.
Ik blijf het belachelijk vinden wat je in Nederland moet betalen voor een spijkerbroek van Tommy Hilfiger terwijl je dezelfde broek in Amerika voor de helft (in $) hebt. Reken het verschil dus maar uit met de stand van de dollar nu.
hmm okee :) dat klinkt leuk.

en is het wel allemaal orgineel? of veel immitatie spul.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Marnix schreef:
en is het wel allemaal orgineel? of veel immitatie spul.
Het is de VS, niet turkije (of welk ander fake import land dan ook) :P
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tamira schreef:Ik ga toch echt naar amerika voor de goedkope merkkleding: Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Nike enz.
Precies: Tommy polo shirts (de originele!) heb je al voor $ 19.95, waar je er hier bijna 4 keer zo veel voor betaalt in €'s...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Marnix schreef: en is het wel allemaal orgineel? of veel immitatie spul.
Vanwaar je interesse? Plan je een bezoek aan Amerika? (of hou je dat nog een beetje 'geheim' voor je voorstelling? ;-) )

Ik vind boeken goedkoper.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Vooral kleding is goedkoper.
Veel hangt af van de koers van de USD.
Dat benzine er spotgoedkoop is wil toch even relativeren.
Kost op dit moment ong een halve euro/liter.
Maar mijn auto hier verbruikt 6L diesel/100 km.
De huurauto in Amerika (Cadillac DTS) ong 13L benzine/100km.

Als je weet dat diesel ietsjes meer dan een euro per liter kost (in Belgie, veronderstel ook in NL) vind ik het prijsverschil per 100 km toch miniem.
BuckeyeRed
Amerikakenner

dieter schreef: Dat benzine er spotgoedkoop is wil toch even relativeren.
En de benzineprijzen hier zijn voor de Nederlanders met hun 'goedkope dollar' natuurlijk errug leuk, maar vergeet niet dat voor ons de bezineprijzen de afgelopen twee jaar zo'n beetje verdubbeld zijn. Als je $1.65/1.70 bent gewend en je betaalt twee jaar later $3.00 (en dan is dat nog aan de lage kant, het is al tegen de $4 geweest) dan sta je hier echt niet te roepen goh wat goedkoop.

Ik tank, uitzonderingen daargelaten, elke week. Daar was ik eerder zo'n $25 voor kwijt. Nu is dat rond de $45. Kortom dat kost me bijna $90 per maand meer. En mijn inkomen is nog steeds hetzelfde. Plus mijn minivan is erg zuinig voor zo'n oud bakkie.

Maar goed, als je de Nederlandse belastingprijzen, uhhh benzineprijzen ;) bent gewend dan heb je het in feite over iets heel anders natuurlijk.

:)
BuckeyeRed
Amerikakenner

doreennicole schreef:hier in seattle hebben we zoveel markten en locale boeren dat ik niet het idee heb dat groente en fruit veel duurder is dan in NL. ik denk dat ook meespeelt dat de groenten en fruit veel meer buiten de eigenlijke seizoenen te krijgen zijn maar omdat ze dan geimporteerd zijn duurder zijn.
Uiteraard ligt het aan de regio, zoals altijd, maar in onze omgeving maakt het echt niet uit. Binnen het seizoen is groente en fruit duur, daarbuiten superduur. :)

Natuurlijk word je momenteel wel bijkans doodgegooid met sweet corn, dat kan je zo'n beetje elke honderd meter langs de weg kopen, maar dat is wel de uitzondering.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Niet vergeten: verzorgingsproducten!! Tegenwoordig neem ik geen enkel toiletartikel meer mee, ik koop alles daar. Ik kocht altijd al bulken deo. Mijn soort deo kost in de VS $3,8/2. Hier in NL betaal ik 3,5 euro voor 1 die de helft minder bevat dan de VS variant. Doucheschuim, tandpasta etc ook enorm goedkoop. En ik gebruik altijd 'dure' haarproducten zoals Redken. Een bus haarlak kost hier 18 euro bij de kapper (en alleen daar verkrijgbaar), in de VS $12!!! Plus meer verkrijgbaar. Ik sjouw alleen al 6 kilo aan verzorgingsproducten mee terug haha.

Kleding en schoenen, sportschoenen, UGGS voor maar $100 (180 euro hier), tassen, portemonnees. Bepaalde merken zijn erg goedkoop: Guess, DKNY, Tommy, Ralph Lauren etc. Wat ik ook altijd meezeul zijn magazines (National Geographic, Bruidsmagazines, Conde Nast, People etc). People is in de VS $3 ofzo, hier in de speciale kiosk 6 euro.

Bepaald kattenspeelgoed, typisch Amerikaanse etenswaren, medicijnen, spullen voor de Apple, computergames (used/new), sieraden, fotografiespullen en ga zo maar door. Wat neem ik eigenlijk niet mee?! Mijn koffers zijn vrij leeg als ik weg ga, een extra tas heb ik altijd bij me en ik zeul altijd 70 kilo mee terug :shock: :D :wink: haha

Los ga ik altijd, dus tis maar goed dat we het geluk hebben dat wij vaak kunnen gaan (en als de nood hoog is neemt iemand het wel voor ons mee :wink: ).
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

michael66 schreef: Zo kocht i 2 jaar terug een Nintendo Advance SP voor m'n zoon voor hetzelfe $$bedrag asl het in NL in €€ zoe kosten. De oplader/adapter was echter alleen geschikt voor 110V en een omzormer kostte bij Walmart $25. Weg voordeel.
Dit jaar echter een DS aangeschaft voor $129 en de eerder aangeschafte omvormer werkt hier natuurlijk ook bij. Nu dus wel groot voordeel.
Ehm...je hebt helemaal geen omvormer nodig hoor! Koop in Nederland gewoon bij de speelgoedwinkel (Intertoys en Bart Smit bijvoorbeeld) een oplader voor de DS of GBA SP en die kun je dan aansluiten op 220V.
Zo'n ding kost ongeveer 10 euro. Je hebt er ook die je in de auto kunt gebruiken en die zijn universeel.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Speakingtongues
Amerikakenner

En natuurlijk

Bericht door Speakingtongues »

Vitamines en dergelijke

Auto's, Campers, boten en Motoren ook !
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Gymboree*Mommy
Amerikafan

Bericht door Gymboree*Mommy »

Met deze goedkope $ op het moment, is het zelfst met verzendkosten in veele gevallen goedkoper, dingen vanuit de VS te kopen dan hier.

Bijvoorbeeld de surfermerk Roxy: Voor een hoodie van Roxy betaal je hier zo'n 70 Euro.

Als je zo'n hoodie nu op Ebay koopt, van een verkoper met een GOEDE reputatie, ben je tegenwordig met verzending zo'n 50 Euro kwijt.

Kinderkleding: Da kan ik Gymboree heel erg aanbevelen, en hun hebben zoveel sales, dat is een hele wetenschap voor zich... :lol: Maar als je da iets koopt tijdens een sale, ben je ook soms goedkoper uit dan bij Hema, voor een beetje mooi shirtje in kindermaat betaal je bij Hema ook al 10 of meer Euro. Maar bij Gymboree betaal je voor zo'n shirtje tijdens een sale vaak minder dan 10 $ - en die kwaliteit is veel beter.

Hun internationale verzendkosten zijn niet echt voordelig, maar als je vrienden in de VS heeft, die dolgraag bij Gymbo shoppen en graag voor je meeshoppen en doorsturen, vallt het allemaal wel mee... :wink:
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Kleding is idd goedkoper in de USA, helaas is het niet dezelfde jeans daar.

- De vormen van de Jeans zijn anders (andere markt, andere eisen)
- De kwaliteit is vaak minder, wat hier verkocht wordt komt uit Azie, wat daar verkocht wordt komt vaak uit Mexico, in de USA ligt de kwaliteits grens iets lager als in Europa.

Maar als je er happy mee bent, en het zit lekker, ik zou zeggen gooi je koffer vol! (en hopen dat de douane je vriendelijk doorlaat hier dan :)
can't wait to travel again.....
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

ndekker schreef:- De vormen van de Jeans zijn anders (andere markt, andere eisen)
Klopt helemaal, broeken hebben over het algemeen iets ruimere pijpen, terwijl wij hier wat strakker langs het been gewend zijn. In de VS valt je dat eigenlijk niet zo op, hier wel...
ndekker schreef:- De kwaliteit is vaak minder, wat hier verkocht wordt komt uit Azie, wat daar verkocht wordt komt vaak uit Mexico, in de USA ligt de kwaliteits grens iets lager als in Europa.
Hangt er natuurlijk wel van af welk merk je koopt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer