Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Staten en counties
-
ZappyVlaams
- Amerikafan
Staten en counties
Klein vraagje over staten en counties: kan je een staat het best vergelijken met een apart land (dat dan in een heel hechte unie zit met 49 andere 'landen') en een county met een provincie? Hebben counties dan ook een hoofdstad, ja of nee?
Oké, dat was het. <o/
Oké, dat was het. <o/

Ze hebben geen hoofdstad dat weet ik. Ik denk dat je vergelijking wel ongeveer klopt, al is die 'unie' volgens mij wel minder vrijblijvend dat in bv de EU..A county of the United States is a local level of government smaller than a state but almost always larger than a city or town, in a U.S. state or territory.
Maargoed, als iemand een aanvulling heeft, graag!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Een county heeft een county seat: "The County Seat is a City which is the Capital of a County."
Een county is ook soms een city en een county. Bv Denver is de City and County of Denver, dus de city en de county zijn hetzelfde, maar ze doen allebei wel verschillende taken. De meeste counties hebben daarin ook gemeentes. Het gaat dus als volgt:
De US
De staten
De counties (al heet dat in sommige staten anders)
De cities of towns (en nog wat andere benamingen)
Een county is ook soms een city en een county. Bv Denver is de City and County of Denver, dus de city en de county zijn hetzelfde, maar ze doen allebei wel verschillende taken. De meeste counties hebben daarin ook gemeentes. Het gaat dus als volgt:
De US
De staten
De counties (al heet dat in sommige staten anders)
De cities of towns (en nog wat andere benamingen)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De staten zijn vrijwel autonome "landen", met ieder een gouverneur aan het hoofd, een eigen congres (senaat en house of representatives), eigen wetten en een eigen constitutie. Zo kun je hebben, dat het homohuwelijk bijvoorbeeld in Massachusetts wel legaal is, maar in de andere staten niet.Liz schreef:Ik zou eerder zeggen dat de staten vergelijkbaar zijn met onze provincies en dat de counties te vergelijken zijn met onze gemeenten.
De counties zijn inderdaad meer als de provincies: ze hebben een eigen, soort provinciale, regering. En binnen de counties heb je dan weer de gemeentes, met een burgemeester en town council.
Meestal wordt de plaats, waar het county gerechtshof staat, min of meer als de "hoofdstad" van een county gezien, althans hier in Virginia. In onze county (Fairfax) is dat Fairfax City.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Silent Dream
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Nu we het toch over staten e.d. hebben. Dit is misschien een hele domme vraag, maar ik vraag het me al een hele tijd af. Ik kan ook werkelijk nergens het antwoord vinden.
In welke staat ligt Washington D.C?
In welke staat ligt Washington D.C?
Info over mijn boeken:
http://www.suzannepeters.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ZappyVlaams
- Amerikafan
-
Silent Dream
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Haha, vandaar dat ik het niet kon vindenjerbia schreef:In geen enkele: http://nl.wikipedia.org/wiki/Washington_D.C.Silent Dream schreef: In welke staat ligt Washington D.C?
Info over mijn boeken:
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Om even terug te komen op je bericht uit het andere draadje over dit onderwerp op http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=12577
continenten (Europa versus Amerika versus Azië, enz)
provincies (Limburgers versus Antwerpenaars)
en zelfs steden (Turnhoutenaars -alles wat ze bezitten hebben ze bij of ze praten er over- , Arendonk -met zijn zeer aparte dialect-, Antwerpenaars -die van't Stad-, ....)
Om dergelijke 'rivaliteit' te beleven hoef je echt niet op het niveau van landen te gaan. Er is namelijk iets soortgelijks tussen:ZappyVlaams schreef:1. Kan men de staten ook op andere domeinen zien als aparte landen, dwz enonomisch, cultureel en dergelijke? Ik merk namelijk ook dat er een vorm van 'rivaliteit' is tussen de staten, net zoals wij bv. grapjes maken over Nederlanders, Belgen, Duitsers, Fransen enz.
continenten (Europa versus Amerika versus Azië, enz)
provincies (Limburgers versus Antwerpenaars)
en zelfs steden (Turnhoutenaars -alles wat ze bezitten hebben ze bij of ze praten er over- , Arendonk -met zijn zeer aparte dialect-, Antwerpenaars -die van't Stad-, ....)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 6470 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-