Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- MichaelJohnson
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Leuk dat internationale rijbewijs -- buiten dat @Amarens een tip gaf over Thrifty ben ik nog niet veel wijzer kunnen worden omdat iedereen over dat rijbewijs viel
Ik heb mijn cancelbare proefboekingen zelf alvast in Autoslash geparkeerd om te kijken of de prijzen zakken.
Maar als iemand nog tips heeft op mijn oproep hierboven: be my guest
Ik heb mijn cancelbare proefboekingen zelf alvast in Autoslash geparkeerd om te kijken of de prijzen zakken.
Maar als iemand nog tips heeft op mijn oproep hierboven: be my guest
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM OK
Heeft iemand al wel eens via Booking.com een auto gehuurd? Ik zie daar op het moment best scherpe prijzen voor in de meivakantie maar vraag me af wat de huurvoorwaarden zijn..
Misschien interessant voor forumleden, prijs was vandaag toch aardig gedaald. Nu vastgelegd voor € 1267.
bij mij is alamo via uscarrental altijd gedkoper dan alamo.de met thpps15 code
https://partners.rentalcar.com/ustravel ... -carrental
Enterprise LAX-LAS 13 dagen in de kerstvakantie standaard SUV inclusief verzekeringen en inleveren andere plaats 846 euro. Wij kwamen in de kerstvakantie bij Alamo hoger uit.
Standaard was Santa Fe of soortgelijk bij ons en wij kregen een Chevrolet Blazer. Zeer ruime auto voor ons vijven (waarvan twee boven de 1.90 lang en de rest ook niet klein) en genoeg ruimten de kofferbak voor alle bagage. Die Blazer was vergelijkbaar met een Q7. Wat dat betreft lijkt full size me niet zo nodig. Maar als het weinig scheelt in prijs is ruimte natuurlijk altijd fijn.
Standaard was Santa Fe of soortgelijk bij ons en wij kregen een Chevrolet Blazer. Zeer ruime auto voor ons vijven (waarvan twee boven de 1.90 lang en de rest ook niet klein) en genoeg ruimten de kofferbak voor alle bagage. Die Blazer was vergelijkbaar met een Q7. Wat dat betreft lijkt full size me niet zo nodig. Maar als het weinig scheelt in prijs is ruimte natuurlijk altijd fijn.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Vandaag een SUV (Ford Escape) vastgelegd bij Budget van Newark int. naar Miami Airport in juni, 19 dagen; €983,- incl. €271,- one way fee bij autoeurope.nl.
Gereageerd op hun nieuwsbrief en ingelogd.
Kan waarschijnlijk nog wel lager, maar deze staat alvast…
Gereageerd op hun nieuwsbrief en ingelogd.
Kan waarschijnlijk nog wel lager, maar deze staat alvast…
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
- MichaelJohnson
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik heb dit ook. Via autoeurope.nl heb ik nu ook leuke aanbieding die tot € 1388 daalt voor 24 dagen vanaf Houston maar dat is allemaal Pay Now. Beste Pay Later blijft Alamo via USTravel-nl met € 1401 voor die periode. De dagprijs voor die rental (54,96) is best aardig geworden in vergelijking met mijn midwest rental 2023 vanaf Chicago en Memphis (57,71).ONYX666 schreef: ↑21 jan 2025, 20:13bij mij is alamo via uscarrental altijd gedkoper dan alamo.de met thpps15 code
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM OK
Ik heb in november via EasyTerra een auto voor de zomer geboekt bij Alamo. Op mijn voucher staat letterlijk 'Uw huurauto met Alamo is inclusief (...) uitgebreide aansprakelijkheidsbescherming voor personen en eigendommen buiten het huurvoertuig tot USD 1.000.000 per ongeval'. Ik dacht dat de aanpassing per 1 januari dus niet voor mij gold, maar de helpdesk van EasyTerra zegt: omdat de huurperiode ingaat in 2025, geldt ook voor u automatisch de lagere dekking van $300.000.
Blijkbaar mag een verhuurder eenzijdig de genaakte afspraken wijzigen, zonder huurders te informeren. En daar kom je pas achter als je op het verhuurkantoor het contract doorleest (maar wie doet dat?) of als je een ongeval krijgt en een beroep moet doen op die verzekering. Maar dan is het te laat. Ik krijg geen prijscompensatie en er is geen mogelijkheid de dekking alsnog te verhogen. Ik ga de auto dus annuleren.
Ik zie mensen betogen dat USD 300.000 dekking voldoende is. In 99,9% van de gevallen zal dat ook zo zijn, want meestal veroorzaken toeristen/autohuurders geen zware verkeersongevallen. Maar wat als je wel een zwaar ongeval veroorzaakt met meerdere auto's en/of slachtoffers? Ik zag vorig jaar in Florida honderden billboards van letselschade-advocaten, dat heeft vast een reden.
Veel Amerikanen hebben geen ziektekostenverzekering en een blinde darm operatie kan al $50.000 kan kosten. Dan is $300.000 snel verbruikt. Tel daarbij nog de schade aan de auto van de tegenpartij(en) en smartengeld. Als de kostwinner van een gezin arbeidsongeschikt raakt, dan denk ik dat je je borst nat kunt maken. Iedere doorsnee WA-autoverzekering in Nederland dekt al minimaal €1,2 mln voor materiële schade en €6 mln voor letselschade, dus $300.000 in de VS lijkt me bar weinig.
Maar wat nu? Ik heb 2 alternatieven gevonden. SunnyCars vult de dekking aan tot €10 miljoen en TUIcars tot €7,5 miljoen. SunnyCars is duur, maar heeft wel allerlei extra spiegeltjes en kraaltjes en een vakantiebeursactie met 5% korting (zie pepper.com). Voor TUIcars zijn kortingscodes in omloop waarvan ik de exacte voorwaarden niet kan achterhalen, maar lijkt verrassend genoeg wel voordeliger dan mijn EasyTerra boeking.
Kennen jullie nog andere alternatieven met verhoogde dekking?
Blijkbaar mag een verhuurder eenzijdig de genaakte afspraken wijzigen, zonder huurders te informeren. En daar kom je pas achter als je op het verhuurkantoor het contract doorleest (maar wie doet dat?) of als je een ongeval krijgt en een beroep moet doen op die verzekering. Maar dan is het te laat. Ik krijg geen prijscompensatie en er is geen mogelijkheid de dekking alsnog te verhogen. Ik ga de auto dus annuleren.
Ik zie mensen betogen dat USD 300.000 dekking voldoende is. In 99,9% van de gevallen zal dat ook zo zijn, want meestal veroorzaken toeristen/autohuurders geen zware verkeersongevallen. Maar wat als je wel een zwaar ongeval veroorzaakt met meerdere auto's en/of slachtoffers? Ik zag vorig jaar in Florida honderden billboards van letselschade-advocaten, dat heeft vast een reden.
Veel Amerikanen hebben geen ziektekostenverzekering en een blinde darm operatie kan al $50.000 kan kosten. Dan is $300.000 snel verbruikt. Tel daarbij nog de schade aan de auto van de tegenpartij(en) en smartengeld. Als de kostwinner van een gezin arbeidsongeschikt raakt, dan denk ik dat je je borst nat kunt maken. Iedere doorsnee WA-autoverzekering in Nederland dekt al minimaal €1,2 mln voor materiële schade en €6 mln voor letselschade, dus $300.000 in de VS lijkt me bar weinig.
Maar wat nu? Ik heb 2 alternatieven gevonden. SunnyCars vult de dekking aan tot €10 miljoen en TUIcars tot €7,5 miljoen. SunnyCars is duur, maar heeft wel allerlei extra spiegeltjes en kraaltjes en een vakantiebeursactie met 5% korting (zie pepper.com). Voor TUIcars zijn kortingscodes in omloop waarvan ik de exacte voorwaarden niet kan achterhalen, maar lijkt verrassend genoeg wel voordeliger dan mijn EasyTerra boeking.
Kennen jullie nog andere alternatieven met verhoogde dekking?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoe zit dat eigenlijk als je een ongeval maakt en je dekking van aansprakelijkheidsverzekering is niet hoog genoeg. Ik neem aan dat je gewoon terug kunt naar Nederland. Welke bevoegdheid heeft een Amerikaanse instelling om geld te vorderen in Nederland. Met andere woorden, kom je er mee weg als je nooit meer naar Amerika gaat en gewoon niet betaald?
Wij hebben een reservering (Mid size SUV) bij Avis staan voor 20/6 tot 15/7 (Denver airport).
Nu zie ik dat vandaag via auto-europe bij Budget een Ford Escape € 937 kost (een 100 euro minder). Dat is wel aantrekkelijk maar we twijfelen omdat we bij Avis President status hebben en daarmee de spouse gratis extra bestuurder is en we doorgaans een leuke upgrade krijgen.
Is bij Budget de spouse ook gratis (volgens de ene website wel en de andere niet) en hoe zitten die met (gratis) upgrades?
Nu zie ik dat vandaag via auto-europe bij Budget een Ford Escape € 937 kost (een 100 euro minder). Dat is wel aantrekkelijk maar we twijfelen omdat we bij Avis President status hebben en daarmee de spouse gratis extra bestuurder is en we doorgaans een leuke upgrade krijgen.
Is bij Budget de spouse ook gratis (volgens de ene website wel en de andere niet) en hoe zitten die met (gratis) upgrades?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Ik heb een Autoeurope boeking.
Weet iemand of de geschatte "one way toeslag" reëel is of kan die (buiten currency impact) nog hoger uitvallen als je de auto gaat afhalen?
Weet iemand of de geschatte "one way toeslag" reëel is of kan die (buiten currency impact) nog hoger uitvallen als je de auto gaat afhalen?
Laatst gewijzigd door Glorious op 22 jan 2025, 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- Raziel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik zit met hetzelfde dilemma, op de Budget-site locatie Denver staat:A&A schreef: ↑22 jan 2025, 11:00Wij hebben een reservering (Mid size SUV) bij Avis staan voor 20/6 tot 15/7 (Denver airport).
All additional drivers must be at least 25 years of age. The fee for each additional driver is $13/day with a maximum charge of $65 per rental. The following are exempt from the fee but must meet all other driver requirements: the renter's employer or fellow employee when on company business and renting under a corporate account; the renter's spouse or domestic partner; the companion driver of a renter with a disability who has completed the non-licensed renter form; for insurance replacement rentals, company employees or family members who are designated on the insurance policy. All other additional drivers must complete and sign an additional driver form and present valid credit identification. A maximum of two additional drivers may complete a form.
Dus echtgenoot gratis....
En dan daarnaast nog het feit dat we doorgaans bij Avis wegens President status een gratis upgrade krijgen... En bij Budget waarschijnlijk niet?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
@Raziel Dat moet je bij Avis toch ook? Wij hebben al verscheidene keren bij Avis gehuurd en hebben President status, maar nog altijd langs de verhuur balie.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@laanvdj Euh, is het hele idee met je PC status niet dat je niet langs de balie hoeft?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
- Raziel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Aha oké.... dat wist ik eigenlijk niet omdat ik nog nooit bij Avis ben geweest. Tot nu toe altijd bij Hertz geweest en 1 keer National en daar kon ik zo doorlopen..
- bedeve
- Amerika-expert
Das dan enkel en alleen voor de gezelligheid ....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
@bedeve zo gezellig vind ik dat niet. Lees overal over de lange rijen op Seattle. Net met een Avis usa medewerker gechat, helaas! Bij hun zijn we geen president member, telt alleen voor Europa, volgens hem. Dus moet het bewijs laten zien bij aankomst of gelijk de usa Avis app downloaden en dan hopen dat onze reservering erin staat. Dan zie je gelijk welke auto ervoor je klaarstaat en als hij bevalt , kun je wel gelijk vertrekken, maar dan geen upgrade. Maar hoeven we ook niet echt. We hopen nog op een goede prijs bij Alamo, maar die zijn op dit moment €1000 duurder.
Wij gaan gelijk naar Canada en bij Avis krijg je dan een non resident bewijs staat in de voorwaarden, heeft iemand dit al eens gehad?
Wij gaan gelijk naar Canada en bij Avis krijg je dan een non resident bewijs staat in de voorwaarden, heeft iemand dit al eens gehad?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Ik heb het losgelaten... Heb alles afgespeurd.
Alle "Skip the counter" en "Free upgrade" opties met discount codes en Presidents circle zijn voor mijn route (met one-way rental) minimaal 500 EUR duurder dan een Budget rental via Autoeurope.
Heb de knoop doorgehakt en geboekt. Dan maar even iets langer in de rij... Het is vakantie...
(Ga wel nog proberen of ik een Budget Fastbreak membership aan de boeking kan linken)
Alle "Skip the counter" en "Free upgrade" opties met discount codes en Presidents circle zijn voor mijn route (met one-way rental) minimaal 500 EUR duurder dan een Budget rental via Autoeurope.
Heb de knoop doorgehakt en geboekt. Dan maar even iets langer in de rij... Het is vakantie...
(Ga wel nog proberen of ik een Budget Fastbreak membership aan de boeking kan linken)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 5866 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties