Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Staten en counties

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
ZappyVlaams
Amerikafan

Staten en counties

Bericht door ZappyVlaams »

Klein vraagje over staten en counties: kan je een staat het best vergelijken met een apart land (dat dan in een heel hechte unie zit met 49 andere 'landen') en een county met een provincie? Hebben counties dan ook een hoofdstad, ja of nee?

Oké, dat was het. <o/
Afbeelding
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik zou eerder zeggen dat de staten vergelijkbaar zijn met onze provincies en dat de counties te vergelijken zijn met onze gemeenten.
16x USA / 30 staten
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

A county of the United States is a local level of government smaller than a state but almost always larger than a city or town, in a U.S. state or territory.
Ze hebben geen hoofdstad dat weet ik. Ik denk dat je vergelijking wel ongeveer klopt, al is die 'unie' volgens mij wel minder vrijblijvend dat in bv de EU..
Maargoed, als iemand een aanvulling heeft, graag!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Een county heeft een county seat: "The County Seat is a City which is the Capital of a County."

Een county is ook soms een city en een county. Bv Denver is de City and County of Denver, dus de city en de county zijn hetzelfde, maar ze doen allebei wel verschillende taken. De meeste counties hebben daarin ook gemeentes. Het gaat dus als volgt:

De US
De staten
De counties (al heet dat in sommige staten anders)
De cities of towns (en nog wat andere benamingen)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Liz schreef:Ik zou eerder zeggen dat de staten vergelijkbaar zijn met onze provincies en dat de counties te vergelijken zijn met onze gemeenten.
De staten zijn vrijwel autonome "landen", met ieder een gouverneur aan het hoofd, een eigen congres (senaat en house of representatives), eigen wetten en een eigen constitutie. Zo kun je hebben, dat het homohuwelijk bijvoorbeeld in Massachusetts wel legaal is, maar in de andere staten niet.

De counties zijn inderdaad meer als de provincies: ze hebben een eigen, soort provinciale, regering. En binnen de counties heb je dan weer de gemeentes, met een burgemeester en town council.

Meestal wordt de plaats, waar het county gerechtshof staat, min of meer als de "hoofdstad" van een county gezien, althans hier in Virginia. In onze county (Fairfax) is dat Fairfax City.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Silent Dream
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door Silent Dream »

Nu we het toch over staten e.d. hebben. Dit is misschien een hele domme vraag, maar ik vraag het me al een hele tijd af. Ik kan ook werkelijk nergens het antwoord vinden.

In welke staat ligt Washington D.C?
Info over mijn boeken:
http://www.suzannepeters.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Silent Dream schreef: In welke staat ligt Washington D.C?
In geen enkele: http://nl.wikipedia.org/wiki/Washington_D.C.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
ZappyVlaams
Amerikafan

Bericht door ZappyVlaams »

Bedankt iedereen. Hier mag gerust een slotje op.
Afbeelding
Silent Dream
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door Silent Dream »

jerbia schreef:
Silent Dream schreef: In welke staat ligt Washington D.C?
In geen enkele: http://nl.wikipedia.org/wiki/Washington_D.C.
Haha, vandaar dat ik het niet kon vinden :P
Info over mijn boeken:
http://www.suzannepeters.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Om even terug te komen op je bericht uit het andere draadje over dit onderwerp op http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=12577
ZappyVlaams schreef:1. Kan men de staten ook op andere domeinen zien als aparte landen, dwz enonomisch, cultureel en dergelijke? Ik merk namelijk ook dat er een vorm van 'rivaliteit' is tussen de staten, net zoals wij bv. grapjes maken over Nederlanders, Belgen, Duitsers, Fransen enz.
Om dergelijke 'rivaliteit' te beleven hoef je echt niet op het niveau van landen te gaan. Er is namelijk iets soortgelijks tussen:
continenten (Europa versus Amerika versus Azië, enz)
provincies (Limburgers versus Antwerpenaars)
en zelfs steden (Turnhoutenaars -alles wat ze bezitten hebben ze bij of ze praten er over- , Arendonk -met zijn zeer aparte dialect-, Antwerpenaars -die van't Stad-, ....)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer