Nu is de planning om volgend jaar in de meivakantie een stedentrip New York te doen.
(De planning was eigenlijk een rondreis Florida, maar onze dochter heeft slechts 1 week (en 2 dagen) meivakantie... dus change of plans en naar New York! en dus weer hier op het forum voor info vergaren
Ik heb al wel het een en ander ingelezen, ook op de site van Erik (die ik hier als tip las), maar heb toch nog wel een aantal vragen. We staan nog redelijk aan het beginstadium van onze plannen, maar ik moet toch ergens beginnen.
Vwb de vlucht:
We zitten nu te kijken naar donderdag 23 april vertrek en dan woensdag 29 april weer terugvliegen (lijkt op dit moment het gunstigste qua prijs). Dan zit ik toch al snel richting de 2500 tot 3000 EUR voor ons vieren. Nu heeft de KLM natuurlijk de werelddeals in januari...dus tsja...gaan we de gok nemen en daarop wachten? of zeggen jullie voor deze prijs zou ik die gok niet wagen?
We zijn twee jaar geleden met UA gevlogen, heel goed bevallen maar die komt nu redelijk duurder uit. Zijn er nog grote verschillen tussen bijv. KLM en Delta? We willen sowieso rechtstreeks vliegen.
Dan het hotel:
Allereerst schrik ik me rot van de prijzen van de hotels! Daar had ik ook eigenlijk geen idee van....
Manhattan is volgens ons sowieso de beste locatie om te zitten. Voorkeur is toch ook wel om 2 aparte kamers te hebben. Onze pubers (17 en 15) willen niet met z'n vieren op 1 kamer voor een week en wij eigenlijk ook liever niet..haha.
Maar welke criteria hanteer je dan? is het juist wel handig/wenselijk om iets van een keukentje te hebben? ik heb geen idee of je daar echt gebruik van gaat maken. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Of is alleen koelkastje voldoende?
Juist wel of niet Times Square? uiteraard hangt dit af van persoonlijke voorkeur.
we gaan al snel richting de 3000 tot 4000 eur voor 2 kamers voor 6 nachten
iemand nog tips voor een prima hotel en/of leuke aanbiedingen?
En is 5 volle dagen NY voor een eerste keer prima of zouden jullie toch adviseren om 1 of 2 dagen langer te gaan?
Een heel verhaal en veel vragen. Wat ik al zei....het moet allemaal nog een beetje vorm krijgen en dit forum helpt me daarbij wel!