Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar in de VS zou je willen wonen?
-
- Amerika-ontdekker
rene.jager schreef:Als ik bekijk waar ik het liefste zou wonen, zijn er een aantal eisen waaraan de plek moet voldoen:
1 Ik wil de gemakken van een grote stad, maar rust van een dorp of kleinere gemeenschap. (de reden waarom wij met ons "jonge" gezin de stad zijn uitgetrokken) Het zal dus iets in de buurt van een grote stad zijn.
2 De natuur zal een belangrijk punt zijn; Nationale park(en) in de buurt.
3 Gezien mijn avatar, moet er uiteraard ook een vliegbasis in de buurt zijn om de hobby te kunnen uitoefenen.![]()
Ja, ik besef het, punt 2 en 3 zijn redelijk paradoxaal, maar toch..
Als ik deze zaken in acht neem en de ervaringen van onze trip naar het Zuidwesten hier bij optel, kom ik uit in de buurt van:
* San Fransisco, of
* Salt Lake City
Ik ben net een aantal weken terug van mijn veels te korte vakantie naar SLC en het heeft een goede indruk op mij achtergelaten. Ik denk dat SLC zeker een plek zou zijn waar ik zou kunnen wonen (zeker in de wijk avenues, dat was echt geweldig daar in de heuvels).
Alleen die mormonen he.. :yuk: haha.. Ook al is mijn ex die ik bezocht heb een soort mormoon.. (met soort bedoel ik: hij wil het niet zijn maar heeft er problemen mee het zijn ouders te vertellen, zeker omdat hij de oudste van de familie is.)
Maar San Fransisco of San Diego zou ook denk ik wel een plek zijn waar ik me thuis zou kunnen voelen. Of in Boston ofzo.. Maar in die test kwam eruit dat ik me in Oregon thuis zou voelen..
-
- Amerikakenner
wonen in NEW YORK of LA
ik zou graag als ik in de USA ga wonen
in LA of New york willen wonen
maar ik ben 16 dus voorlopig komt dat er nog niet van
maar ik heb wel vrienden in de USA waar ik wel heen ga
TIPS graag van mensen die hier wonen of ook willen wonen
groetjess
Sophie
in LA of New york willen wonen
maar ik ben 16 dus voorlopig komt dat er nog niet van
maar ik heb wel vrienden in de USA waar ik wel heen ga
TIPS graag van mensen die hier wonen of ook willen wonen
groetjess
Sophie
Ik ben een stadsmens. Hou van mooie levendige steden. Steden die snel groeien, terwijl ik ook groei in mijn cariere.
01 New York. En dan zou ik graag in Manhattan willen wonen. (Vooral de wijken, Chelsea, East Village, Soho, Tribeca spreken me aan). New York is een geweldige stad, echt een wereldstad. Enige minpuntje is dat het flink duur is, maar dat je ook flink kunt verdienen.

02. Atlanta. Een van de snelst groeiende steden in de VS. Atlanta schiet tekort in dat levendige wat New York wel heeft. Maar Atlanta is mooi qua natuur, zoveel bos, mooi modern architectuur, zo schoon voor een grote stad, erg gastvrije mensen (southern hospitality) en het straalt een soort klasse uit. In Atlanta zou ik in Midtown of Buckhead wonen.

01 New York. En dan zou ik graag in Manhattan willen wonen. (Vooral de wijken, Chelsea, East Village, Soho, Tribeca spreken me aan). New York is een geweldige stad, echt een wereldstad. Enige minpuntje is dat het flink duur is, maar dat je ook flink kunt verdienen.

02. Atlanta. Een van de snelst groeiende steden in de VS. Atlanta schiet tekort in dat levendige wat New York wel heeft. Maar Atlanta is mooi qua natuur, zoveel bos, mooi modern architectuur, zo schoon voor een grote stad, erg gastvrije mensen (southern hospitality) en het straalt een soort klasse uit. In Atlanta zou ik in Midtown of Buckhead wonen.

Misschien moet ik het maar eens veranderen, het is als grap bedoelt en L.A. staat voor Lower Alabama
Ik heb al verschillende pb's gehad ook, wel lachen eigenlijk.
Maar om je vraag te beantwoorden, geen idee hoe duur het is om in LA te wonen, hier in Dothan is het goed te betalen
Richard

Ik heb al verschillende pb's gehad ook, wel lachen eigenlijk.
Maar om je vraag te beantwoorden, geen idee hoe duur het is om in LA te wonen, hier in Dothan is het goed te betalen

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerika-expert
Wauw mooie foto's.Stratos schreef:Ik ben een stadsmens. Hou van mooie levendige steden. Steden die snel groeien, terwijl ik ook groei in mijn cariere.
Die bovenste heb ik ook. Heb je vast genomen vanaf The Empire State building.

De onderste vindt ik echt erg mooi!!!
Heel knap gemaakt.....
Enne... waar wij gaan wonen??
Raleigh (Cary) in North Carolina vanaf april 2005.
Groetjes Petra
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Petra,
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen in Cary/Raleigh. Voor ons is dat ook het gebied (Raleigh/Durham/Chapel Hill) waar onze vestigingsvoorkeur naar uitgaat. We zijn er een paar weken terug even wezen kijken. Komende maand gaat ons huis de verkoop in en zodra het verkocht is (geen idee hoe lang/kort dat zal duren) beginnen we de hele immigratieprocedure. Vervolgens ga ik proberen een baan in die regio te vinden. Lokale contacten kunnen daarbij heel nuttig zijn
Houd me op de hoogte. Ik ben benieuwd.
Marcel
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen in Cary/Raleigh. Voor ons is dat ook het gebied (Raleigh/Durham/Chapel Hill) waar onze vestigingsvoorkeur naar uitgaat. We zijn er een paar weken terug even wezen kijken. Komende maand gaat ons huis de verkoop in en zodra het verkocht is (geen idee hoe lang/kort dat zal duren) beginnen we de hele immigratieprocedure. Vervolgens ga ik proberen een baan in die regio te vinden. Lokale contacten kunnen daarbij heel nuttig zijn

Houd me op de hoogte. Ik ben benieuwd.
Marcel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6728 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle