Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Update uit New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
StageNYCfall2007
Amerikafan

Update uit New York

Bericht door StageNYCfall2007 »

Petra/VS schreef:
StageNYCfall2007 schreef:ben al naar DC geweest, indrukwekkende stad
:offtopic: Zou ik graag een verslagje van zien in het Noordoosten topic! Ook van hoe je stage tot nu toe gaat!
Ik zit nu drie weken in New York voor mijn stage. Ik woon in Harlem, een kamer vinden was vele malen lastiger dan ik van te voren dacht. Na 2 weken had ik wat gevonden. Ik zit in de 130's, tussen Broadway en de Huson river. Aardige buurt, redelijk goedkoop ook. Van dat uitgespaarde geld heb ik tripjes naar Chicago (3-5 okt), Philly (17-18 okt denk ik) en Dallas/Fort Worth (januari 2008) in de planning.

In NL heb ik heel de zomer mijn jas aangehad, vanwege het rotweer daar. Hier is het nu al 3 weken (iets te) warm. 25-30 graden. Pas de afgeopen 2,3 dagen vallen er wat regenbuitjes. Dus toen pas voor het eerst weer mn jas nodig gehad.

De 2e dag in de VS ging ik direct naar Washington DC voor 2 dagen. Na een busreis van 4 1/2 uur, wat vrij lang was, kwam ik aan. DC vind ik een prachtige stad, vol met monumentale gebouwen. Stuk rustiger en schoner dan New York.

Prachtige wandelingen gemaakt daar. Ook rond een meer, weet naam niet meer, waar een mooi parkje was (een memorial) voor Franklin D. Roosevelt, en verderop die koepel met het beeld van Thomas Jefferson.

The Mall was ook mooi, en het beste vond ik het beeld van Abraham Lincoln. Erg indrukwekkend. Daarnaast uiteraard Witte Huis bezocht, het Capitool, Washington Monument, en vooral veel rondgelopen. Mooie stad, Washington DC.

En NY... Tja, het is nog steeds NY. In de weekends hang ik de toerist uit, door de weeks werk ik, stage gaat goed. Wel hard werken, erg zakelijke (en dus wat saaie) sfeer. Maar goed.

So Long.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Mooi avontuur. Erg veel succes.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hé leuk om wat van je te lezen. Je hebt leuke tripjes in het vooruitzicht. Houd ons op de hoogte!!!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Update uit New York

Bericht door Petra/VS »

StageNYCfall2007 schreef:The Mall was ook mooi, en het beste vond ik het beeld van Abraham Lincoln. Erg indrukwekkend. Daarnaast uiteraard Witte Huis bezocht, het Capitool, Washington Monument, en vooral veel rondgelopen. Mooie stad, Washington DC.

En NY... Tja, het is nog steeds NY. In de weekends hang ik de toerist uit, door de weeks werk ik, stage gaat goed. Wel hard werken, erg zakelijke (en dus wat saaie) sfeer. Maar goed.

So Long.
Leuk, zo'n update! En dat meer is de Tidal Basin, het mooist (en beroemdst) in de lente, als de kersenboompjes eromheen in bloei staan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt in NY! En genoeg leuke trips in het vooruitzicht.
Wij zijn op 17 of 18 oktober waarschijnlijk ook in Philadelphia!
Succes met je stage verder. Ach, en dat de sfeer wat formeel en saai is, is natuurlijk jammer maar je doet natuurlijk een ervaring op waar je later nog veel aan zult hebben! Als je dat voor ogen houdt, valt het meestal wel mee!
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
peter1962
Amerika-ontdekker

Bericht door peter1962 »

nou, dan zitten we volgende week niet ver van elkaar.
wij verblijven van 22-26 in de 120 straat......

Peter
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer