Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1ste keer New York met pubers

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Linda73
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

1ste keer New York met pubers

Bericht door Linda73 »

Twee jaar geleden zijn we voor het eerst naar Amerika geweest en heb ik hier veel nuttige info vandaan gehaald!
Nu is de planning om volgend jaar in de meivakantie een stedentrip New York te doen.
(De planning was eigenlijk een rondreis Florida, maar onze dochter heeft slechts 1 week (en 2 dagen) meivakantie... dus change of plans en naar New York! en dus weer hier op het forum voor info vergaren :)

Ik heb al wel het een en ander ingelezen, ook op de site van Erik (die ik hier als tip las), maar heb toch nog wel een aantal vragen. We staan nog redelijk aan het beginstadium van onze plannen, maar ik moet toch ergens beginnen.

Vwb de vlucht:
We zitten nu te kijken naar donderdag 23 april vertrek en dan woensdag 29 april weer terugvliegen (lijkt op dit moment het gunstigste qua prijs). Dan zit ik toch al snel richting de 2500 tot 3000 EUR voor ons vieren. Nu heeft de KLM natuurlijk de werelddeals in januari...dus tsja...gaan we de gok nemen en daarop wachten? of zeggen jullie voor deze prijs zou ik die gok niet wagen?
We zijn twee jaar geleden met UA gevlogen, heel goed bevallen maar die komt nu redelijk duurder uit. Zijn er nog grote verschillen tussen bijv. KLM en Delta? We willen sowieso rechtstreeks vliegen.

Dan het hotel:
Allereerst schrik ik me rot van de prijzen van de hotels! Daar had ik ook eigenlijk geen idee van....
Manhattan is volgens ons sowieso de beste locatie om te zitten. Voorkeur is toch ook wel om 2 aparte kamers te hebben. Onze pubers (17 en 15) willen niet met z'n vieren op 1 kamer voor een week en wij eigenlijk ook liever niet..haha.
Maar welke criteria hanteer je dan? is het juist wel handig/wenselijk om iets van een keukentje te hebben? ik heb geen idee of je daar echt gebruik van gaat maken. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Of is alleen koelkastje voldoende?
Juist wel of niet Times Square? uiteraard hangt dit af van persoonlijke voorkeur.
we gaan al snel richting de 3000 tot 4000 eur voor 2 kamers voor 6 nachten :shock:
iemand nog tips voor een prima hotel en/of leuke aanbiedingen?

En is 5 volle dagen NY voor een eerste keer prima of zouden jullie toch adviseren om 1 of 2 dagen langer te gaan?

Een heel verhaal en veel vragen. Wat ik al zei....het moet allemaal nog een beetje vorm krijgen en dit forum helpt me daarbij wel!
Linda73
Amerika-ontdekker

Re: 1ste keer New York met pubers

Bericht door Linda73 »

Ik zit het reisverslag van Marianne te lezen, zie ik het volgende:
"Uitslapen vandaag. En dan uitchecken want we verhuizen voor de volgende twee nachten naar het Waldorf Astoria, dat een leuke aanbieding had."

dus ik ging even kijken op booking.com naar Waldorf voor onze periode :)
2 kamers voor 6 nachten... 19.359 EUR :shock: :shock: :shock:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Voor hotels kun je kijken op trivago. Mijn laatste hotel was het Element Times Square. Hotels in New York zijn flink aan de prijs. Keukentje en koelkast zijn handig maar je kan ook zonder. Voor vliegtickets kijk je naar het topic over vliegtickets. Daar staan ook tips in.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Ik snap de overweging voor 2 kamers, maar wat mij betreft is dat de extra kosten niet waard. In NY ben je de hele dag op pad, dus voor slapen en douchen die paar dagen hebben wij ook gewoon met 4 op 1 kamer geslapen. Je bent er amper. De pubers mogen blij zijn dat ze mee kunnen en dat alles betaald wordt :)
Van dat prijsverschil kun je gewoon heel veel doen daar. Alternatief is misschien een appartement in New Yersey en dan elke dag naar de stad reizen. Dat vind ik persoonlijk dan weer minder, want soms is het fijn om even terug naar je accommodatie te kunnen. Je wil veel zien en doen neem ik aan, dus dat is best pittig op een gegeven moment. Maar het zou wel de kosten drukken en voor veel mensen is het ook geen punt om van daaruit de stad te bezoeken. Je hebt dan net ook even wat meer vierkante meters tot je beschikking.
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Wij zijn afgelopen zomer tijdens onze rondreis 3 nachten (van donderdag tot zondag) in New York geweest met onze kinderen van 11 en 15 jaar. We hadden 1 kamer voor ons vieren en dat was prima. Ons hotel (Indigo NYC Financial District) had voor New Yorkse begrippen best ruime kamers met minifridge. Het was superschoon met heel vriendelijk personeel. Hele rustige hotelkamer met uitzicht op Trinity Church en op loopafstand van 9-11 memiorial, Wall Street en de Staten Island Ferry. Het is tevens ideaal gelegen tussen 2 metrostations (Rector Street) waardoor je alle kanten op kunt richting het noorden. Met de IHG ledenkorting waren de prijzen heel schappelijk (881 USD totaal). Ik boekte wel het annuleerbare tarief omdat de prijzen wekelijks schommelen. Hierdoor kun je altijd annuleren en de goedkopere rate boeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Linda73 schreef:
06 nov 2025, 20:43
Ik zit het reisverslag van Marianne te lezen, zie ik het volgende:
"Uitslapen vandaag. En dan uitchecken want we verhuizen voor de volgende twee nachten naar het Waldorf Astoria, dat een leuke aanbieding had."

dus ik ging even kijken op booking.com naar Waldorf voor onze periode
2 kamers voor 6 nachten... 19.359 EUR
Haha, dit was wel 2011/2012; net na de drukte rond de jaarwisseling. :wink: En al even geleden dus. Ik weet niet meer wat we betaalden maar het was voor Waldorf-begrippen erg goedkoop.
In 2008 zaten we in de Radiocity Apartments. Is tegenwoordig ook erg duur (toen ook al trouwens) maar je hebt daar wel kamers met een zitkamer en een keukentje. En heel goed gelegen. Wij hebben toen wel eens gekookt, en zelf ontbijt gemaakt, maar alleen een koelkast was ook wel voldoende geweest. We hadden toen echter maar 4 nachten met meer nachten wordt het alweer iets anders. Of kijk naar een kamer met een microwave; dan kun je toch iets klaarmaken zonder keuken. Elke dag uit eten wordt ook wel wat veel natuurlijk.

Ik zou ook gaan voor 1 kamer - hoewel dat in NY ook nog wel lastig te vinden is. Je slaapt er zoals al gezegd alleen maar. Toen onze dochters die leeftijd hadden was het delen van een bed geen succes, maar het alternatief was dat ze zelf voor een extra kamer moesten (mee)betalen. Dan zie je dat ze een stuk inschikkelijker worden. :lol:

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 nov 2025, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

M.b.t. de lengte van de trip, is 5 volle dagen zeker voldoende voor de meeste highlights, maar als het budget het toelaat zeker nog een paar dagen extra doen!
Ik zou een leuke wijk uitzoeken als uitvalsbasis, en niet op Times Square gaan zitten. Daar ben je altijd zo naar toe gereisd om even te gaan kijken. Lower East Side is een geweldig leuke en levendige buurt, Chinatown, Little Italy, Kat'z Deli, Tenement Museum, geweldige restaurants etc.. alles op loopafstand, en met de metro ben je zo overal in de stad. Ben een aantal keer in New York geweest, maar deze buurt is mij echt het meest bevallen. Ga ervan uit dat jullie ook veel te voet zullen doen, zo ervaar je de stad natuurlijk het meest. Toen ik mijn vrouw voor het eerst meenam (als surprise voor haar verjaardag:)) zijn we na de vlucht, en een lunch in Little Italy, vanuit ons hotel (toen Wyndham Garden Chinatown) in een uurtje via Washington Square Park en Union Square tot aan Flatiron Building gelopen. Het leuke is dat je het gebouw van achter eerst voorbij loopt, zonder het direct te herkennen. Pas als je er voorbij bent, langs/door Madison Square Park, en je omdraait, herken je het wereldberoemde gebouw. Van daar uit verder met de metro naar Times Square, maar dat is nadien verder te voet ook nog goed te doen. Ze vond dit een geweldige eerste indruk van de stad.
Ik zie best een aantal aantrekkelijk geprijsde hotels in de Lower East Side voor jullie periode, zelfs voor 2 kamers.

Mijn mening is voor een week New York, heb je echt geen keuken nodig, je kunt overal lekker ontbijt halen, zelf koken ga ik in ieder geval niet aan beginnen. Zo vaak zul je er niet komen, en de mogelijkheden voor buiten de deur eten zijn eindeloos, en voor alle budgetten.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik ben helaas nog niet in New York geweest, maar ben een beetje aan het oriënteren en kwam deze tegen
https://www.marriott.com/en-us/hotels/n ... 79c79310b0
Sonder One Platt Apartments Financial District in zuiden van Manhattan.

Edit: ik zie dat de prijs voor jullie reis periode een stuk duurder is als de periode die ik voor mezelf had ingevoerd en voor een langer verblijf.
27 States so far...
Linda73
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda73 »

mtl schreef:
06 nov 2025, 23:01
Voor hotels kun je kijken op trivago. Mijn laatste hotel was het Element Times Square. Hotels in New York zijn flink aan de prijs. Keukentje en koelkast zijn handig maar je kan ook zonder. Voor vliegtickets kijk je naar het topic over vliegtickets. Daar staan ook tips in.
Dank voor je reactie! Trivago ben ik bekend mee, maar soms heeft iemand een tip voor een hotel die je zelf even niet gezien hebt....zoals degene die hier noemt, Element Times Square....ziet er goed uit, dank voor de tip!
Linda73
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda73 »

IngridUSA schreef:
07 nov 2025, 06:59
Ik snap de overweging voor 2 kamers, maar wat mij betreft is dat de extra kosten niet waard. In NY ben je de hele dag op pad, dus voor slapen en douchen die paar dagen hebben wij ook gewoon met 4 op 1 kamer geslapen. Je bent er amper. De pubers mogen blij zijn dat ze mee kunnen en dat alles betaald wordt :)
Van dat prijsverschil kun je gewoon heel veel doen daar. Alternatief is misschien een appartement in New Yersey en dan elke dag naar de stad reizen. Dat vind ik persoonlijk dan weer minder, want soms is het fijn om even terug naar je accommodatie te kunnen. Je wil veel zien en doen neem ik aan, dus dat is best pittig op een gegeven moment. Maar het zou wel de kosten drukken en voor veel mensen is het ook geen punt om van daaruit de stad te bezoeken. Je hebt dan net ook even wat meer vierkante meters tot je beschikking.
heb je ook gelijk in hoor (extra kosten...). We zitten ook ernstig in dubio. Manlief kan nogal snurken en ik ben daar wel aan gewend, maar de pubers niet. In de zomervakantie slapen we bij een overnachting op heen- of terugreis wel eens 1 nachtje met z'n vieren op één kamer en vooral zoonlief komt dan amper weer in slaap als hij wakker is geworden door het gesnurk.. dus tsja....
Wat je aangeeft....even terug naar de accommodatie terug kunnen is zeker een pré!
Linda73
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda73 »

Glorious schreef:
07 nov 2025, 09:55
Wij zijn afgelopen zomer tijdens onze rondreis 3 nachten (van donderdag tot zondag) in New York geweest met onze kinderen van 11 en 15 jaar. We hadden 1 kamer voor ons vieren en dat was prima. Ons hotel (Indigo NYC Financial District) had voor New Yorkse begrippen best ruime kamers met minifridge. Het was superschoon met heel vriendelijk personeel. Hele rustige hotelkamer met uitzicht op Trinity Church en op loopafstand van 9-11 memiorial, Wall Street en de Staten Island Ferry. Het is tevens ideaal gelegen tussen 2 metrostations (Rector Street) waardoor je alle kanten op kunt richting het noorden. Met de IHG ledenkorting waren de prijzen heel schappelijk (881 USD totaal). Ik boekte wel het annuleerbare tarief omdat de prijzen wekelijks schommelen. Hierdoor kun je altijd annuleren en de goedkopere rate boeken.
deze had ik ook nog niet gezien, neem ik mee in de zoektocht...dank voor de tip! en die wekelijks schommelende prijzen is dus ook iets om rekening mee te houden :thumbup:
Linda73
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda73 »

Martin & Marianne schreef:
07 nov 2025, 10:50
Haha, dit was wel 2011/2012; net na de drukte rond de jaarwisseling. :wink: En al even geleden dus. Ik weet niet meer wat we betaalden maar het was voor Waldorf-begrippen erg goedkoop.
In 2008 zaten we in de Radiocity Apartments. Is tegenwoordig ook erg duur (toen ook al trouwens) maar je hebt daar wel kamers met een zitkamer en een keukentje. En heel goed gelegen. Wij hebben toen wel eens gekookt, en zelf ontbijt gemaakt, maar alleen een koelkast was ook wel voldoende geweest. We hadden toen echter maar 4 nachten met meer nachten wordt het alweer iets anders. Of kijk naar een kamer met een microwave; dan kun je toch iets klaarmaken zonder keuken. Elke dag uit eten wordt ook wel wat veel natuurlijk.

Ik zou ook gaan voor 1 kamer - hoewel dat in NY ook nog wel lastig te vinden is. Je slaapt er zoals al gezegd alleen maar. Toen onze dochters die leeftijd hadden was het delen van een bed geen succes, maar het alternatief was dat ze zelf voor een extra kamer moesten (mee)betalen. Dan zie je dat ze een stuk inschikkelijker worden. :lol:

Marianne
goed om te horen dat alleen een koelkast ook wel voldoende is. Dat ze dan maar mee moeten betalen heb ik inderdaad ook aangegeven :thumbup: maar zoonlief vindt dus vooral het snurken van manlief erg vervelend en houdt hem dus uit z'n slaap...

Alternatief zou nog iets van suite zijn met 1 aparte slaapkamer met 2 bedden en dan voor nood een sofabank/bed in het 'woongedeelte', maar ik weet niet of zoiets makkelijk te vinden is...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Linda73 schreef:
08 nov 2025, 21:37
Alternatief zou nog iets van suite zijn met 1 aparte slaapkamer met 2 bedden en dan voor nood een sofabank/bed in het 'woongedeelte', maar ik weet niet of zoiets makkelijk te vinden is...
Dat hadden wij zoals gezegd in de Radiocity Apartments. Maar misschien zijn er meer mogelijkheden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer