Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

@rocco92 De ervaringen met de realdeal weken zijn zeer wisselend. Maar vaak zijn ze niet echt de moeite waard.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
16 dec 2024, 21:53
@bedeve de kleine lettertjes van die KLM code waren o.a. dat het alleen voor de eerste 200 boekingen was begreep ik. Code werkt ws daarom intussen niet meer vanaf België.
SHIT !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

Trom schreef:
16 dec 2024, 12:21
Interessant stuk over de prijzen van vliegtickets:
Het is natuurlijk ook een kwestie van gezond verstand en veel onderzoeken om de "verborgen" zaken te vinden.
Zelf hebben we voor het eerst via Booking vliegtickets geboekt bij Aer Lingus. Prijzen die ik op hun eigen website niet terugvond en geen addertjes onder het gras! Tot nu toe tevreden!
rl23
Amerika-ontdekker

Bericht door rl23 »

Heeft iemand ervaring met een upgrade naar Delta Comfort+. Ik heb geboekt via KLM en kan daar alleen de economy stoelen kiezen. Op de delta website kan ik tegen betaling ook kiezen voor de Delta Comfort+ stoelen.

We hebben ondertussen al meerdere keren een wijziging in de vluchten gehad. De eerste keren alleen in tijd, nu ook naar andere vluchten ivm anders te korte overstaptijd. Kregen ook nieuwe tickets zonder stoelreservering. Voor de oorspronkelijke vluchten had ik de upgrade (nog) niet gekocht.

Vraag is eigenlijk wat gebeurt er als ik de upgrade naar Comfort+ koop op de Delta site en er toch weer tussen nu en juni een wijziging in de vluchten is en daardoor nieuwe tickets krijg. Kan ik dan opnieuw comfort+ stoel kiezen zonder betalen of krijg ik het geld terug of ben ik het geld dan kwijt?
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Ik heb een vraag; onze vlucht van komende zomer van London naar Dusseldorf is gecanceld (komende vanuit San Diego) en nu staat in de mail dat ze ons hebben overgeboekt op een latere vlucht; dit zou een overstaptijd van ruim 7 uur in London betekenen. Daar voel ik niks voor. Via Manage My Booking kan ik andere opties zien maar dat zijn alleen opties van British Airways en allebei niet interessant. Kan ik ook bij andere maatschappijen van OneWorld kijken en dan vragen of we daar op overgeboekt kunnen worden? Dus bij American, Finnair of Iberia bijvoorbeeld?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat zou je moeten vragen aan diegene bij wie de tickets geboekt zijn. Normaal gesproken zou het moeten kunnen, maar zij beslissen uiteindelijk.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

mtl schreef:
18 dec 2024, 08:34
Dat zou je moeten vragen aan diegene bij wie de tickets geboekt zijn. Normaal gesproken zou het moeten kunnen, maar zij beslissen uiteindelijk.
Hebben geboekt rechtstreeks bij British Airways; zal ze na werk eens bellen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je in Londen je bagage kan krijgen, kan je natuurlijk ook een goedkope vlucht boeken via Ryanair of zo, als BA je niks kan bieden. Scheelt toch die 7 uur wachten.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Deze lowcost airlines vliegen niet naar/van Heathrow. Moet je eerst een eind naar een andere luchthaven. Plus dat ze aanzienlijk mindere bagageregels hebben.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Tantelotje »

Ik had dit voor onze reis afgelopen zomer ook. Ook rond deze periode trouwens.
Onze heenvlucht vanaf Dusseldorf werd toen geschrapt en zodoende hadden we een 8 uur durende overstap op Heathrow.
Ik heb toen gebeld en het is gratis omgezet naar vertrek en aankomst Brussel. Was voor ons sowieso fijner want scheelt 1 uur rijden v.v., maar ten tijde van boeken was Dusseldorf ruim € 1000,- goedkoper dan Brussel.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ik kan nog niet echt een prettige optie vinden; kan wel paar uur later vertrekken in San Diego, maar wij leveren in de ochtend de camper in en zouden dan om 20 uur pas vliegen. Ik ga even kijken of we onze bagage op het vliegveld kunnen droppen en dan de stad in kunnen; airport ligt bijvoorbeeld maar 8 minuten van USS midway museum. Dus wellicht is dat een optie; dan vliegen we 3,5 uur later en is de overstap in London 3,5 uur ipv 7 uur.
Kunnen we ook een dag later in San Diego aankomen en hebben we dus een langer de tijd voor de rest van de route. Misschien is dat de beste optie.

Ook gekeken naar vluchten vanaf Amsterdam of Brussel, maar die tijden/overstaps zijn ook niet beter.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

jill1234 schreef:
18 dec 2024, 07:01
Ik heb een vraag; onze vlucht van komende zomer van London naar Dusseldorf is gecanceld (komende vanuit San Diego) en nu staat in de mail dat ze ons hebben overgeboekt op een latere vlucht; dit zou een overstaptijd van ruim 7 uur in London betekenen. Daar voel ik niks voor. Via Manage My Booking kan ik andere opties zien maar dat zijn alleen opties van British Airways en allebei niet interessant. Kan ik ook bij andere maatschappijen van OneWorld kijken en dan vragen of we daar op overgeboekt kunnen worden? Dus bij American, Finnair of Iberia bijvoorbeeld?
Inmiddels gebeld met British Airways; wijzigen naar Amsterdam mag niet (ja mag wel, maar het tariefverschil moeten we dan zelf betalen)
Cancelen mag wel, dan krijgen we een full refund.
Nu zie ik vluchten met KLM, rechtstreeks naar LA en terug met 1 tussenstop van 2 uur, ik geloof in Dallas. Als ik light tickets kies dan ben ik nog geen 100 euro meer kwijt dan nu; mijn vraag is: mag ik zelf gratis stoelen kiezen bij het inchecken? Er staat: geen gratis stoelkeuze voor check in; dus wel tijdens check in? Bij Delta staat bij light tickets dat je stoelen bij check in worden toegewezen, wel een verschil dus... Als ik dan 2 koffers bij boek a 140 euro per koffer, hebben we dus voor 380 euro extra een rechtstreekse vlucht en fijnere tijden.
Dus concreet: mag je met light tickets bij KLM tijdens check in zelf gratis stoelen kiezen?
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

jill1234 schreef:
18 dec 2024, 19:38
Ik kan nog niet echt een prettige optie vinden; kan wel paar uur later vertrekken in San Diego, maar wij leveren in de ochtend de camper in
Je kunt ook de camper de middag ervoor inleveren en laatste nacht hotel nemen. Dan kun je de dag invullen hoe je wilt.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Als je via KLM light tarief boekt en met delta vliegt kun je bij boeken de stoelen van de vlucht met Delta gelijk vastleggen. Als je deels met KLM vliegt kun je op die vluchten alleen tegen betaling stoel vast leggen of wachten tot check-in.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Jedinja schreef:
20 dec 2024, 23:35
Als je via KLM light tarief boekt en met delta vliegt kun je bij boeken de stoelen van de vlucht met Delta gelijk vastleggen. Als je deels met KLM vliegt kun je op die vluchten alleen tegen betaling stoel vast leggen of wachten tot check-in.
Dank je, wist ik niet! Hebben geboekt; heen met KLM, terug uitgevoerd door Delta. En inderdaad bij Delta gratis stoelen gekozen (fijne 2-4-2 indeling)
Kon alleen geen bagage bijboeken voor de terugvlucht omdat die uitgevoerd wordt door Delta (geboekt bij KLM), dat moet dus ter plekke in San Diego nog. Voor de heenvlucht wel 2 koffers bijgeboekt.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Jedinja schreef:
20 dec 2024, 23:32
jill1234 schreef:
18 dec 2024, 19:38
Ik kan nog niet echt een prettige optie vinden; kan wel paar uur later vertrekken in San Diego, maar wij leveren in de ochtend de camper in
Je kunt ook de camper de middag ervoor inleveren en laatste nacht hotel nemen. Dan kun je de dag invullen hoe je wilt.
Ook over nagedacht inderdaad maar de vluchttijden vonden we alsnog niet fijn en het waren dure tickets. Dan liever nog iets meer betalen maar wel fijne tijden en op de heenvlucht rechtstreeks.
Jesjah88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jesjah88 »

Iemand ervaring met vluchten van Brussel 》Amsterdam 》 LAS vegas? Overstap is 55min op Amsterdam, is dat te krap?
Laatst gewijzigd door Jesjah88 op 25 dec 2024, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: Roadtrip zuid-west | 2022: Roadtrip zuid-west | 2023: Roadtrip Florida | 2025: Roadtrip MT/WY?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Moet dat niet Brussel-Amsterdam-Las Vegas zijn? KLM houdt een miniumtijd van 50 minuten aan. Geen idee wat er bij vertraging gebeurt.
Jesjah88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jesjah88 »

Oja oops, het is nog vroeg :roll:
2019: Roadtrip zuid-west | 2022: Roadtrip zuid-west | 2023: Roadtrip Florida | 2025: Roadtrip MT/WY?
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Wij gaan in April met AA (Premium Economy) naar Orlando. Kreeg gisteren een vluchtwijziging voor de 2e vlucht PHL-MCO. Hierdoor word de overstap weer een uur langer en komen we dus ook later aan.
Het is niet onoverkomelijk natuurlijk, maar vind het wel vervelend.
Dus ik dacht, laat ik proberen of ik op de eerdere(1 uur vroeger)vlucht PHL-MCO gezet kan worden.
In de chat die maar duurde en duurde, had ik al gelijk het vluchtnr gezet dat ik wilde.
Na 1 uur! kreeg ik te horen dat ze de 2e vlucht alleen kon veranderen als de hele boeking "rebooked" werd. Dus ook de 1e vlucht en dan was de kans dat we de Premium Economy kwijt zouden raken omdat die uitverkocht is.
Ik vroeg waarom ze niet alleen de 2e vlucht kon veranderen. Kreeg dit als antwoord: because this is a connecting flight and it is aligned together as per connecting times.
Zou het nou echt niet mogelijk zijn om alleen de 2e vlucht te veranderen?
De vlucht PHL-MCO die ik wil hebben wordt op de AA site ook aangeboden in combinatie met onze 1e vlucht.
Laatst gewijzigd door asv60 op 26 dec 2024, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer