Yeehaw schreef:Mooie route.!
Misschien een paar opmerkingen:
Phoenix-Tucson: Als je zowel Biosphere, Saguaro NP en die graveyard wilt bezoeken is het kort dag. Neemt nogal wat tijd in beslag en ik zie Sonora Desert Museum er nog niet bij staan.
Dat gaan we niet allemaal in 1 dag bezoeken, het wordt verspreid over dag 2 en dag 3. Het Sonora Desert Museum stond nog niet in de planning. We zullen het noteren en t.z.t. besluiten of we erheen gaan. Lijkt ons wel interessant.
Lordsburg: Gat langs de interstate met een paar ghosttowns die naar mijn mening niet tot de mooisten behoren.
Las Cruces. Voor LC is La Mesilla. Ook goede lodging in Las Cruces. De BW Mesilla Inn heeft een restaurant met lifemuziek maar niet alle dagen in de week.
Deze 2 plaatsen hoeven ook niet veel bijzonders te hebben. Het gaat ons om een slaapplaats in één van deze 2 plaatsen.
White Sands. Het hangt ervan af hoe lang jullie er willen blijven. Wij zijn er 2 keer geweest met een lange tussenpoos en vonden 2 uur genoeg. Geen zand trouwens maar gips. Mooi nieuw visitor center.
Wij komen inderdaad voor White Sands NM. We willen absoluut de Sunset Stroll Nature Walk doen 's avonds (is onder begeleiding van een Park Ranger). In 2005 heb ik dat ook al eens gedaan en dat is echt heel erg mooi om 's avonds de zon onder te zien gaan achter de bergen met al het witte zand.
Naar ABQ: Je komt langs Socorro en het Bosque del Apache wildreservaat. Kan je doorheenrijden om de saaie I25 even te verlaten. Je kan hier ook linksaf slaan over us60 en VLA bezoeken, dan even in Pie Town stoppen voor een...juist een Pie en dan AZ binnenrijden naar Holbrook via Petrified Forest.
Socorro ken ik, ik heb er al enkele keren geslapen. Ook de VLA is bekend, ik ben er al 2x geweest.

Dat zullen dit keer dus niet bezoeken.
Of jullie route natuurlijk via Flagstaff. Vergeet dan ook Walnut Canyon NM niet.
Dat was inderdaad de bedoeling. We gaan Meteor Crater, Sunset Crater Volcano NM en Wupatki NM bezoeken op weg van Holbrook naar Monument Valley.
Bedankt voor al je tips!
Roland