Wij hebben nu Delta en AA geboekt (100% uitgevoerd door British Airways
Maar heb ook nog niks van ze gehoord, was meer nieuwsgierig of iemand al iets had ontvangen van een prijsverhoging/annulering.
Kleine correctie, wij vliegen nu 2x vanaf dusseldorf naar de US maar het is een beetje een truukje (waarje zeker het milieu niet mee helpt).d_vdploeg schreef: ↑07 apr 2026, 10:08
Ook het aanbod vanaf Brussel/Dusseldorf is beperkter dan vanaf Schiphol. Met name via Delta. Volgens mij vliegt Delta alleen naar Atlanta vanaf Brussel. Dusseldorf helemaal niet volgens mij. Dus ben je aangewezen op United. Kan ook, maar die vliegen dan weer niet rechtstreeks op Atlanta. Allemaal afwegingen die ik zou meenemen.
Met de wetenschap van nu, zou ik dat inderdaad ook aanraden.BahamaOne schreef: ↑07 apr 2026, 11:31Als je nu nog moet gaan boeken voor de komende maanden zou ik zeker zoeken naar vluchten met als eerste overstap US (ipv ergens in Europa). United heeft bv al aangegeven 5% van de vluchten te gaan schrappen. Het zou me niks verbazen als we dat de komende dagen/weken/maanden vaker gaan zien en ook bij andere maatschappijen.
Net zoals bij stakingen en andere ongein zijn het vrijwel altijd de short haul vluchten die het eerste gekozen worden om te annuleren (ook omdat die vaak meerdere keren per dag gaan, zoals bv naar Londen (en met verschillende maatschappijen)). Het zal dan maar net jouw vlucht zijn die je nodig hebt om op tijd van Londen naar de USA te komen.....
Hangt een beetje af van de maatschappij waarmee je vliegt. Wij vliegen graag/liefst met United en altijd naar PHX, en dan is rond 11.00u of 12.00u vertrek en 18.30u aankomst in PHX prima. We hebben dan tussendoor prima de tijd om door immigrations te gaan, een lounge te pakken en op ons gemak naar de gate te lopen.De overstap is dan in Chicago of Houston, daar kan nog wel eens wat prijsverschil tussen zitten.Coyote schreef: ↑08 apr 2026, 06:07Met een overstap in Amerika lukken zulke mooie vliegtijden niet altijd en kom je vaak laat aan op je bestemming en vertrek je 's ochtends vaak ook weer vroeg. E.e.a. natuurlijk wel afhankelijk van de aankomst- en vertrekplaats maar voor PHX en LAX geldt dat zeker.
Eens, en zo had ik het in eerste instantie ook gepland. Ware het niet dat AA de vertrektijden voor de heenreis een week na mijn boeking al had aangepast. Daarom mijn heenvlucht die in eerste instantie AMS - DFW - PHX was laten aanpassen naar AMS - LHR - PHX. Zie ook mijn bericht van 30 december jl.
Aan je bericht van 30-12 te zien heb je de 7.10u vlucht vanaf AMS naar LHR en dan vanaf LHR vertrek om 11.00u. Er gaat dus nog een vlucht later naar PHX om 16.10u. Die wilde je niet