Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

:offtopic:

@bedeve Bedankt voor de tips! Ga ze bekijken. Zit nu Camarillo voor een mooie prijs, nog onder mijn gemiddelde prijs per nacht. Ontbijt bij een motel is niet persé belangrijk zolang ik een Denny's of IHOP in de buurt kan vinden. :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

bedeve schreef:
28 feb 2026, 13:03
:offtopic: :offtopic:

Een paar honderd meter verder op de 1 is er de Best Western Wilmington.
Das een hotel met warm ontbijt en met 00101841 prima te betalen.
Vergeet ook vooral code FB100 niet te proberen. Bij BW geeft mij deze vrijwel altijd de laagste prijs. :thumbup:
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Coyote schreef:
01 mar 2026, 09:12
Ontbijt bij een motel is niet persé belangrijk zolang ik een Denny's of IHOP
Dat moet in LA wel te doen zijn :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
Timtim
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Timtim »

1 juni vliegen we voor de 6e keer naar vegas. Vanaf Antwerpen met de trein naar Amsterdam en rechtstreeks naar Vegas. Dit is de vorige keren ook goed bevallen.
Waar we normaal alleen op de strip verblijven zal de eerste overnachting deze keer in het Palms zijn. Vanuit hier zullen we de volgende dag naar de grand canyon rijden en overnachten in Williams. Om de volgende dag weer terug te rijden naar onze favoriete stad.
Hier hebben we nog 1 overnachting in El Cortez gevolgd door 4 nachten Cosmopolitan en 4 nachten Aria.

Het plan is dus om een auto te huren van 1 juni tot en met 4 juni. Nu heb ik hier al wat op het forum zitten kijken en kwam daardoor terecht bij ustravel. We hebben nog nooit een auto gehuurd in Amerika en ik heb dus wat moeite met het kiezen van type voertuig.
Als auto liefhebber en omdat we maar kort huren zou ik graag in iets "leuks" rijden en niet in de standaar nissan roque om het zo maar te zeggen.
Een cabrio met de temperaturen in juni zie ik ook niet zo zitten.

Een heel verhaal voor iets heel simpels eigenlijk. Maar waar zouden jullie voor kiezen en wat kan ik verwachten?
prijzen die ik zoal zie zijn:
- premium elite suv (Audi Q5 of gelijk) €200
- midsize elite luxury suv (Audi Q7 of gelijk) €210
- premium crossover (Dodge durango of gelijk) €220
- full size suv (Chevrolet tahoe of gelijk) €250

qua kosten zal het dus niet veel uitmaken wat we kiezen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hangt vooral af van jou definitie van leuk.
Het merendeel van wat je hier noemt zijn gewoon suffe suv’s, hooguit de Tahoe is “leuk” wat mij aangaat.
Verder weet je nooit wat je krijgt, je huurt een klasse, geen specifiek model

Wat “leuk” aangaat is een Jeep Wrangler bij Hertz missvhien grappig voor die paar dagen? Die hebben een “Wrangker guaranteed” klasse, dan krijg je dus echt mee wat huurt.

Laatse keer dat wij in Vegas iets huurden voor 2 dagen hebben we een Tesla Model Y genomen, dat vinden wij leuk. Heel persoonlijk dus.
DreCubeUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door DreCubeUSA »

Ik zou dan een Premium Class of Luxery Class kiezen.
Dan heb je kans op oa Dodge Charger (2d coupe) of een Challenger (4d sedan), een Chrysler 300 (drie autos welke je nauwelijks ziet in europa).
Er kan volgens mij dan ook een Mercedes C klasse, BMW 3 of 2, of een Audi sedan voorgereden worden (of in de zone staan waar je uit kan kiezen)
Zijn dan geen 'hoge' auto's, dus als je dat fijn vind moet je het zeker niet kiezen. Maar dat zou ik 'leuk' vinden.

(impressie hier bij Alamo LAS:

Ik zou kijken op https://www.alamo.de/ (en gebruik code THPPS15).
Dan boek je direct bij Alamo en heb je ook (mijn idee) wat beter inzicht in de klasses welke ze aanbieden.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@Timtim Houdt er rekening mee dat je altijd een klasse huurt en geen specifiek model. Het is altijd ''or similar”. Wat dat betreft hangt het af van vraag en aanbod op dat moment.

Wat leuk is, is persoonlijk, maar als je geen Nissan Rogue of Chevrolet Malibu wil dan zou ik inderdaad voor de Luxury gaan. Dan heb je de meeste kans. Toen wij voor het laatst op Las Vegas airport waren, waren BMW's Audi's en Dodge wel wat je zag staan in de Luxury. Althans wat ik er snel van zag (we liepen er langs).

Met hoeveel personen en bagage reis je? Want van Las Vegas naar Williams is best een stukje sturen. Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je wel genoeg ruimte hebt voor je reisgezelgschap + bagage.

Ik heb er persoonlijk het geld er niet voor over, maar ik geef niks om auto's. Maar wij huren dan ook weer niet relatief kort en maken een roadtrip van 2 of 3 weken. Dan is een SUV waar je alles in kwijt kunt makkelijker.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 05 mar 2026, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
Markd1973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Markd1973 »

@Timtim en een verhuurder kiezen zoals Alamo waar je 'uit de rij' mag kiezen en niet zoals bij AVIS veelal, dat de specifieke auto al voor je klaar staat. Dan heb je weliswaar de klasse wel moeten kiezen bij het reserveren maar toch nog een vorm van flexibiliteit ter plekke.
Natuurlijk moet je nog steeds wat geluk hebben wat er staat maar de verhuurgarages bij het vliegveld in Vegas zijn niet klein bemeten en er staat zat. Ik heb er zelfs Maserati's zien staan maar helaas was dat niet de rij waar ik uit mocht kiezen. Dat was gewoon een suffe SUV :wink:

:offtopic: als je wat extra perks wil dan kun je voor hotels eens kijken bij Virtuoso - indien je daar nog niet bekend mee bent. Leverde ons in het Cosmopolitan food credits op, premium check in en een upgrade.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Ik heb ook al meerdere keren bij Alamo gehad dat een auto klaar stond
en alleen de sleutels werden meegegeven. Is wel Suburban klasse ik weet niet
of dat het verschil is.
Timtim
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Timtim »

allereerst bedankt voor de reacties.

Iets "leuks" is inderdaad relatief.
Zoals d_vdploeg al zegt is het best een stukje rijden en ben daarom ook wel echt op zoek naar wat luxe/comfort.
Als dat ook nog eens kan in iets wat we hier niet standaard rijden is dat een mooie plus.

Mijn voorbeelden van de suffe suv's was eigenlijk puur omdat hier de koffers plus tassen wat makkelijker in zullen passen.
Om het beeld wat completer te maken. We zijn met 2 man, beide een grote koffer en tas, we zijn er immers bijna 2 weken.
Dit krijg je vast wel in de meeste auto's maar vind het niet ideaal een koffer op de achterbank te moeten plaatsen.

Ik kwam zelf ook al uit bij Alamo. Het zelf uit kunnen zoeken van de auto plus skip the counter staat mij wel aan.
We komen op maandagavond (18:35) aan en verwacht daarom ook dat de keuze niet reuze zal zijn. Vandaar dat ik graag de juiste keuze maak qua type voertuig ook omdat het in de prijs niet veel verschil maakt.

Als ik de reacties zo lees zouden jullie dus gaan voor luxury of full size suv?

Markd1973 bedankt voor de tip maar de hotels zijn al geboekt gelukkig. Met onze playerscards verblijven we gratis in het Cosmopolitan in een kamer met balkon en fountain view en in het Aria. Beide met resort credit en free play :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met twee man heb je in elke auto wel voldoende ruimte.

Even :offtopic:
Timtim schreef:
06 mar 2026, 01:31
is het best een stukje rijden
Maar waarom nog naar Williams terug rijden en niet in het park overnachten? Als je in Williams overnacht mis je de mooiste uren in het park.

Marianne
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

:offtopic: Williams is 60 mijl, en volgens Google Maps een uurtje rijden, dus dat valt prima mee. Wij hebben een aantal jaren geleden ook de sunset afgewacht langs de rim, en zijn toen naar Williams gereden, wat prima te doen is, ook in het donker. Tusayan is ook een alternatief maar dat kost een godsvermogen, dus dan kun je beter in het park overnachten.

Wij sliepen in Williams in de Best Western Sure Stay https://maps.app.goo.gl/i6xYyokFLxou7ccp8 niet echt heel bijzonder, maar (toen) wel schoon en netjes. Er zit nog een andere Best Western, die was toen vol, maar ziet er wel wat beter uit.
tomv82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door tomv82 »

Als ik nu op avis.be kijk staat er iets als AV1S F1RSThttps://www.avis.be/avis-first. Dit geeft zonder awd codes dezelfde prijzen als de best western codes. Heb een reservering gemaakt voor TPA 20/7 tot 10/8 een type F voor 897€. Heb nog een reservering staan bij alamo.de voor 1029€. Wel een midsize SUV.
Ik probeer elke dag toch nog eens te zoeken als ik kan. Hoop dat de prijzen nog een beetje dalen. Is het meeste dat ik tot nu toe al ooit betaald zou hebben voor 20-21 dagen.
2008: Florida first time Disneyworld
2011: Florida
2013: Florida
2014: Florida
2015: New York
2017:Florida
2018: Florida
2022: Florida
2023: Washington, gatlinburg, savannah, florida
2024: West coast
2026: Florida
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Weer USD 15 van de autohuur voor een Convertible kunnen afsnoepen. Niet veel maar toch weer een All American Slam bij Denny's. :P

Dit keer niet geboekt bij Ustravel.nl maar via een kortingssite van mijn werk. Qua uiterlijk bijna gelijk aan ustravel.nl maar een andere affiliatie. Prijs was bij beide exact hetzelfde.

Wat mij opvalt is dat de Convertible op dit moment goedkoper is dan een Standard SUV voor mijn huurperiode en stad waar ik de auto huur. Verder is het te merken dat de USD weer stijgt in waarde. Want ondanks dat het USD-bedrag lager was (en daar reken je straks ook in af dus belangrijker dan het EUR-bedrag) was het EUR-bedrag gestegen ten opzichte van mijn vorige reservering. Mijn algehele begroting was ook weer zo'n EUR 70 gestegen. :lolno:

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het wordt eentonig maar alweer is mijn autohuur goedkoper geworden. :D

Ging de prijs vorige week nog met USD 15 naar beneden, nu was de prijs USD 30 zelfs lager ten opzichte van mijn huidige boeking. Daarom opnieuw een boeking gemaakt en de oude geannuleerd. De huidige aanpassen kan ook maar de prijs veranderde niet daardoor.

Inmiddels is de prijs al met USD 265 gezakt sinds ik begin februari voor het eerst een Convertible reserveerde. Toch wel serieus geld. 8)

Wat me nu ook opviel is dat de inleverlocatie bij LAX nu de nieuwe locatie aangeeft, niet langer Aviation Blvd maar het nieuwe gebouw waar alle verhuurders samen zitten aan W 98th St, nabij het vliegveld.

Bij Hertz, waar ik nog een reserve reservering heb staan, blijven de prijzen al maanden gelijk. De Q4 die ik daar heb staan is inmiddels duurder dan Alamo waar ik specifiek een Convertible heb gehuurd. Vooralsnog ga ik ervan uit Hertz vlak voor vertrek te annuleren en te kiezen voor Alamo.

Roland

Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Fijn voor je @Coyote !

Ik hou al weken de prijzen bij Hertz in de gaten, die worden alleen maar hoger (én ik heb geen PC meer) dus ben heel blij met mijn SUV boeking bij Alamo.de. Daar gaan de prijzen voor mijn boeking nog niet omlaag.

Maar ik heb nog even (eind september)

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij gaan waarschijnlijk in juni naar Canada (rondje Calgary). Zijn er voor autohuur in Canada zaken waar we op moeten letten? Dingen die anders zijn dan voor de VS? Ik heb al gelezen dat er voor Canada wel sprake is van een eigen risico. En ik zie ook niet direct de aansprakelijkheidsverzekering terug. Zijn er tips, do's en don'ts?

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zoals je al aangeeft geldt voor Canada wel een eigen risico. Valt qua hoogte wel mee vond ik.

Voor mijn trip naar Canada in 2021 had ik de auto via Avis.be gehuurd. Alle benodigde verzekeringen zitten er dan in ieder geval bij. Dat kun je checken door eens een proefboeking te doen. Je kunt dan, voordat je af moet ronden, zien dat de benodigde verzekeringen erbij zitten.

Jullie willen in juni gaan dus geen verplichting vwb winterbanden. Dat had ik wel omdat ik in oktober reisde. Bij Avis kreeg ik destijds een fijne auto mét winterbanden.

Roland

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dank je Roland. Ik heb even bij avis.be gekeken en ik zie daar ook geen aansprakelijkheidsverzekering bij staan. Er staat het volgende:
Uw reservering is inclusief:
- Luchthaven-/stadstoeslag
- Voertuigregistratiekosten
- Lokale belasting
- Dekking tegen schade

In de voorwaarden zie ik wel dit staan:

Damage to people and their property

Public Liability covers injury or death to a third party (persons outside the Avis
vehicle). Property Damage covers damage to property other than the Avis vehicle
and the renter’s, driver’s or passenger’s property. Public Liability and Property
Damage coverage are included in the rats at no additional charge.
The liability insurance limits are 200,000 CAD per occurrence, per accident at
most locations in Canada.

Dat lijkt me dus toch voldoende.

Marianne
Familyof4
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Familyof4 »

marcie216 schreef:
25 feb 2026, 07:46
Bedankt iedereen voor de feedback! Heb gister inderdaad nog wat gespeeld met data, codes en website en heb er wel vertrouwen in dat we op een redelijk bedrag uit gaan komen.

@Coyote Dat van het WK had ik ook over nagedacht, maar ook de prijzen in midden augustus bijvoorbeeld waren hetzelfde bij veel aanbieders, terwijl het WK dan al afgelopen is, Maar zoals gezegd, dat maakt niet uit. Het gaat wel loslopen uiteindelijk!

M.b.t. je vraag qua reistijd. We hebben inderdaad gekeken om juni of september te gaan, maar we willen de peak flowers heel graag zien op Mt Rainier en we willen dat de wegen goed toegankelijk zijn in de hoger gelegen gebieden. Dus juni is helaas niet mogelijk voor deze reis. September moet je geluk hebben met de bloemetjes. Het klinkt misschien 'stom' om in het hoogseizoen te gaan om meer kans te hebben op de bloemen, maar dit is een wens van mijn vriendin.
Ik heb al heel lang geleden in Seattle voor juli-aug via Hertz een Standard SUV (L2) kunnen boeken voor 1552 usd (1344€) en dat voor 30 dagen. Vandaag opnieuw gekeken en met code 510000 en nog steeds dezelfde huurprijs. Zonder code of bij andere aanbieders is het stervensduur daar momenteel. En ik snap @marcie216 helemaal qua wildflowers. Dat is geweldig eind juli op Rainier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer