Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eerste reis door VS

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tomas
Amerika-ontdekker

eerste reis door VS

Bericht door tomas »

Volgende zomer wil ik samen met 3 vrienden een maand lang rond gaan reizen door het zuidwesten van de VS. Ons idee is om de maand Juni te gaan.

We zijn er alle 4 nog nooit geweest en weten daarom helemaal niet wat we kunnen verwachten. We willen een SUV huren en in ieder geval de steden San Diego, San Francisco, LA en Las Vegas gaan bezoeken.

Ik heb al een heleboel opgestoken van alle topics en reisverhalen op deze site maar wil toch even vragen of jullie nog handige tips hebben van plaatsen die we echt niet mogen missen.

Ook wil ik vragen op welke luchthaven we het best kunnen vliegen? Ik denk zelf aan Phoenix.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Welkom, ten eerste.

Phoenix is een perfecte locatie om aan te vliegen, vaak ook wat goedkoper.
Met vertrek uit LA kan je dan een mooie route samenstellen.

Wil je vooral steden, of ook natuur?
Je kan een hele mooie route maken in de tijd die je hebt, maar iets meer info is handig.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Tja moeilijk om zo te beantwoorden, er is zoveel te zien en te doen. Kijk eens rond hier bij de routes en reisverslagen.

Wij zijn afgelopen keer met UA ook naar Phoenix gevlogen, dat is een "goedkoper" vliegveld, m.a.w. tickets naar PHX zijn over het algemeen goedkoper dan andere luchthavens in die regio.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

In een maand kun je verschrikkelijk veel mooie dingen zien in het Zuidwesten. Zoals Pyca al aangeeft, lees wat reisverslagen, bekijk wat routes, en zet dan een voorlopige planning hier op het forum. Dan is het wat makkelijker om gericht tips te geven.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
Phoenix is prima gelegen ( en goedkoop) om via sedona naar de canyons te trekken, anderzijds : wil je er direkt invliegen is Las Vegas dé ideale aankomststad.

jacques
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou het zo doen ( maar dat is persoonlijk):
  • Phoenix (zeker daar de Apache Trail rijden!)
    Sedona
    Grand Canyon
    Monument Valley
    Moab (mijn persoonlijke favoriet) met Arches en Canyonlands (dag of drie, minimaal)
    Capitol Reef
    Bryce
    Zion
    Las Vegas
    Death Valley
    Yosemite
    San Francisco
    Highway 1 (kustroute)
    Los Angeles
Afbeelding
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

nieuwenoord schreef:Ik zou het zo doen ( maar dat is persoonlijk):
  • Phoenix (zeker daar de Apache Trail rijden!)
    Sedona
    Grand Canyon
    Monument Valley
    Moab (mijn persoonlijke favoriet) met Arches en Canyonlands (dag of drie, minimaal)
    Capitol Reef
    Bryce
    Zion
    Las Vegas
    Death Valley
    Yosemite
    San Francisco
    Highway 1 (kustroute)
    Los Angeles
Afbeelding
Dat is ongeveer de route die wij dit jaar hebben gereden. Neem eens een kijkje in ons reisverslag, de link staat in m'n signature.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
tomas
Amerika-ontdekker

Bericht door tomas »

Bedankt voor jullie snelle reacties alvast!

We zijn iets meer geinteresseerd in de steden maar willen ook zeker een aantal mooie parken bezoeken. Ik denk dat we gemiddeld 3 dagen in de steden willen blijven en daartussenin een paar parken bekijken.

De bovenstaande route ziet er wat mij betreft goed uit maar ik zou er een paar natuurparken uit laten zodat we wat meer tijd in de steden hebben.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

De bovenstaande route ziet er wat mij betreft goed uit maar ik zou er een paar natuurparken uit laten zodat we wat meer tijd in de steden hebben
Ik zou bijna zeggen: 'je weet niet wat je mist' :wink:

Aan de andere kant, met al deze parken erin had ik op het laatst ook echt wel parkenmoeheid hoor. Ik heb deze dan ook verdeeld over twee vakanties gezien, dan is het wat minder heftig allemaal. Als je echt meer voor de steden gaat, zou ik Phoenix beginnen en eindigen in San Diego!

Ik zou dan denk ik van Phoenix via Sedona naar de Grand Canyon gaan, dan Las Vegas, Yosemite (evt. via Death Valley, maar dan overnachten net voor Yosemite), San Francisco, Kustweg, LA en dan San Diego.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik heb natuurlijk geen idee wat jullie in die steden willen gaan doen en van jullie leeftijden.
Als je voor het uitgaansleven wil hou er dan rekening mee dat op veel plaatsen het na 10:00 pm een dode boel is.
Als 1 of meerdere deelnemers nog geen 21 zijn kan je het helemaal wel vergeten want er wordt geen alcohol verkocht aan personen onder de 21.
Silent Dream
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door Silent Dream »

Rob schreef: Als 1 of meerdere deelnemers nog geen 21 zijn kan je het helemaal wel vergeten want er wordt geen alcohol verkocht aan personen onder de 21.
En ook niet aan mensen die samenzijn met iemand van onder de 21. Dat had een vriendin van me, zij kocht tijdschriften, haar vriend een fles drank, maar toch moest zij zich legitimeren. Die fles drank kregen ze dus niet mee, omdat zij 20 was.
Info over mijn boeken:
http://www.suzannepeters.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
tomas
Amerika-ontdekker

Bericht door tomas »

Ja ik weet dat we eigenlijk alles moeten bekijken maar ik vind ook dat we vakantie hebben en de tijd moeten nemen voor de dingen die we gaan doen.

We zijn tussen de 22 en 23 jaar oud dus de 21 jaar grens is geen probleem.

We willen wel een aantal x uitgaan maar dat heeft niet echt prioriteit.

Ik denk dat het ongeveer de route gaat worden zoals Nieuwenoord beschrijft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer