Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Frasi »

Soms. Bij mij twee keer achter elkaar niet. Geen naam op het bord, snel naar binnen en direct geholpen: 1e keer naar de PC rij verwezen (had een cat.C geboekt) en 2e keer naar een specifiek parkeervak verwezen (had cat.Q = mid-size SUV geboekt). Daar stond mij Ford Escape in de "Reserved" rij. In de PC stond niets bijzonders (alleen sedans en 1 Nissan Roque).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Paar uur geleden Jeep Wrangler opgehaald bij Hertz op Harry Reid airport in Vegas, naam keurig op bord, en de “guaranteed Jeep” stond er dus ook.
:thumbup:
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

asv60 schreef:
28 okt 2025, 12:20
En voor wie zijn die auto's in de "reserved" rij, want je boekt toch alleen een categorie en geen specifieke auto?
Die zijn gereserveerd voor mensen die een specifieke categorie huren en status hebben (guaranteed car from the booking class). Je krijgt dsan een auto toegewezen, je naam staat op het bord in de garage met een vaknummer waar je auto staat. Die auto is dan gereserveerd voor jou.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

BahamaOne schreef:
29 okt 2025, 11:14
Die zijn gereserveerd voor mensen die een specifieke categorie huren
Dat klopt niet helemaal: niet ALLE auto's die in de "reserved" rijen staan zijn al aan iemand toegewezen, dat heb ik begin deze maand nog nagevraagd bij Hertz Las Vegas. Vandaar dat het mij al 3x gelukt is om hier een large SUV mee te nemen, zonder dat er iemand "last" van heeft gehad, anders was er wel bij het uitrijden een melding gekomen dat ze al op iemand anders naam stonden.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Jij doet iets, wat MISSCHIEN werkt: je hebt kans dat de auto NIET gereserveerd is, maar een even grote kans dat de auto WEL gereserveerd is.
Op sommige ophaal locaties wordt hierop niet gecheckt waar je de auto vandaan haalt, maar op sommige locaties wordt echt wel gecontroleerd.

Zeker als je een 7-zitter probeert mee te nemen op een PC reservering krijg je vermoedelijk wel een controle.

Zoals ik al eens eerder aangaf, op PHX werkte het vroeger ook meestal: vond ik niks in de PC rijen, dan pakte ik een reserved auto die redelijkerwijs wel in de PC zou kunnen staan (Ford Explorer, VW Atlas is al paar keer gelukt; ik probeerde eens een Grand Wagoneer, maar dat lukte niet; een Ford Expedition Max is ook al een paar keer gelukt), maar de laatste paar keren werd ik teruggestuurd of moest ik bijbetalen.

Ik weet ook van verschillende greeters die ik in vele garages sprak, dat ze de geretourneerde auto's die groter zijn (lees: meer geld opleveren) altijd in de reserved vakken gezet worden. Ook tegen vakantie tijd of nationale feestdagen is er vaak een schaarste aan 7-zitters, dus die zijn vrijwel altijd wel gereserveerd.

Tegenwoordig vind je weinig leuks qua grote SUVs meer in de PC, zelfs geen Explorer meer, dus het wordt steeds lastiger om via de PC reservering aan een (grote) SUV te komen.

Je kunt dus mazzel hebben, zoals jij, en overmoedig een grote SUV meenemen, maar er is geen garantie dat het lukt.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

BahamaOne schreef:
29 okt 2025, 15:58
Je kunt dus mazzel hebben
Oftewel: wie niet waagt, die niet wint :lol:
WM-USA
Amerika-ontdekker

Bericht door WM-USA »

Timothy555 schreef:
19 okt 2025, 19:05
WM-USA schreef:
05 okt 2025, 13:55
Iemand ervaring met een (Prestige Colllection) Large Elite SUV (P6) Jeep Grand Wagoneer or similar ervaring ?
Volgens de Hertz chat wordt het een Lincoln Navigator, Jeep Grand Wagoneer of Cadillac Escalade. Dus zou wel echt fantastisch zijn namelijk :)
Yes: in oktober 2024 levered dit me een Mercedes GLS 450 op bij Hertz Las Vegas (7-zitter, 6-in-lijn, best dik uitgerust met massagestoelen en Burmester sound system).

Ik had 100 keer liever een Escalade gehad, maar kijk.

Ik heb verder al 2 keer een large SUV gehuurd bij dezelfde locatie: 1 keer kreeg ik een Lincoln Navigator (zomer 2024), vorige week had een Ford Expedition Platinum. Beiden hebben dezelfde motor (3.5 V6 van Ford met tientrapsautomaat). Ford dit jaar was nieuw, stond 2,000 mijl op. Dik uitgerust, vol technologie.

Voor volgende zomer heb ik eens een extra capacity large SUV gehuurd (vanaf SFO). Ik blijf hopen op een Suburban of Tahoe, die hebben nog een V8… of een Escalade :-)
Thanks voor de reactie. Waarom 100x liever een Escalade ? Qua luxe zal een GLS toch wel op hetzelfde niveau zitten of nog hoger ? Of gaat het je dan puur om de V8 ?
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

@WM-USA Een Escalade is een stuk groter, meer op comfort afgestemd dan een GLS (hetgeen een Duitse wagen is, en in Europa hebben we nog altijd het idee dat elke wagen inclusief een grote SUV snoeihard door de bocht moet kunnen dus veren we hem veel te hard af), en heeft effectief meer snufjes aan boord.
En, je zegt het zelf: een atmosferische V8.

Mijn huur twee weken geleden was een splinternieuwe Ford Expedition Platinum zoals gezegd. Heerlijke kar ook, V6 met 400 pk. En afgeveerd precies zoals ik het wil.
RTGR534
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door RTGR534 »

Welke CDP en CP codes worden tegenwoordig gebruikt?
Ik zie dat de codes in het 1e bericht inmiddels achterhaald zijn...
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

even door de laatste 10 paginas scrollen en je hebt je antwoord :wink:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

en de zoekfunktie rechtsboven elke pagina ...
En laat dit forum je vooral ook aanzetten om zelf op zoek te gaan naar anlternatieve cdp 's en hier gemiste PC ś
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
marc08
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door marc08 »

Laredo schreef:
18 sep 2025, 10:57
Enige vraag waar ik geen antwoord op kan vinden: ik ben nu nog gold plus presidents circle. Maar ik kan nergens vinden wanneer die status verloopt. Wat gebeurt er als ik die status niet meer heb ten tijde van het ophalen van de auto in juli 2026? Dan krijg ik natuurlijk wel de geboekte D klasse mee maar mag ik dan niet kiezen uit de PC?
@Laredo heb jij hier al antwoord op gehad of gevonden, ik zit met hetzelfde probleem.

In 2024 de status omgezet naar 5 star status (PC werd niet geaccepteerd toen), maar ik zie nergens wanneer de status afloopt. Anders ga ik dat Alpha_NL email adres nog een emailen. Zit Veerle daar nog :D?

Ik zie nu overigens wel een leuke prijs op hertz.hk voor in de zomer (24-7 tot 14-8) op MCO.
pay later voor 1012 dollar, met LDW en LIS included voor een SUV standaard 7 zitter (group L4). Met de master card CDP (ik heb een master card via ING).

Kan of moet je die boeking toevoegen later aan je account, zodat je boeking de gold canopy status krijgt? Of moet je dit dan uberhaupt niet doen met buitenlandse boekingen? Hier heb ik geen ervaring mee omdat ik eigenlijk voorheen altijd wel een goede deal vond via de .NL websites van Hertz.
Bijlagen
image.png
Laatst gewijzigd door marc08 op 04 nov 2025, 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

@marc08 nee geen uitsluitsel over gekregen. Deel jij hier jouw reactie van Hertz NL. Volgens mij werkt Veerle daar nog :thumbup:
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
marc08
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door marc08 »

@Laredo ze geven geen datum en ook geen helder antwoord.

Het kwam er op neer dat als ik dit jaar geen reservering maak, dat ik dan in principe de 5 star status kwijt ben.
Maar het zou ook nog kunnen dat deze status nog wel aanblijft, zonder garanties en mogelijk ook nog aanwezig is voor mijn huur in komende zomer.

helaas is de mooie prijs op hertz hong kong niet meer aanwezig
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties