Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studie voor 1,5 tot 2 jaar - Wat voor ticket en verzekering?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Mijn ervaring is dat de eerste keer dat je met je visum binnenkomt het iets langer duurt bij immigrations, omdat ze alles moeten controleren enzo. Ze stellen mij altijd de vraag wat ik voor studie doe en als ik dan "associate of arts" zeg, dan denken ze dat ik iets met kunst doe :-).

Ik zou voor immigrations een 10-15 minuten uittrekken als je eenmaal aan de beurt bent. Hoe lang je moet wachten kan ik je niet vertellen.

De keren daarna gaan meestal sneller, al moet er wel weer wat gestempeld worden en wat meer geschreven dan met een touristenvisum. Ik ben voor ons 3en (ik plus 2 kinderen) meestal een 5-10 minuten kwijt, waarbij ik de enige ben die vingerafdrukken en foto moet laten maken.

Denk eraan dat je een wit I-94 formulier invult ipv de groene.

Succes!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

fcolos schreef:
Hoosier schreef:Ik had even nog een ander vraagje.

Hoeveel tijd heb ik nodig om de immigrations door te komen bij de POE (Point of Entry)? Ze moeten natuurlijk mijn papieren (I-20, paspoort, visum, etc) controleren, foto's maken en vingerafdrukken maken. Daarnaast moet ik natuurlijk ook nog gewoon in de rij wachten. Die zijn vaak erg lang, zoals jullie wel weten. Al met al kan dit best lang duren.

Ik heb de keus uit meerdere tickets. Mijn voorkeur gaat uit naar een van de volgende

1) Amsterdam 10:25 - Atlanta 14:10
Atlanta 16:06 - Indianapolis 17:45

2) Amsterdam 10:25 - Atlanta 14:10
Atlanta 18:54 - 20:29

De eerste geeft mij ongeveer 2 uur te tijd en de tweede geeft mij 4 uur en 44 minuten.

Wat raden jullie aan?
Op een visum de states in duurt nauwelijks langer dan op VWP, dus ik zou lekker voor 2 uur gaan :)
Ik dacht ook dat het niet veel langer zou duren. Maar ik dacht dat ik het beter even kon vragen.

Zijn er nog andere ervaringsdeskundige?
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

houstonwehaveaproblem schreef:

Succes!
Hoezo moet dit?
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Hoosier schreef:
houstonwehaveaproblem schreef:

Succes!
Hoezo moet dit?
Omdat het groene voor toeristen is en het witte voor visumhouders.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

Even een update zodat overige mensen ook iets aan deze informatie hebben.

Ik heb zelf een enkeltje geboekt naar de Verenigde Staten. Een aantal forumleden hebben aangegeven dat dit mogelijk is en dat het geen problemen oplevert bij de "Immigrations". Zelf ben ik ook verder op onderzoek uitgegaan en ik heb bij de FAQ op de website van het Amerikaanse consulaat meer informatie gegevonden. Dit had ik eerder nog niet gezien.

Dit heeft het consulaat te zeggen over enkeltjes (http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_validity3.html):
I have a visa, do I also need a return ticket?
If you hold a visa of any classification, including a B-1/B-2 visa, you are not required to hold a return ticket; you may enter the United States on a one way ticket. All travelers should carry with them for presentation to U.S. officials, if required, evidence of funds sufficient for their visit and, with the exception of H and L visa holders, evidence that they have a residence abroad to which they intend to return at the end of their stay.
Het komt er dus op neer dat als je een visa hebt, dat je niet verplicht bent om een retourticket te hebben. Echter moet je wel documentatie bij je hebben om aan te tonen dat je voldoende financieen hebt voor je periode in de VS en ook moet je aantonen dat je een woonadres hebt waarnaar te terug zal keren na je bezoek.

De vraag met betrekking tot de tijdsduur om het immigratieproces te doorlopen heb ik voorgelegd aan de International Office bij mijn universiteit in de VS. Zij vertelde mij dat je minimaal 2 uur moet nemen voor je overstap om alles te regelen (baggage, immigratieproces, van de ne terminal naar de andere). Voor mij is het niet meer van toepassing want ik heb een vliegveld gevonden die dichterbij mijn vriendin is, zodat zij minder ver hoeft te rijden en geen vrij hoeft te nemen van haar werk. Wel levert dit een langere lay-over op, maar dit geeft mij weer meer tijd voor het immigratieproces.

Daarnaast kwam ik ook iets anders interessants tegen, wat ik niet wist. Op de website van het consulaat kwam ik ook een uitleg over het visum zelf tegen (http://amsterdam.usconsulate.gov/read_ur_visa.html). Op het visum staat een Issue date en een expiration date.

Wisten jullie dat de expiration date niets te maken heeft met tot wanneer je in de VS mag blijven? De expiration date is de laatste dag dat je toegang tot de VS hebt op basis van dit visum.

Wie bepaalt dat tot wanneer je mag blijven? Is dit de immigratiebeambte bij de Point of Entry?

Het enige wat ik nog moet regelen is de verzekering. Alles uitzoeken blijkt toch wel erg ingewikkeld te zijn. Ik weet niet echt veel van verzekeringen af en al helemaal niets van Amerikaanse verzekeringen. Mijn vriendin en overige vrienden daar zitten allemaal in het pakket van hun ouders. De overige verzekeringen die ik gevonden heb (Ooms en IPS) gelden alleen als je ook je Nederlandse basisverzekering hebt. Deze heb ik nu net niet omdat het blijkt dat ik mij moet uitschrijven bij de gemeente. Heeft iemand nog adviezen met betrekking tot verzekeringen voor studenten in de VS?

Dit brengt mij meteen bij het volgende probleem Klopt het dat als je langer als 8 maanden van een jaar in het buitenland bent, dat je je dan moet uitschrijven bij de gemeente?

Welke gevolgen heeft dit dan? Ik weet iig dat je dan niet meer verplicht bent om een Nederlandse ziekenkostenverzekering te hebben. Maar je verliest bijvoorbeeld dan ook je 2% jaarlijkse opbouw van je AOW. Nu betekent dit misschien niet zo veel, omdat ik niet eens weet of er nog AOW is tegen te tijd dat ik er recht op heb, maar het is toch wel handig om alle gevolgen op een rijtje te hebben.

Weet iemand er meer over?
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Hoosier schreef: Daarnaast kwam ik ook iets anders interessants tegen, wat ik niet wist. Op de website van het consulaat kwam ik ook een uitleg over het visum zelf tegen (http://amsterdam.usconsulate.gov/read_ur_visa.html). Op het visum staat een Issue date en een expiration date.

Wisten jullie dat de expiration date niets te maken heeft met tot wanneer je in de VS mag blijven? De expiration date is de laatste dag dat je toegang tot de VS hebt op basis van dit visum.

Wie bepaalt dat tot wanneer je mag blijven? Is dit de immigratiebeambte bij de Point of Entry?
Ik heb dit in een eerder draadje volgens mij al eens uitgelegd. Op je I-94 wordt je max verblijfsduur weergegeven door een stempel. Normaal laat dat stempel zien D/S (duration of status); dit houdt in dat je legaal in de VS kan verblijven tot je DS-2019 (in geval van J-1) of I-20 (bij F-1) verloopt. Je visum is enkel een grensdocument; DS-2019 / I-20 is je verblijfsvergunning (je kan dus met een verlopen visum legaal in de US zitten, zolang je andere papieren maar in orde zijn).
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

Ik heb nu min of meer besloten om de "Young Globa Traveler" verzekering van Oom verzekeringen te nemen (https://www.oomverzekeringen.nl/content ... d=197&ex=1.

Bij het dekkingsoverzicht wordt er aangegeven dat voor bij de meeste gevallen tegen kostprijs wordt gedekt. Het enige wat mij tegenvalt is de tandheelkundige dekking. Deze is uitsluitend in geval van een ongeval en dan slechts max. € 350,- per verzekerde per verzekeringsjaar.

Is het mogelijk om in de VS een verzekering af te sluiten voor slechts tandheelkunde? En wat zijn de gemiddelde kosten hiervan?

En heeft iemand ervaring met Oom verzekering?
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Hoosier schreef:Ik heb nu min of meer besloten om de "Young Globa Traveler" verzekering van Oom verzekeringen te nemen (https://www.oomverzekeringen.nl/content ... d=197&ex=1.

Bij het dekkingsoverzicht wordt er aangegeven dat voor bij de meeste gevallen tegen kostprijs wordt gedekt. Het enige wat mij tegenvalt is de tandheelkundige dekking. Deze is uitsluitend in geval van een ongeval en dan slechts max. € 350,- per verzekerde per verzekeringsjaar.

Is het mogelijk om in de VS een verzekering af te sluiten voor slechts tandheelkunde? En wat zijn de gemiddelde kosten hiervan?

Ik heb goede ervaringen met Oom, met betrekking tot de communicatie. Ik heb gelukkig nog geen aanspraak hoeven maken op een polis, dus ik kan je niet vertellen hoe ze zijn als het om betalen gaat.
Het is niet gebruikelijk dat tandheelkundige kosten in het standaardpakket zitten (in Nederland toch ook niet?). Tenzij je regelmatig bij de tandarts op de stoel ligt, zou ik me daar niet te druk over maken (ongeval is tenslotte wel verzekerd).
Ik zou ook nog even bij het international office van je universiteit informeren wat je voor verzekernig via hen kan krijgen, want dat kan best eens goedkoper zijn dan Oom (100 euri/maand?).
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

fcolos schreef:
Hoosier schreef:Ik heb nu min of meer besloten om de "Young Globa Traveler" verzekering van Oom verzekeringen te nemen (https://www.oomverzekeringen.nl/content ... d=197&ex=1.

Ik heb goede ervaringen met Oom, met betrekking tot de communicatie. Ik heb gelukkig nog geen aanspraak hoeven maken op een polis, dus ik kan je niet vertellen hoe ze zijn als het om betalen gaat.
Het is niet gebruikelijk dat tandheelkundige kosten in het standaardpakket zitten (in Nederland toch ook niet?). Tenzij je regelmatig bij de tandarts op de stoel ligt, zou ik me daar niet te druk over maken (ongeval is tenslotte wel verzekerd).
Ik zou ook nog even bij het international office van je universiteit informeren wat je voor verzekernig via hen kan krijgen, want dat kan best eens goedkoper zijn dan Oom (100 euri/maand?).
Mooi om te horen dat je in ieder geval goede ervaringen hebt met Oom met betrekking tot de communicatie.

De Nederlandse basiszorgverzekering heeft wel een dekking voor tandheelkundige kosten (in ieder geval bij Zilveren kruis Achmea wel). In het basispakket is deze natuurlijk wel minimaal. Ik heb een betere dekking en deze is geeft mij dus een 100% dekking voor tandheelkundige kosten.

Gelukkig heb ik goede tanden, dus ik maak me niet al te veel zorgen over vullingen en dergelijke zaken. Hetgeen wat mij tegenvalt is dat er slechts een dekking is van maximaal 350 euro per verzekerde per zekeringsjaar en dan alleen maar bij een ongeval. Ik heb een vriendin van mij in de VS hierover gesproken die laatst een vulling moest hebben en zij zei dat 500$ nog geeneens een vulling kan krijgen.

Zoals ik al zei heb ik geen slechte tanden en ik kom slecht in de tandartsstoel terecht voor controle, maar een ongeluk zit uiteraard in een klein hoekje. Je kan stoeien, struikelen, een tand afbreken of iets dergelijks en dan heb je daar dus geen dekking voor. Vandaar dat ik iets zoek met een betere dekking.

Het overige wat Oom dekt in hun dekkingsoverzicht ben ik tevreden over. Alleen hebben zij nog een eigen risico van 250 euro per verzekeringsjaar.

De kosten vallen mee. De berekende premie is 516 euro voor de medische kosten, 5.25 assurantiebelasting en 180 euro voor een verzekeringspakket (reis-, inboedel-, ongevallen-, rechtsbijstand- en aansprakelijkheidsverzekering). Totaal is het dus 701,25 voor het eerste verzekeringsjaar. 2 jaar is dus 1402,50 euro.

Daarnaast heb je ook Elvia Globetrotter. Deze heeft ook ongeveer hetzelfde (kostprijsdekkend), maar de tandartskosten ten gevolge van een ongeval is €500 en tandartskosten bij overige spoedeisende hulp €250. Het eigen risico is weer minder (100 euro). Echter hierbij is er een max van 500.000 euro per gebeurtenis bij de aansprakelijkheidsverzekering, terwijl bij Oom er een max is van 1.250.000 per gebeurtenis. Elvia kost 1218 euro voor 2 jaar. Hierbij zit ook een reisverzekering (bagagge), reisongevallen, rechtsbijstand en aansprakelijkheidsverzekering.

Is een aansprakelijkheidsverzekering voor max 500.000 euro genoeg voor in de VS?

Welke van de twee raden jullie aan?
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

Niemand?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer