Ik zit nu drie weken in New York voor mijn stage. Ik woon in Harlem, een kamer vinden was vele malen lastiger dan ik van te voren dacht. Na 2 weken had ik wat gevonden. Ik zit in de 130's, tussen Broadway en de Huson river. Aardige buurt, redelijk goedkoop ook. Van dat uitgespaarde geld heb ik tripjes naar Chicago (3-5 okt), Philly (17-18 okt denk ik) en Dallas/Fort Worth (januari 2008) in de planning.Petra/VS schreef:StageNYCfall2007 schreef:ben al naar DC geweest, indrukwekkende stadZou ik graag een verslagje van zien in het Noordoosten topic! Ook van hoe je stage tot nu toe gaat!
In NL heb ik heel de zomer mijn jas aangehad, vanwege het rotweer daar. Hier is het nu al 3 weken (iets te) warm. 25-30 graden. Pas de afgeopen 2,3 dagen vallen er wat regenbuitjes. Dus toen pas voor het eerst weer mn jas nodig gehad.
De 2e dag in de VS ging ik direct naar Washington DC voor 2 dagen. Na een busreis van 4 1/2 uur, wat vrij lang was, kwam ik aan. DC vind ik een prachtige stad, vol met monumentale gebouwen. Stuk rustiger en schoner dan New York.
Prachtige wandelingen gemaakt daar. Ook rond een meer, weet naam niet meer, waar een mooi parkje was (een memorial) voor Franklin D. Roosevelt, en verderop die koepel met het beeld van Thomas Jefferson.
The Mall was ook mooi, en het beste vond ik het beeld van Abraham Lincoln. Erg indrukwekkend. Daarnaast uiteraard Witte Huis bezocht, het Capitool, Washington Monument, en vooral veel rondgelopen. Mooie stad, Washington DC.
En NY... Tja, het is nog steeds NY. In de weekends hang ik de toerist uit, door de weeks werk ik, stage gaat goed. Wel hard werken, erg zakelijke (en dus wat saaie) sfeer. Maar goed.
So Long.